Meer mensen die willen huren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen die willen huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:25

Je kan in principe zo verhuizen :j particulier heeft geen wachtlijsten :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:33

Wij huren momenteel ook, en willen waarschijnlijk ook hierna weer huren. Ik ben momenteel zoekende naar werk, door heel Nl eigenlijk. Dus afhankelijk daarvan ook een beetje een regio. Helaas verdienen we te veel voor sociale huur, maar kunnen we ook niet heel duur huren. En het is allemaal zo duur :\

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:52

K_im schreef:
Hanmar schreef:
Hier het plan om in de komende maanden te gaan zoeken, wonen nu nog heerlijk in de UK maar beginnen nu richting Nederland te kijken. Helaas, specifiek in de regio Amsterdam (i.v.m. studie/werk) en met helaas bij lange na niet genoeg opgebouwde wachttijd voor woningnet. En inderdaad, van die inkomenseisen van 4/5x de maandhuur word je gewoon niet vrolijk :')

Hebben hier mensen ervaring met het vinden van antikraak-woningen? Die onzekerheid lijkt me niet geweldig, maar het zou wellicht wel een optie zijn, in elk geval om een tijd te overbruggen...

Ik heb sinds 31 december mijn sleutel voor een anti-kraakwoning in IJmuiden. Hier komen er geregeld nog wat vrij. (staat op de lijst om gesloopt te worden.. Maar er is geen geld voor). Nog geen half uur met de auto vanaf Amsterdam. Als je wil kan ik je in contact brengen?

Je maakt mij wel erg nieuwsgierig.
Ben momenteel zelf actief op zoek naar een woonruimte. Daarbij ook aan het kijken richting antikraak (bruikleen en tijdelijke verhuur). Reistijd max half uur vanaf Amstelveen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:54

Ik sta nu bijna 3 jaar ingeschreven in Tilburg.
maar kan bij lange na nog niks vinden, niet eens een appartementje.
Particulier kan ook, maar alleen nog maar dure woningen gevonden.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:44

Ik ben vandaag wezen kijken bij een appartement en hebben gelijk ja gezegd, 1 maart krijgen we de sleutel. Echt zo blij nu

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 19:49

bailey94 schreef:
Ik ben vandaag wezen kijken bij een appartement en hebben gelijk ja gezegd, 1 maart krijgen we de sleutel. Echt zo blij nu

Gefeliciteerd! Vertel!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:59

Ik heb 4 jaar gewacht op een apartement in een flat in assen ( 90m2 voor 450 ) en daarna 1,5 jaar voor een twee onder één kap in Ekehaar ( 100m2 met tuin voor 585 ) . Vooral mijn met huidige huis ben ik erg blij, al is de huur wat hoog voor mij alleen. Ik kreeg eerst huurtoeslag maar doordat ik nu iets meer verdien krijg ik dat niet meer en moet ik ook nog wat terug betalen :(.

Als er nog iemand een kamer in een ruim apartement zoekt, met nette niet rokende huisgenoot, in Groningen dan moet je maar even een pb-tje sturen. Ze zoekt wel een rustig, net, niet rokend persoon en ik denk dat ze geen katten wil.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:25

Het is een appartement in voorschoten geworden, ca. 73 m3. Ik heb nu 40 m3 dus ga er wel op vooruit. Moet redelijk wat aan gebeuren, nieuwe vloer en keuken en alles moet goed geverfd worden. Heb er juist wel zin in om een beetje te klussen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:39

Klinkt goed Bailey!

Wil hier ook graag meekletsen, heb gisteren post gehad dat ik op gesprek mag voor een woning. Wonderbaarlijk, want ik sta pas 1 maand ingeschreven. Vrees dan ook dat het niet veel soeps is :'), want dit is echt nét onder Groningen dus ik geloof er nog niks van. Maar hé, wie weet een mooi doorgroeiplekje :). Compleet appartementje met een aparte slaapkamer, dus wat dat betreft prima :).

