Wasmachine of toch ook een droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:32

De droger zou ik al cadeau krijgen :+ :o Dus dat trucje gaat niet op haha

Dat is inderdaad wat me ook tegen zou houden aan een combi ja...
JJane: van welk merk heb jij een combi?

Ik ben wel netjes en wil inderdaad niet dat iemand midden in de was moet zitten.Ik heb geen paard meer dus heb geen dagelijkse paarden was meer maar ik sport wel nog 2 dagen in de week en trek iedere dag wat schoons aan.

arrrghh lastig dit :+ Heb namelijk geen extra kamers of ook niet veel ruimte om kasten neer te zetten. Huis is niet echt heel logisch ingedeeld

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:32

Onze droger is twee keer kapot geweest en ik vind alles dan echt vreselijk irritant. Handdoeken zijn niet lekker zacht, kleren ook niet. Persoonlijk heb ik dus echt liever een droger, gaat ook sneller trouwens. Ik heb bijvoorbeeld maar een dekbedovertrek en deken etc en die zijn echt niet binnen een dag droog, in de droger makkelijk! :D

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:33

Ik heb zelf geen combi. Maar mijn beste vriendin wel, ze heeft het altijd een fijn apparaat gevonden. Wel een goed merk gekozen, omdat er in die tijd nogal wat pruts op de markt was.
Nu ze kindjes heeft vindt ze het minder fijn dat ze niet tegelijk een wasje kan wassen en één was in de droger kan hebben. Ze heeft nu natuurlijk veel meer was dan toen ze met haar man was.
Maar voor die tijd was ze heel erg tevreden.

Volgens mij heeft ze een miele.
Laatst bijgewerkt door akishino op 30-01-14 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:33

Kentaro schreef:
Ik zou zelf niet voor een combi gaan. hoor er best veel negatieve berichten over (o.a. dat je wasmachine bijvoorbeeld 5 kg. was aan kan, maar de droger maar 2,5 en je dus de helft eruit moet halen en dat ze relatief vaker stuk gaan dan aparte apparaten.)

Als je voor een droger gaat, is het het handigst in gebruik als je deze op je wasmachine zet, dan kan je was zo van de een in de ander en hoef je er niet mee te gaan slepen :P
Wij hebben de handdoeken ook niet in de badkamer, maar in een ladekastje in de slaapkamer. Geen idee of dat wat voor jou zou zijn?!

Dat zijn wel hele oude types hoor. Ik heb een staan die 6kg wast en 5 droogt. Als hij niet propvol is gaat het prima. Hij draait nu 3 jaar 6x per week en doet het super.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:35

_Jessie schreef:
De droger zou ik al cadeau krijgen :+ :o Dus dat trucje gaat niet op haha

Dat is inderdaad wat me ook tegen zou houden aan een combi ja...
JJane: van welk merk heb jij een combi?

Ik ben wel netjes en wil inderdaad niet dat iemand midden in de was moet zitten.Ik heb geen paard meer dus heb geen dagelijkse paarden was meer maar ik sport wel nog 2 dagen in de week en trek iedere dag wat schoons aan.

arrrghh lastig dit :+ Heb namelijk geen extra kamers of ook niet veel ruimte om kasten neer te zetten. Huis is niet echt heel logisch ingedeeld

Ik heb een smeg en voor mn ex heb ik een tweedehands miele combi gekocht (hij kon wel zonder mij maar niet zonder de combi :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:35

Ik vind een droger juist als je klein woont een uitkomst. Zeker voor beddengoed en grote handdoeken. In de zomer kan je dat wel kwijt op het balkon, maar in de winter zou ik me echt storen aan al die rekken/lijntjes en was overal als het toch al zo klein is. Als je een aparte ruimte hebt om was te drogen is dat alweer veel minder storend.

