Blauw of Geel kenteken bij een brommer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Een brommer...

... met helm.
39 (72%)
... zonder helm.
15 (27%)
... anders, zie reactie.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 54

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:13

Ik zou sowieso voor geel gaan, ideaal!
Ik vind het helemaal geen slecht plan om snorscooters te verbieden. De meerderheid die een snorscooter heeft voeren ze op van 25 naar 50/60 of zelfs meer, erg gevaarlijk tussen alle fietsers en ook nog zonder helm. Als je een ongeluk krijgt is je hoofd stuk. Dan liever geel kenteken :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:13

ach mijn snor is dan iig beter voor het milieu, de begrenzer is omhoog gezet :') Rijd ik toch nog milieu bewust :))

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:14

jebuurmeisje schreef:
Ik zou sowieso voor geel gaan, ideaal!
Ik vind het helemaal geen slecht plan om snorscooters te verbieden. De meerderheid die een snorscooter heeft voeren ze op van 25 naar 50/60 of zelfs meer, erg gevaarlijk tussen alle fietsers en ook nog zonder helm. Als je een ongeluk krijgt is je hoofd stuk. Dan liever geel kenteken :)

_/-\o_
precies wat ik bedoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:15

Boete voor opgevoerde snor is veel hoger dan een boete voor rijden zonder helm. Ga je toch voor blauw dan zal ik eerder een elektrische fiets nemen, gaat net zo hard, je ben veel wendbaarder en je hebt veel minder onderhoudskosten.

Plaats op de weg, ik rij liefst zoveel mogelijk over de weg in plaats van bromfietspad. Rijd stuk sneller, is vele malen veiliger (helemaal doordat hoop automobilisten vaak vergeten dat rechtdoorgaand verkeer naast hun op bromfietspad voorrang heeft).

Helm, ik zal altijd voor een integraalhelm gaan. Want bij zo jethelm moet ik er niet aan denken dat je op je kin terecht komt bij een ongeluk.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 19:15

Het enigste wat mij zo tegen houd is dat ik op de weg moet... Maar dat valt nog wel?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:16

Mijn volgende scooter word sowieso wel een bromscooter :j Heb achteraf ook wel spijt dat ik een snor heb genomen, maar ja, ik heb hem nieuw gekocht en als ik hem nu al weer inruil na een half jaar is dat zonde :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:17

Dat leek mij eerst ook eng (al was het meer snelheid), ben je zo aan gewend. Je rijdt gewoon met ze mee dus je hebt er eigenlijk helemaal geen last van. Inhalers gaat eigenlijk het zelfde als op de fiets...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:17

SuzanH schreef:
Het enigste wat mij zo tegen houd is dat ik op de weg moet... Maar dat valt nog wel?

ik was eerst ook doodsbang, totdat ik ging lessen. ik vond het toch leuk :+
als ik 1 ding heb geleerd tijdens mijn lessen (werd heel vaak door mn oortje gescheeuwd :P ) de andere automobilisten hebben ook allemaal hun rijbewijs gehaald, ze kennen allemaal de regels en voorrangsregels, je hoeft dus nergens bang voor te zijn. (ik reed heel onzeker en gaf alles en iedereen voorrang )

__denise

Re: Blauw of Geel kenteken bij een brommer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:19

Wist iedereen maar de regels :+
Je moet niet van anderen uit gaan, altijd zelf dingen beslissen, zelf kijken etc.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:20

__denise schreef:
Wist iedereen maar de regels :+
Je moet niet van anderen uit gaan, altijd zelf dingen beslissen, zelf kijken etc.

ik kreeg te horen dat ik met lef moest rijden, omdat ze dondersgoed wisten wat de regels waren, en je je voorrang moet nemen.
natuurlijk moet je wel uitkijken waar je rijd enz. je weet nooit wat er gebeurt, maar dat gaat nu al zo vanzelfsprekend enz. en ik heb mn rijbewijs pas sinds oktober :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:22

