Je droom waarmaken. Paarden aan huis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

V_eraa

Re: Je droom waarmaken. Paarden aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:53

waauw ziet er gaaf uit! ben benieuwd hoe het gaat worden dus ik ga je updates volgen :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:42

Proudje schreef:
Wat een geweldige reacties allemaal :) .
Ik moet eerlijk zeggen, toen ik het voor het eerst zag dacht ik ook van neeej dit gaan we echt niet doen, no way. 10 jaren plan en dan nog een fulltime baan en een eigen bedrijf ernaast pfff.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ben er echt wel heel blij mee.

Het is erg gaaf want je werkt hard maar de stappen zijn ook groot en dat geeft een gaaf gevoel.

Ik ga zeker updates posten hier, het meeste gebeurd in het weekend, dus kan af en toe even duren.

Zal ook zodra ik tijd heb even voor en na foto's van binnen erop zetten. Wonen nu op de benedenverdieping van het woonhuis ( dus op 20 % ofzo van het uiteindelijke huis). Het was gelukkig in redelijke staat met cv ed en een beetje TLC doet wonderen :D

Ik vind het nu al prachtig, ben ook benieuwd naar de fotos van het huis :) Hebben jullie al een plan en tijdschema voor de verbouwing?
Onze bouwval heeft niet eens cv maar ik ben er zo blij mee, we wonen er nu al heerlijk en dat gaat alleen maar beter worden! Ik studeer nog dus waarschijnlijk gaat de echte verbouwing pas beginnen als ik ook een baan heb O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:51

Wouw leuk hé je paarden aan huis! Wij hebben dat hier ook in Frankrijk. Van een vriendin van mij die in de paarden zit altijd begrepen dat mensen die de paarden aan huis hebben zo druk zijn met opknappen en werken dat ze niet meer aan paardrijden toe komen. Dat heb ik altijd in mijn oren geknoopt en wij plannen het paardrijden heel duidelijk in en daarom heen de werkzaamheden. Dat werkt super want wij rijden 5 tot 6 x per week en dat is gewoon gaaf. Dus wellicht ook voor jou een tip. Bergen is mooi en ik verwacht dat je een hele mooie plek gaat krijgen om te wonen en te leven. Succes met opknappen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:55

Waaauw super zeg! Ik wil dat ook zo graag. Ik wil een boerderij samen met mijn vriend in Duitsland kopen. Maar super dat je alles zelf doet.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:55

Heel gaaf ! ik zou bijna zeggen hoe ouder hoe beter !
Zo leuk zulke projecten :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:58

Leuk bouwproject TS.

Ik zelf zou er niet aan kunnen beginnen. Maar wie weet ooit.
Ga zeker je topic volgen. Heel veel succes!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:15

Leuk zo'n project, kan je helemaal naar eigen idee gaan maken.
Wij hebben een 1½ jaar terug ook een oude boerderij gekocht van bijna 100 jaar oud.
Onkruid ( distels en brandnetels) stonden bijna 2 meter hoog en woekerde overal.
Dus weet wat je bedoeld!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:18

wauw, super! Maar i kben toch ook wel erg benieuwd naar de rest, hoor!

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:36

Wat een leuke reacties allemaal :) . Heb een paar drukke dagen gehad, maar zal morgen eens foto's maken erop zetten van het huis paar maanden terug en nu :o .

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:45

Wauw, wat een werk hebben jullie al verzet, ik vind dit soort topics altijd zoooo leuk, ben dus ook heel benieuwd naar de rest van jullie stekkie! :)

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 16:23

Zo hehe, eindelijk even tijd om er eens voor te gaan zitten.
We hebben inderdaad al flink wat werk verzet en vooral buiten, we hadden onwijze mazzel met het weer.
Alles kost heel veel tijd, sowieso meer tijd dan je bedenkt :o . De kosten vallen me eerlijk gezegd nog mee, we proberen de kosten zo laag mogelijk te houden en als je goed rond kijkt is dat best te doen. En we besteden alleen dat uit wat we echt niet kunnen/ durven.

Wat de paarden betreft, het klopt inderdaad dat als je aan het klussen bent de paarden erbij inschieten, dus baken daar heel bewust tijd voor af en ik train ze op het moment allebei een keer of 4 a 5 in de week.

Nou ik heb even wat kiekjes geschoten. Van binnen niet zo heel veel en de foto's van hoe het was staan denk ik op de telefoon van m'n wederhelft dus die houden jullie tegoed :o.

Afbeelding
De woonkamer. Toen we het kochten waren de muren donkergrijs-zwarte streep-bruin echt top :\ , dus maar eens flink gewit. De vloer lag er al, maar in verschrikkelijke staat, deze hebben we zelf opgeknapt. :j

Afbeelding
Let niet op de rommel :o . De andere kant van de woonkamer, de eettafel gaat zsm naar de keuken en we hebben het kantoor tijdelijk in de woonkamer.

We wonen op het moment alleen op de benedenverdieping van het woonhuis, nog groot zat hoor. maar we moeten boven eerst isoleren. En wat ik al zei uiteindelijk wordt de deel de woonkamer en wordt de nu woonkamer het kantoor.