Wij wonen ook klein en ik ben erg blij met de droger voor het beddengoed en de handdoeken in ieder geval. Kleding en dergelijke gaat op het wasrek in de slaapkamer. Over een paar maanden wonen we een stuk groter en dan kan de was lekker op zolder hangen, ik denk dat ik de droger dan niet meer zal gebruiken (vind het voor het milieu te belastend en het scheelt natuurlijk ook in energiekosten) maar voor nu kan ik de 'grote' wasjes anders echt niet fijn/goed drogen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:36

JJane, Ik ben al 40 he...... }> :+

Heb je een mogelijkheid voor van die plastic bakken onder je bed, dan zou je daar bijvoorbeeld handdoeken in kunnen doen?!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:37

Ja als je hem krijgt weet ik niet of ik hem af zou slaan. De keuze is dan aan jou hoevaak je hem gaat gebruiken. Kan hij niet bovenop je wasmachine staan zodat je wat meer ruimte overhoudt?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:37

Ik heb een droger maar gebruik hem eigenlijk niet.
Kun je niet eerst beginnen met alleen de wasmachine en als je merkt dat je een droger nodig hebt je deze dan bovenop de wasmachine zet.
Een combi heb ik geen ervaring mee.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:37

JJane schreef:
Ik heb een smeg en voor mn ex heb ik een tweedehands miele combi gekocht (hij kon wel zonder mij maar niet zonder de combi :+ )

_O- Als je was maar droog is :+

Maar er zijn dus best veel mensen die pleiten voor een droger, juist als je klein woont....
(oliebol dan moet ik mijn moeder straks nog gelijk geven ook :+)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:39

Haha nou ja het is ook niet mijn eerste wasmachine hoor. Maar de was/droog verhouding is een stuk verbeterd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:39

Hou er wel rekening mee dat een condensdroger veel frisse lucht nodig heeft om te kunnen drogen, anders kan het erg lang duren.

Hij 'ademt' dan weer zijn eigen warmte in en dat is niet goed, de machine heeft koele lucht nodig om jouw was te kunnen drogen. Hij met zijn warmte kwijt kunnen zeg maar.
(vraag het me niet, maar wij hadden dat probleem en reparatiemannetje zei dat we meer frisse lucht erbij nodig hadden voor die machine)

Nu zetten we de deur (bijkeuken) op een kiertje en gaat het stukken sneller!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:41

Ik vind een droger een must als je:

1: een erg klein appartement hebt

en/of

2: geen/erg klein balkon hebt en geen tuin

Het is dan echt een crime om je was te drogen, je huiskamer voelt klam in de winter, vochtig in de zomer, je beddengoed is 's winters niet droog te krijgen en hangt dan 3 dagen in je woonkamer, evenals je handdoeken.

Heb je een ruim balkon, een extra kamer waar je een waslijntje kan ophangen of een tuintje, dan is een droger een luxe. Zeker bij een 1 of 2 persoons huishouden (meerpersoons kan ik me voorstellen dat het dan ook noodzakelijker gaat worden).

Collie2008

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:44

Ik mis echt een droger, maar dat is met name omdat ik huisdieren heb (2 katten en een hond) en veel zwarte stoffen draag. In de droger haal je zo de haren eruit. Los van dat baal ik dat het niet snel droog is en ik moeilijk ben in plannen en organiseren en dus altijd te laat m'n was weg werk :+

Op zich vind ik ophangen wel fijner (energie zuinig en met mooi weer lekker buiten hangen)

maar als ik straks geld heb komt er dus toch een droger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:46

Ik vind een droger gewoon een must :D .

Ideaal, als de was klaar is, kiep ik het meteen in de droger en een uurtje daarna is het droog. Opvouwen, opruimen en klaar. Vind dat ophangen en afhalen zo veel werk :o . En ik heb ruimte zat om het op te hangen.