Ik heb mijn rijbewijs gehaald maar je hebt er vaak echt idioten tussen zitten hoor op de weg! Had tijdens mijn lessen ook bijna een ongeluk omdat een idioot keihard over een gelijkwaardig kruispunt racete en IK had voorrang op hem. Hij had alleen de auto gezien waar hij voorrang op had en mij niet. verkijk je er dus niet op :+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:24

nou, je maakt ts helemaal bang nu :+

ts, er is helemaal niks om bang voor te zijn. bijna elke automobilist houd rekening met je, maar sommige rijden je hard voorbij, nog op je eigen rijbaan zelfs (je moet op het midden rijden, maar ze moeten er dan toch nog even langs) gelukkig maak ik dit zelden mee. er is niks engs aan :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:25

je moet altijd rijden met ogen in je achterhoofd :P het blijft een risico. of je nou op de weg of fietspad rijd.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:28

lifaya schreef:
je moet altijd rijden met ogen in je achterhoofd :P het blijft een risico. of je nou op de weg of fietspad rijd.

gelukkig heb je daarvoor spiegels :+

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 19:30

xZiva_ schreef:
nou, je maakt ts helemaal bang nu :+

ts, er is helemaal niks om bang voor te zijn. bijna elke automobilist houd rekening met je, maar sommige rijden je hard voorbij, nog op je eigen rijbaan zelfs (je moet op het midden rijden, maar ze moeten er dan toch nog even langs) gelukkig maak ik dit zelden mee. er is niks engs aan :D

:))

Ik ga binnekort beginnen met lessen. Ik kan dan altijd nog beslissen of het iets wordt! Het idee dat automobilisten rekening met je houden is wel fijn idee, maar als je zelf per ongeluk een fout maakt ofzo... :D
auto met auto botsing, vervelend maar je bent beter beschermd dan den brommer-auto..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:32

Ik rijd zelf met een blauw kenteken.
Ik vind het fietspad juist fijn, omdat je overal tussendoor kunt. Daarnaast hoef je geen helm op, dat vind ik ook wel fijner. Mijn collega's met auto's komen altijd overal later aan dan ik in de stad, omdat zij of voor 100 stoplichten moesten wachten of in de file stonden. Ideaal ga ik met mijn snorbrommer gewoon overal de tussendoorroute en ben er veel eerder dan zij.
Je moet goed opletten op fietsers als je op het fietspad rijdt en op auto's uit uitritten etc. Lang niet iedereen geeft je de voorrang die je wel hoort te krijgen. Daarnaast zijn fietsende mensen vaak geschrokken als je hard langs rijdt of oude mensen schrikken als ze je ineens achter zich horen, omdat hun gehoor niet zo goed meer is. Dus rekening houden met anderen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:39

SuzanH schreef:
:))

Ik ga binnekort beginnen met lessen. Ik kan dan altijd nog beslissen of het iets wordt! Het idee dat automobilisten rekening met je houden is wel fijn idee, maar als je zelf per ongeluk een fout maakt ofzo... :D
auto met auto botsing, vervelend maar je bent beter beschermd dan den brommer-auto..

Ik denk altijd maar, niemand wil een deuk in hun auto en ook geen persoon eronder dus ze letten wel om hun eigen auto.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:21

Geel.

Ik ben sneller van A naar B.
Je hebt meer ongelukken op het fietspad dan in het verkeer zelf. *Irritante fietsers....*
Helm, geen nat haar als het regent. Je haar gaat ook echt niet door de war. Voelt veiliger.
Of je nou met 55 onderuitgaat of met een blauw kenteken die vaak even hard gaat? Heb ik liever een helm die de klap vangt.

Ik rij zelf veel liever op de weg. Fietsers in groepjes van 4 naast elkaar. Jij komt er niet langs, leuk als je toetert en ze kijken je aan alsof ze vuur zien branden. Fietsers die ineens gaan slingeren, je niet horen. Zucht.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:34

ik zou ook geel doen, ik heb zelf ook een brom scooter gehad en idd
op de provinciale wegen e.d. mag je gewoon op het fietspad en verder op
de weg. Veel handiger en je rijdt de fietsers niet in de weg. Veel fietspaden
zijn niet berekend op de snorfietsen(met name in de stad) + mega irritant voor fietsers.
In de stad mogen auto's btw toch niet zo hard dus ben je echt sneller over de weg
dan als je steeds moet stoppen voor fietsers.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:00

Ik heb een snorscooter, die nog geen 38 rijdt.. := Harder hoeft niet van mij en zachter ook niet. Die bromscooters zijn nu iets goedkoper maar je moet onthouden dat jij dan nog wel 1 of 2 helmen erbij moet kopen he. ;) Je kan ook in de file staan.. Weet niet waar je woont, maar hier staan nog wel eens files en dan ben ik sneller.

Enige vervelende vind ik elektrische fietsen of mensen die absurd hard kunnen fietsen. := Dan gaan ze of iets langzamer dan jou of ze gaan bumperkleven. Maar dat heb je ook met auto's natuurlijk, je moet je niet laten opfokken.

