Waar een boxspring kopen, met goede prijs/kwaliteit verhoudi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 17:45

Nachtlampje schreef:
Ik heb zowel met Wehkamp en met Ikea toch geen goede ervaringen.. Eerste maanden sliep het heerlijk, daarna kwam er al snel een kuil en werd ik met rugpijn wakker.

Ik heb mijn bed van Tom Smeenk, misschien dat je daar iets kan vinden?
Zelf heb ik een 2ehands Auping ombouw (met spiraalbodems) en een nieuw matras (7-laags nogwat) van hem (hij handelt in 2ehands Auping ombouwdingesen).

Is het eerste matras/bed waar ik pijnloos en fijn op slaap.

Heb net even vluchtig op de site gekeken, maar de boxsprings zijn niet goedkoop zeg maar..

Nachtlampje

Re: Waar een boxspring kopen, met goede prijs/kwaliteit verhoudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:49

Oh balen. Als je toch voor een ander soort bed dan een boxspring wilt gaan kan ik je zeker hem aanraden. Ik had voor rond de 500 een gloednieuw dik luxe matras en een auping ombouw met bodem.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:50

Tja als je écht goede kwaliteit wilt, in die afmetingen, voor dat budget... Misschien tweedehands overwegen? Vaak staan er aardig wat boxsprings van goede merken op marktplaats, die bijv. een jaar zijn gebruikt. Scheelt je veel geld en gezien een matras van een goed merk vaak aardig wat jaren mee gaat, heb je gewoon een prima bed. Eventueel het matras laten reinigen of een nieuwe matrastopper kopen als het idee om op iemands anders bed te slapen je niet aan staat;)

Maargoed je kán ook geluk hebben met goedkopere bedden (ligt er ook aan wat je gewend bent). Ik heb hier zelf een boxspring staan van nog geen 250 euro, 140x200 en die vind ik na 2-3 jaar nog steeds heerlijk liggen! Nadeeltje was wel dat het één massief ding was, in plaats van twee losse delen wat normaal standaard is, dus hij moest wel door midden worden gezaagd voor ie naar boven kon :+

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:05

:) hoi hoi,persoonlijk zal ik niet zo snel een box kopen van 180- 200, dit ivm omdraaien ,wat de levens duur van een matras verlengd, ik zou gaan voor 2 x 90-200, heeft overal zijn voordelen mee, is niet zo lomp als de groote, normaal als je een box koopt, koop je die incl matrassen, en daar zit meestal de clou, het zijn gewone mattrassen,van zeg sg 25, wil je lekker liggen moet je voor een combi spring of pokket matras gaan, dven extra onder steuning voor langgere tijd, meestal bestaat een setje uit 2x box,,2 x matras en 1 x topper,,en als je rond kijkt zijn ze wel goedkoop te krijgen, maar je moet toch snel rond de 1000 gaan denken, succes ermee( matrassen en boxspring maker)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:07

retteketet naar beterbed? Volgens mij valt in verhouding daar de prijs ook wel mee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:10

Sissi87 schreef:
Ik zoek eigenlijk een complete boxspring van 180x200 tot 500euro.

Bestaan die nog wel?

Nee die bestaan niet. Ik heb er eentje van Beter Bed en die was bijna 700 euro. 600 en nog iets.
Dat is in een redelijke kwaliteit de goedkoopste die je gaat vinden.
Beter is eigenlijk gewoon een goed merk pakken en minimaal 1000 euro ervoor uit trekken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:04

Saaams schreef:
retteketet naar beterbed? Volgens mij valt in verhouding daar de prijs ook wel mee!

Pfff, absoluut geen beterbed. Ik kan een boek schrijven over de slechte service daar. Ons serieus 8 weken laten zitten met een lattenbodem die 2 maanden na aankoop gebarsten is. 8 weken op de bank moeten slapen, iedere keer werd reparatie met nog een week uitgesteld, en de dame aan de telefoon opperde doodleuk dat we er "misschien een kratje onder konden zetten om te stutten?" Om vervolgens bij reparatie te melden dat het een fabricagefout is die bekend is, maar bestellen van een nieuwe kost wel 4 weken. Nog eens 4 weken niet mijn bed kunnen gebruiken.
Serieus, ik raad iedereen af om daar een bed te kopen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:51

Suzanne F. schreef:
Sissi87 schreef:
Ik zoek eigenlijk een complete boxspring van 180x200 tot 500euro.

Bestaan die nog wel?

Nee die bestaan niet. Ik heb er eentje van Beter Bed en die was bijna 700 euro. 600 en nog iets.
Dat is in een redelijke kwaliteit de goedkoopste die je gaat vinden.
Beter is eigenlijk gewoon een goed merk pakken en minimaal 1000 euro ervoor uit trekken.