@Har: Balen dat je het nu niet meer kan betalen... Dat lijkt me zó lastig, je spaargeld opsnoepen, of dan toch weer naar huis of particulier gaan huren...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:56

@sting, ik kan het nog wel betalen hoor maar moet heel zuinig doen om nog een beetje leuke dingen te kunnen doen. Ik denk dat je met ' of toch weer naar huis' het ouderlijk huis bedoelt. Ik denk wel dat mn vader het gezellig vindt maar om nou met mn bijna 30 weer thuis te gaan wonen XD zou wel heel relaxt zijn trouwens.... Mmm miss moet ik er nog even over nadenken _/-\o_

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:26

Haha, nou ja, ik ben 26 en vind het nu toch wel flink tijd worden om te vertrekken inderdaad! Maar het kan soms een goede optie zijn om flink aan het sparen te slaan ;).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:30

Mijn vriend en ik zijn ook stilaan op zoek naar een huurwoning :j

Ik heb alleen niet veel kaas gegeten van wat je nou allemaal moet doen... We staan nog nergens ingeschreven. 't Is best lastig omdat ik pony's heb bij Venlo en mijn vriend in Eindhoven studeert... Pony meenemen, zo ja wat & waar dan... Hier in de buurt blijven... Vind het erg lastig.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:34

Ik zou zeggen: schrijf je in bij een aantal stichtingen die in de buurt zitten. Kost geen jaarsalaris en kan heel handig zijn als je langer ingeschreven moet staan :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:41

Als je in aanmerking komt voor sociaal inderdaad inschrijven bij een aantal WBV'en in de buurt. Maar ook goed kijken of er geen WBV'en zijn die wat meer plaatsen in 1 keer bezetten natuurlijk :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:56

Ik zou ook graag willen meepraten :)

Mijn vriend en ik staan nu al een tijdje ingeschreven in Friesland. We zoeken een plekje ergens langs het treintraject Leeuwarden - Groningen aangezien we beide in Lwd studeren en hij in Groningen werkt (deeltijd opleiding)

Inmiddels eindigen we vaak als derde of vierde, dus het zit er wel aan te komen :)

Ik had eigenlijk een vraagje over de IB-60 verklaring. Ik had em aangevraagd voor de verklaring geen inkomen (ik studeer alleen) maar kreeg een brief thuis met 'we konden geen gegevens vinden over het jaar blabla..' is dit voldoende voor de woningbouw of moet ik daar toch nog achteraan?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:34

Net gebeld met de woningbouw en ik ben eerste bij een huisje! Vraag me héél erg af wat er mis is met het huisje dat ik na 1 maand inschrijven al eerste sta, want ik geloof er niks van. Maar: woensdag op gesprek, weet niet of we dan ook direct op locatie gaan kijken, maar ben benieuwd ;).

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:13

spannend!
hier schiet het niet op. Was aan het kijken voor een eengezinswoning.
Inmiddels aan het kijken naar een appartement (iig groter dan waar ik nu woon)
Ik sta 3 jaar ingeschreven, maar veel hoger dan plek 100 kom ik niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:19

Ik heb net een huurhuisje via de woningbouw , nood was aan de man en was uiteindelijk vierde op deze. Niemand wou dit lelijke uitgeleefde ding en woon er nu anderhalve week in :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:11

Ik sta momenteel voor drie verschillende appartementjes tweede en er is in dezelfde straat nog een appartementje vrij gekomen, dus ik ben hyper. :):)
Kans dat het nu nog mis gaat is erg klein, haha. :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:58

Mijn vriend en ik zijn ook op zoek :) nu ik ook een inkomen heb en kan sparen ;)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:11

Wees maar blij, ik heb ook nog steeds geen werk. En wij willen ook gaan huren . Alleen op zijn koste gaat ook niet.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:14

Ben bij het huisje wezen kijken. Zag er allemaal netjes uit :). Wel jammer dat je door de ramen weinig ziet (dakramen, dus schuin dus weinig uitzicht). Verder allemaal netjes etc. Knalgroene muren, dus daar zit nog wat werk in, haha! Lastig, moet vandaag beslissen, wil wel, maar is toch wel een hele stap....

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:19

Oef, spannend Sting!

Wij zijn gisteren gebeld en mogen maandag op gesprek met de makelaar! Heel erg spannend en komt nu wel erg dichtbij! :) :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:27

Moet vandaag nog doorbellen of ik het wil hebben, vind het toch wel snel gaan nu opeens! Moet ik gauwgauw gaan beslissen wat voor bank, stoelen, tafel, koelkast, bed etc. ik wil... jeetje, dat had ik niet verwacht :P.

Jullie alvast succes morgen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:40

Sting schreef:
Moet vandaag nog doorbellen of ik het wil hebben, vind het toch wel snel gaan nu opeens! Moet ik gauwgauw gaan beslissen wat voor bank, stoelen, tafel, koelkast, bed etc. ik wil... jeetje, dat had ik niet verwacht :P.

Jullie alvast succes morgen!

Nu nog even langsrijden om te zien hoe het 's avonds daar is in de buurt? :)