Ik wil je alleen wel een tip geven geen windscherm te nemen als je voor een geel plaatje gaat. Als het donker is en het regent zie je niks. Nogal gevaarlijk als je dan 45/50 moet rijden. :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:30

Windscherm vind ik juist ideaal! Veel meer beschut en geen regen in je ogen/gezicht/vizier.
Verder zou ik ook voor een brom gaan. Ik vind de snorren levens gevaarlijk met hun 50km per uur en ook een gevaar voor de overige bestuurders op het fietspad. Evenals de elektrische fietsen die overal voorbij knallen.

Vwb op de weg rijden. 'Eis' je plek op de weg op jij hebt evenveel recht om daar te rijden. Ga niet overdreven dicht op de stop/fietspad rijden zodat de auto's kunnen passeren. Als ze er langs willen moeten ze er maar wat meer moeite voor doen en anders wachten ze maar 2 tellen. Ze mogen immers toch niet harder rijden dan 50, anders zou de brom er niet op mogen.
Verder letten veel automobilisten niet op de bordjes waarop staat dat de brom op de weg komt. Omdat ik zelf een brom heb en een auto heb weet ik hoe vervelend het is als de automobilist je niet ziet.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:28

Inderdaad Lucifertje :j Rij zelf het liefst ietsje links van het midden op de rijbaan. Je moet echt niet automobilisten je op dezelfde baan laten inhalen.

Sonja_vRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:43

SuzanH schreef:
Dat is inderdaad ook zo. Veilgheid kan je zelf ook voor zorgen en een helm op zetten. Die puberale kinders die niet aan de kant gaan snap ik wel het probleem! :D
Maar een auto die jou over het hoofd zie :=

een auto die je over het hoofd ziet , heb je als brommeraar ook grotendeels zelf in de hand :j
ik heb altijd brommer gereden en vond mezelf prima in het verkeer deelnemen...toen haalde ik mijn rijbewijs en kwam ik er achter dat brommers bloedirritant kunnen zijn,
hangen heel vaak in je dooie hoek te hangen schatten afstanden en snelheden al heel snel in als "oh dat kan best" waardoor de automobilist opeens ene brommer voor, achter of zijdelings langs de auto ziet vliegen etc
daarna reed ik echt anders brommer(heb nog jaren een brom gehad na het behalen van mijn rijbewijs) voldoende afstand houden, gewoon midden achter een auto blijven rijden ipv links of rechts van die auto waardoor je in de dode hoek verdwijnt en gewoon beter kijken en inschatten.
maar ook dat je gewoon je plekkie op de weg moet claimen en niet in de kant moet blijven rijden als het druk is, inhalen doen ze maar lekker wanneer het kan, niet als het met een flinke spetter gas geven nog net lukt om langs die brommer heen te glippen en weer terug op de eigen weghelft te zijn net voordat die tegenligger langs komt.

ik heb ook beide opties gehad , snor en brom en ik zeg absoluut brommer, het waar wel en niet op fietspad dat heb je zo door op je vaste routes, ook eventuele handigheids zoals een klein stukje verderop het fietspad af ipv direct bij het bordje etc
met een snor zit je vast op het fietspad en dat kan zeker op schoolgaan tijden heel vervelend zijn als je weer een flinke club kinders voor je hebt rijden die het vertikken van 3 naar 1 a 2 breed te gaan ... en idd, snorfiets is langzaam := ik ergerde me daar echt aan

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:05

ik heb ook heel vaak last van fietsers die opeens zo'n rare bocht maken omdat ze gek aan het doen zijn.
ook heel vaak dat ze me niet aan horen komen omdat mn scooter zo stil is :+ niet zo handig op het fietspad dus..
hier word je ook heel boos aangekeken als je er langs wil. ik toeter dan vaak en dan kijken ze nog bozer :') (op het fietspad bij de school) ook 1 keer gehad dat ie echt niet aan de kant wilde. ben er gewoon tussen gaan duwen (levensgevaarlijk eigenlijk) en toen hoorde ik dat kind zeggen: ze willen niet echt aan de kant he? ik moest me toen best inhouden :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:14

Maartje1990 schreef:
Moet ne met een geel kenteken dan op een bijv 80 km weg gaan rijden en niet op het naastliggende fietspad??

Binnen bebouwde kom op de weg, buitenbebouwde kom op fietspad :).