Als je de droger cadeau krijgt zou ik het zeker niet afslaan!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:47

Oke even snel een plattegrond weg getrokken van een huis met dezelfde indeling. Alleen die heeft een iets groter oppervlak dus het klopt niet helemaal.
Rode vlak is waar de wasmachine zou komen. Daar boven op zou dus de droger komen. Daar boven is dan nog maar heel weinig ruimte dus daar kan ik verder niets meer kwijt.
Roze is de douche. In het echt zit de wasbak bijna in de douche ruimte, ik gok dat er tussen de muur en de wasbak max 1 meter zit.
het blauwe is de koelkast in de keuken. Mijn looppad is breed genoeg voor 1 persoon.

Afbeelding

hmmm dus toch de droger boven op gaan zetten (is wat de meeste zouden doen)
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 30-01-14 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:47

Voor mij is een droger echt een must, alleen met een droogrek zou ik ten eerste gewoon niet rondkomen met de was (soms hangt de was echt vier dagen op voor hij 'strijkdroog' is, en ondertussen kun je met de rest van je was niet weg grrrrr) en ten tweede neemt dat pokkeding (droogrek dus) wel zo ongelofelijk veel ruimte in beslag en staat het nog lelijk ook voor je bezoek. Zodra mijn droger kapot was stond er dus ook gelijk de volgende dag alweer een nieuwe.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:48

Als je een combi neem kan je toch de helft ophangen en de helft drogen aangezien je het alleen voor je handdoeken wilt en beddengoed.
Al gooi je straks alles er in hoor....

Ik vind het ideaal zou niet zonder kunnen.
Ik heb ook 5 waslijnen in de bijkeuken en daar wil ik dan wel de vestjes en andere niet drogerproof dingen ophangen en in de zomer hangt alles buiten voor voor de wintermaanden merk ik toch dat ik alles sneller in de droger gooi. gemakzucht.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:48

Whahaha erg he, dat je misschien je moeder gelijk moet geven? ;) Verschrikkelijk die momenten :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:49

akishino schreef:
Whahaha erg he, dat je misschien je moeder gelijk moet geven? ;) Verschrikkelijk die momenten :D

Tell me something :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:50

Als je 'm krijgt dan zou ik het gewoon aannemen, opbergruimte valt makkelijker te improviseren dan je wasgoed drogen.
Wij wonen in een apartement met balkon, maar je wil echt je wasgoed niet buiten hangen in de winter. Het is én te koud om dat even snel te doen én je doet er eeuwen over om het te drogen. Drogen binnen gaat ook voor geen meter, wij lopen in elk deurgat door ons wasgoed heen :+

Dus, zet je trots opzij en pak het gewoon aan, je moeder heeft het beste met je voor :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:52

In ons mini-appartementje zou ik echt niet zonder onze droger kunnen. Een droger neemt minder ruimte in beslag dan een tweepersoonsdekbedovertrek en -hoeslaken als je dat moet laten drogen :+ Daarnaast hoeven we nu niet in een continue vochtige ruimte te zitten.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:52

Leuke woning. Hier zou ik dus voor een combi gaan omdat je dan op je wasmachine plek hebt voor handdoeken ed.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:53

Wij hebben direct een droger gekocht toen we samen gingen wonen en ik ben er toch wel heel erg blij mee! Grote dingen hangen we op en alle kleine dingen zoals ondergoed, sokken, doekjes enzovoorts lekker in de droger.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:55

Een wasdroogcombi daar hoor ik over het algemeen geen goede verhalen over... Een droger is handig, héél handig. Ik mieter er alles in, kleding, wasgoed, handdoeken, alles. (behalve mn rijbroek)

Dat het stroom vreet... tja, ik geloof dat best, maar ik woon in mn eentje en heb per jaar voor minder dan 100,- aan stroomkosten en ik gebruik de droger altijd, behalve echt in de zomer. Dat valt dus allemaal wel mee.

Maar je kunt toch altijd beginnen zonder, en dan alsnog eentje aanschaffen?