Telefoon laadt niet meer op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:20

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Samsung Galaxy S Advanced, naar de winkel van mijn provider gegaan en die vertelden dat als het probleem ligt aan de kabel, ze het niet vergoeden. Ik moest een programma downloaden op mijn laptop(samsung Kies) en telefoon opnieuw installeren.
Programma gedownload maar ik kreeg mijn telefoon niet gelinkt naar het programma. Uiteindelijk deed mijn telefoon het opeens weer wel gewoon...

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:21

Heb hetzelfde probleem met mijn S3. Bij de winkel geweest, ze moeten hem opsturen omdat het een technische fout zou zijn. Ook verschillende opladers die niet werken, zelfde oplader werkt wel weer in een ander stopcontact bijvoorbeeld. Heel irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:27

Nou ja astaloca google maar eens en je zult zien dat dit een bekend foutje is van Samsung :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:30

Die van mij doet het soms ook niet, dan moet k mn mobiel ff uit doen en zodra ie uit staat laad ie wel.

Dammie

Re: Telefoon laadt niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:35

Kan ik gewoon met een ander kabeltje die past proberen op te laden? Die van mijn ereader past namelijk, maar ik heb geen idee of ik dan wat stuk maak.
Ik weet nu niet of het niet laden aan mijn batterij, de update of de lader ligt, vandaar.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:42

Klinkt heel bekend... Galaxy S2, laadde eerst moeizaam, toen pas als het kabeltje onder precies de goede hoek stond, en nu geeft hij wel een laad symbool als het kabeltje onder precies de goede hoek staat, maar laad vervolgens niet op.
- Nieuwe accu.
- Nieuwe oplader.
Probleem blijft... Dus denk maar enkeltje telefoon door raam...

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 03:27

Ik heb echt alles geprobeerd. Hij laad nog steeds alleen met datakabel aan laptop op.
Ook de datakabel in een oplader en dan in het stopcontact doet het niet.
Ivm vandaag geen tijd gehad, morgen nog de overige dingen zoals muziek op mee laptop zetten en maandag terug naar de winkel.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 04:12

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn Samsung galaxy gio, hij laadde steeds moeizamer op, of dan laadde ie 50% op en was er na een paar uur (nog steeds aan de oplader) opeens 30% weer af! Geen enkele oplader deed het meer, waarschijnlijk doordat de oplader ingang dus kapot was. Weet niet wat het uiteindelijk is geweest want ik heb een nieuwe gekocht omdat ik dat tochal wilde :P

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:54

Als ik me niet vergis gebruikt Samsung in hun opladers een ander contactpuntje in de oplader zodat de telefoon weet dat hij volgas kan gaan laden. Een USB kabel gebruikt gewoon USB+ en USB- (ze heten officieel anders maar anders snap je het waarschijnlijk niet meer ;) ) en dan laadt je telefoon inderdaad langzamer op, maar dat gaat dus met een ander pinnetje in de stekker. Als die dus wel contact maakt en het normale laadpinnetje niet krijg je dit gezeur. Enige oplossing is laten repareren of onder garantie laten omruilen :)

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 14:33

Ik kan mijn bestanden niet van tel naar laptop kopiëren. Dus dan maar zonder alle bestanden. Ik heb alles klaarliggen en dan morgen naar de winkel.

Pfff wat een gedoe!

Iedereen bedankt voor het meedenken! Tips zijn nog steeds welkom!

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 17:46

Ik ben terug gegaan naar de winkel. Daar werd mijn tel definitief kapot verklaard. Dat contactpunten was kapot. Omdat er nog garantie op zit kan ik hem opsturen en een nieuwe tel krijgen of geld terug.

Bedankt voor het meedenken allemaal!!