Helemaal mee eens (denk dat wij hetzelfde bed hebben haha).

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:55

Laatst bijgewerkt door ElanJV op 16-02-14 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:58

Ik heb een boxpring van 140 (twee losse onderkantjes van 70 breed en daarop een matras van 140 met pocketvering) van Beter Bed voor ongeveer €1000 :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:00

Ik heb mijn boxspring bij Leen Bakker gekocht, erg fijn bed :) er zijn verschillende modellen, wellicht ook in jouw prijsklasse. Mijne kostte compleet 700, wel 160 breed.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:04

Aranel schreef:
Ik heb mijn boxspring bij Leen Bakker gekocht, erg fijn bed :) er zijn verschillende modellen, wellicht ook in jouw prijsklasse. Mijne kostte compleet 700, wel 160 breed.

Welk model? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 05:22

Ik geloof dat Ikea een tijdje geleden qua prijs-kwaliteit zo'n beetje als beste uit de bus kwam :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:39

Samblabla schreef:
Aranel schreef:

Welk model? :)

Kopenhagen heet ie :)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 17:40

Aranel schreef:

Hoe lang heb jij hem al in gebruik ?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:46

Ik raad die van de ikea af; wij hebben ons bed nu 5 jaar en eigenlijk na twee jaar al ellende. Kuilen, rare uitzakkers noem het maar op. Mijn vriend kreeg zo'n last van zijn rug dat we er zelf een parketvloertje onder hebben gelegd (voor de stevigheid) en wij hebben beide een makkelijke rug. Nu gaat het wel weer.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 17:51

ja, ik lees ook niet al te beste verhalen over Ledorm/auping/swiss sense

vandaar dat ik wel eerst ff goed wil uitzoeken hoe en wat

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:27

Sissi87 schreef:
Aranel schreef:

Hoe lang heb jij hem al in gebruik ?

Sinds eind augustus afgelopen jaar. Ik keer de matras wel een keer per maand minstens :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:33

Toch is het de moeite waard om te investeren in een goed matras. Ik heb er eentje gehad die ik eigenlijk nooit draaide en die ik bijna 20 jaar heb gehad zonder problemen. Was wel een vrij hard matras maar echt goede kwaliteit. Was een Ubica volgens mij.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:47

Ik heb er pas 1 gekocht bij de woonexpress met 1 matras van 160x200 en een topper erbij voor 750,- ongeveer

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:21

Het ligt er bij de Ikea ook wel aan voor welk soort je gaat, ze hebben hele goedkope prutdingen maar ook wat duurdere goede matrassen.
Wij hebben van Ikea zo'n beetje de duurste variant en dat slaapt al 3jr goed en ik kom van een Auping af ;)

Ik vind dat je niet voor het goedkoopst moet gaan als het om je bed gaat, kwaliteit daarin is echt wel heel belangrijk :)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 01:59

Marley schreef:
Het ligt er bij de Ikea ook wel aan voor welk soort je gaat, ze hebben hele goedkope prutdingen maar ook wat duurdere goede matrassen.
Wij hebben van Ikea zo'n beetje de duurste variant en dat slaapt al 3jr goed en ik kom van een Auping af ;)

Ik vind dat je niet voor het goedkoopst moet gaan als het om je bed gaat, kwaliteit daarin is echt wel heel belangrijk :)

ah oke das fijn te horen. Nu zie ik op de ikea site maar 2 soortrn.. 1 van 500euro en 1 van 1500euro... hebben ze echt maar zo weinig? En wat betaal je voor een beetje goede topper? Die zit er niet bij in neem ikaan?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:08

Je ligt in totaal ongeveer een derde van je leven in bed (er vanuit gaand dat je 8 uur per nacht slaapt).
Dat was voor ons de reden om nu we een nieuw huis hebben, ook eens goed te investeren in een nieuw bed. En dat kan ik iedereen aan raden!
Het is gewoon zo fijn om echt uitgerust wakker te worden.

En: een bed kan je niet op internet uitzoeken. Ga gewoon eens wat beddenzaken (incl de Ikea) af en kijk wat je fijn vindt.
Als een zaak echt servicegericht is, brengen ze je het bed van je keuze langs om een paar nachten te testen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:06

Wij hadden bij de ikea ook niet het goedkoopste model. Ik geloof een middenmoot boxspring en een duur matras. Helaas is juist het matras het probleem. Een groot probleem. Misschien hebben we gewoon pech want ik hoor ook echt goede verhalen over de bedden van de ikea. Ik heb zelf 15 jaar geleden een ikea matras gehad; dat ding was geweldig. Het matras wat we nu hebben was bijna 3 x zo duur en een drama...

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:08

Bij beter bed hebben wij onze boxspring gekocht. 160x 210 rond de 5/600 euro.

Ben er heel erg blij mee, goede kwaliteit!