Afbeelding
Het begin van de keuken. Het project voor aankomend weekend.

De rest van het huis binnen laat ik even voor wat het is, aangezien deze nog niet overal even toonbaar is.

Nog wel even een paar van buiten
Afbeelding
Voorste stukje van de oprit

Afbeelding
De stallen inclusief zelf getimmerd bovenluik :o . Moet nog wel even mooi groen likje verf op.

Afbeelding
ponystal vanuit binnen gezien

Afbeelding
Een van de twee paardenstallen

Afbeelding
De stalgang ( let niet op de rommel).

We lopen redelijk op schema wat verbouwen betreft, al moet ik zeggen dat we buiten meer hebben gedaan dan de bedoeling was vanwege het mooie weer en binnen dus minder. Er is nog meer dan genoeg te doen en voor elke klus die je afrond liggen er alweer 10 te wachten ;) . Maar wat een zaligheid om zo het hele spul aan huis te hebben.

De schuur waar de paarden nu in staan is in principe als tijdelijk bedoeld. Uiteindelijk zullen ze in de schuur die achterop staat ( zie 1ste foto weiland openingspost) komen. daar komen dan ook meerder boxen, denk een stuk of 7 oid en een wasplaats enzo. De schuur waar ze nu staan gaat dan plat, waardoor je vanuit het huis een fantastisch uitzicht krijgt.
Maar dat duurt nog even. We zullen ons voorlopig niet vervelen.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:35

Wat ontzettend gaaf, het zal wel even duren. maar dan kan je wel vol trots terug kijken hoe jullie alles met en naar je eigen hand hebt gezet! Echt een super project! Keep us updated!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:42

Ongelooflijk gaaf zeg !! :oo
Ik blij mee kijken! Vind het altijd zoo leuk om te zien :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:50

Wat een mooi huis, wat een werk en wat leuk dat jullie dat doen!

Wij hebben indertijd ook een oude (niet zo oude, 1930) boerderij gekocht. Wilden ook dieren aan huis. Het opknappen van een verwaarloosd huis met lek dak en een tuin/wei vol onkruid kost heel veel tijd en geld. Door scheiding is alles op een heel laag pitje komen te staan. Moet alles zelf doen en verdienen. Nu, 15 jaar later, is een aantal dingen wel gebeurd; dak vervangen, verwarming vervangen, stal gebouwd; maar er moet nog zoveel. Er is niets geïsoleerd, betekent dat het 's winters echt afzien is. Omdat ik niet goed meer kan lopen is het allemaal best lastig geworden, desondanks ben ik nog steeds blij hier te wonen, heerlijk rustig, dieren aan huis, lekker vrij. 's Zomers is het een echt paradijs!

Waar staat jullie huis? (deel van het land)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:05

Wat een gaaf project, blijf vooral foto's delen. Als het af is, hebben jullie echt een droomhuis!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:08

Wat een heerlijke plek!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:12

Ziet er leuk uit!! Maar wat een werk!!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:22

Gefeliciteerd, heel mooi. Maar wat een werk :j . Veel geluk en succes met jullie stekje.

Waar zit de: ik ben jaloers knop?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:27

Wauw gaaf zeg, dit is ook echt mijn droom later. :o

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:33

Wat gaaf !

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:35

Heeeeel gaaf dit! Dit is ook mijn droom... :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:35

Super gaaf!
Wij hebben met mijn ouders toendertijd ook een oude boerderij gekocht en helemaal opgeknapt. Het is echt een super grote klus en je blijft altijd bezig, maar het is zo leuk om te doen! :D
Later wil ik dus graag ook opnieuw beleven :)
Nou moet ik wel zeggen dat bij ons de planning nooit klopte. Hadden wij 1 zaterdag gepland voor het neerzetten van de wanden van de kamer, werden dit een stuk of 4 à 5 zaterdagen. Wij bouwden ook alleen maar op de zaterdag, omdat mijn ouders doordeweeks gewoon werkten. Ook wij hebben een eigen bedrijf, en ook daarvoor kwam veel op het weekend neer. Wij moesten onze aandacht dus verdelen tussen bouwen en het bedrijf. Het duurde allemaal heel erg lang, maar met hulp van lieve vrienden en familie komt het toch helemaal goed! :D

Nou moet ik ook wel zeggen dat als je dit eenmaal bent gewend, je écht niet meer terug wilt :o

Ik blijf je volgen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:38

Heel gaaf! Ik ben heel benieuwd hoe jullie stekje er over een paar jaar uit ziet, en blijf vooral foto's spammen :))

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:14

Oh wat ontzettend gaaf! Ik ga dit even volgen, wordt prachtig zo te zien. Mooie uitzichten hebben jullie ook! :)

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 10:35

Wat een geweldige reacties allemaal :D .
Uiteraard houd ik jullie up to date. Zal na het weekend eens de 'before' foto's opzoeken en plaatsen. Maar er staat eerst weer een lang klusweekend voor de deur :j

@hevonen: onze boerderij staat in Bergen in noord limburg.