Auto dilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Auto dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:49

No flame intended, maar leuk dat je man kiest voor het oudere model BMW (waar gaat het overigens om, E39 tov E91?) maar is het niet raar dat omdat hij een ongeluk veroorzaakt jij vervolgens een slechtere auto moet gaan rijden?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:01

TS, mag ik zo vrij zijn te vragen in welke prijsklasse je ongeveer een auto wilt kopen? Dan kan ik wat gerichter voor je zoeken. Als je een ML270 CDI overweegt, moet er imo. in dezelfde prijsklasse ook wel een X5 te vinden zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 20:21

Dat vind ik super aardig van je Eirikur. We hebben vandaag wel min of meer de knoop doorgehakt om toch voor de bmw te gaan.

Er zijn wel een aantal X5 te koop die zouden passen bij het budget maar we blijven liever onder het budget omdat er eigenlijk nog geen budget voor een auto was. Mijn bmw was goed onderhouden en prima in orde.

Kiwiwitje: die auto's die jij noemt hebben behoorlijk veel fiscale pk's en dat kan hier in België hard oplopen.

Choiix: dat is nogal kort door de bocht. het gaat om de bmw 530D maar ik had een iets jonger model en de executive versie. Dat scheelt wat luxe maar verder is het exact dezelfde auto. Een ongeluk kan iedereen overkomen. Hij heeft niet expres mijn auto in puin gereden. Aangezien we getrouwd zijn beslissen we dit soort zaken ook altijd samen. Het is ons geld en we moeten er samen uitkomen waar we dat aan uitgeven.

Als ik de mercedes absoluut wil dan komt die er maar we hebben overlegd en met de garage gebeld waar onze auto's in onderhoud zijn. Hij had de afgelopen maand al drie keer zo'n mercedes binnen gehad waar de automaat van kapot was, dat schijnt een zwak punt te zijn van die auto's en een nieuwe automaat kost 3000 euro. Komt dan ook nog eens bij dat die auto een stuk duurder was en we dat verschil misschien beter kunnen reserveren voor eventuele reparatie's en een spaarpotje om straks alsnog de X5 te kopen want die wil ik toch het liefst. Deze is op zich leuk geprijsd dus kunnen we die straks inruilen.

Ben nog wel een beetje in dubio maar ik was degene die heel hard riep dat ze de zelfde auto terug wilde :o

ivy_power89

Re: Auto dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:19

Voor een trailer zou ik zeker een suv of een 4x4 nemen!
Zelf rijd ik een outlander phev maar die mag maar 1500kg trekken. Echter ligt deze auto zo stabiel als maar kan op de weg, ook met trailer er achter!
Dat heb ik met andere auto's (familie auto's of sportwagens) echt nog niet gehad!
Misschien is een pajero of iets dergelijks ook wel wat?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 18:44

Uiteindelijk maar voor de bmw gekozen. Had veel interesse in een 4x4 i.v.m. de trailer maar de bmw heeft altijd de trailer met gemak kunnen trekken.

Groot voordeel is dat we de oude bmw nu even als donorauto kunnen gebruiken. Alles wat in betere staat is in de oude gaat overgezet worden naar de nieuwe. Die is overigens wel in goede staat maar het is nooit erg om bepaalde dure onderdelen in reserve te hebben voor het geval die stuk gaan.

We durfden de mercedes toch maar niet aan en het is toch wel weer fijn om in de stoelen van een bmw weg te kunnen zakken. Bedankt voor het meedenken allemaal.