Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KimD schreef:Absoluut! Is echt heerlijk vlees! Het enige wat ik niet zou doen is melk van de koe, dat vergt echt ontzettend veel tijd (en geld) en dat gaat ten kostte van het vlees of andersom. Wel kun je de koeien een kalf laten krijgen en die gewoon de melk laten drinken, zo heb je dan weer een volgende generatie vlees.![]()
Bij koeien moet je wel goed op de keuze letten qua vetvee of melkvee, laat je dat goed informeren.
Maar het is zeker een aanrader en het levert ook echt genoeg op, je zou er zelfs vlees van kunnen verkopen dat levert nog best wat op wat je dan weer in de dieren kunt steken.

Froukje1993 schreef:Ja, wij hebben koeien waarvan er zo nu en dan eens 1tje naar de slacht gaat.
En ik heb er dan ook geen moeite mee, omdat ik van jongs af aan niet beter weet.
En eigenlijk is het idee dat je weet hoe ze zijn behandeld en wat ze te eten gekregen hebben alleen maar fijn

Skip_Bo schreef:Froukje1993 schreef:Ja, wij hebben koeien waarvan er zo nu en dan eens 1tje naar de slacht gaat.
En ik heb er dan ook geen moeite mee, omdat ik van jongs af aan niet beter weet.
En eigenlijk is het idee dat je weet hoe ze zijn behandeld en wat ze te eten gekregen hebben alleen maar fijn
Hier hetzelfde, ook eens per jaar gaat de diepvries vol met vlees van een eigen koe..
Meestal zijn het wat jongere dieren die net hun 1e kalf hebben gehad en niet bijzonder veel melk geven of niet meer drachtig worden.
Normaal heb ik hier helemaal geen moeite mee en eet ik het vlees gewoon op -ook al ben ik sowieso niet echt een vlees mens- nou hebben we afgelopen jaar een koe die al wat ouder was geslacht, hier heb ik net iets meer moeite mee gehad omdat je het dier toch langer hebt gekend.
Sowieso vinden sommige mensen in mijn omgeving het heel raar dat we een eigen koe opeten.
Alhoewel, soms zit er 1 bij die je hart steelt, en dan is het soms toch even slikken