Problemen Samsung S3 na de nieuwe update!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Problemen Samsung S3 na de nieuwe update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:56

Vreemd.. Heb hier zowel de antieke S3 zonder 4G liggen en ook de nieuwe S3 LTE mét 4G en beiden zijn ze nog lekker vlot na de 4.3 update..

Wel grappig, dit kwaaltje met een snel leeglopende batterij zie je voornamelijk als Apple weer eens een software update heeft uitgebracht, nu is het bij Android ook eens raak :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:34

Het wil nog wel eens helpen om je applicatiebeheer te legen en altijd applicaties af te sluiten, je zoekgeschiedenis regelmatig te wissen, en mailboxen te legen.
Ga naar instellingen, applicatiebeheer, alles en loop alles even door en leeg die applicaties die je niet nodig hebt.
Haal contacten, foto's en filmpjes van je telefoon af, die vreten geheugen. Zet die inderdaad op een sd kaart of computer.
Dan ga je naar instellingen, back up maken en terugzetten, standaardgegevens herstellen.
Het kan dus zijn dat je pictogrammen naar facebook en whatsapp en zo kwijt bent, maar dan download je die apps gewoon weer.
Dat je signaalsterkte van je wifi niet sterk is, maakt je telefoon ook trager. Dan moet je je wifi upgraden. Dat moet via je provider. Ook kan je op diverse plekken in huis versterkers plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld in het verste hoekje van mijn huis geen wifi signaal. Nu is dat nog geen ramp omdat dat op de kamer van onze jongste is en die heeft nog lang geen internet nodig.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:49

Mijn S3 doet nu zo'n 17 uur over opladen -:(-
Alle processen leeg gooien doe ik standaard een paar keer perdag. Opladen alleen als ie uitstaat, want anders werkt dat helemaal niet.
Kan je vanuit fabrieksinstellingen makkelijk je back up weer terug zetten? Dan ga ik dat ook maar eens proberen.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:01

Gek. Ik heb helemaal geen problemen. Alleen mijn beltoon was weg maar dat is makkelijk in te stellen.

Ik gebruik overigens al een hele tijd een andere oplader dan de originele, want dat lange laden heb ik al een tijd last van. Met mijn oude oplader die van mijn LG was, is ie binnen een paar uur vol.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:33

Sorry maar wifi updaten en versterkers? Als de wifi hiervoor super werkte en super snel was overal in huis en na de update niet meer. Ik zit nu op 2 meter van het wifi kastje en ik heb een slecht ontvangst ervan volgens mijn mobiel. Htc heeft vol ontvangst en laptop ook? Lijkt mij niet het probleem. Apps sluit ik na gebruik direct af. Alles om mijn batterij te sparen. Dit lukte hiervoor prima (kon 2 dagen ermee) nu kan ik er maar 1/2 dag mee.

ga mooi naar de winkel en laat hun het maar oplossen. Foto's die echt belangrijk zijn staan ook op de pc en heb er anders nog een paar afgedrukt. Stomme update!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:46

dancer_ schreef:
Ik heb het ook (met de s3). Ik heb wel een andere lader geprobeerd, daar ging het laden wel sneller mee, maar de batterij ging alsnog snel leeg :')

Dus ik lees even mee.

Sinds de nieuwe update lijkt het alsof de batterij langer meegaat. Dus ik vind de update eigenlijk wel fijn!

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 01:06

Einedelijk ga heb ik het goede 'kies' programma gedownload, om mijn telefoon te back up'en... Wil de pc niet van alles een back up maken. dus bij mijn fotos stopt die. terwijl die juist het belangrijkste zijn.. dus weet even niet hoe ik dit moet doen.
is het een mogelijkheid alles op mijn pc te zetten in documenten? en daarna alles weer over te zetten in mn s3?

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:13

:)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:47

Mijne terug gezet naar fabrieksinstellingen

krijg daarna een update die ik nooit heb gehad.
Alles ziet er totaal anders uit.
En mn batterij gaat weer sneller mee ideaal!

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 21:41

hoe heb je dat gedaan met je foto's en andere gegevens? HouVanUtopia?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:41

Mijn contactlijsten op sim geplaatst zowiezo heb ik een in een boekje al mijn contacten met nummers staan je weet nooit
En mijn foto's staan allemaal op dropbox

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:10

Ik heb net even alle foto's en filmpjes op de laptop gezet en dat scheelt ook weer aanzienlijk in geheugen en snelheid.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:20

Hier ook eventjes, bij mij komen de mails niet meer binnen, moet ze met de hand vernieuwen! Heel erg irritant, heb al geprobeerd om account te verwijderen & opnieuw in te stellen, maar blijft het zelfde. Iemand enig idee? Moet wel zeggen dat de nieuwe update vooruit gegaan is, instellingen van een S4!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:14

xx_Lyzet schreef:
Hier ook eventjes, bij mij komen de mails niet meer binnen, moet ze met de hand vernieuwen! Heel erg irritant, heb al geprobeerd om account te verwijderen & opnieuw in te stellen, maar blijft het zelfde. Iemand enig idee? Moet wel zeggen dat de nieuwe update vooruit gegaan is, instellingen van een S4!

Ik heb iets vergelijkbaars. Sinds de update krijg ik soms pas uren later meldingen binnen van zowel Gmail als facebook, twitter etc. Heel vervelend. Ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat er zoveel problemen ontstaan na een update -O- Dat test je als bedrijf toch uitvoerig voor je hem op de markt brengt?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:17

Ik ben er al aan uit, bij gebruiksgegevens dus waar je kan zien wat je vebruikt zeg maar, daar moest ik synchroniseren aanvinken, maar inderdaad van Gmail krijg ik ook, en van facebook dat ik moet inloggen terwijl ik gewoon ingelogd ben!!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:23

Deze updates hoor je toch normaal automatische te krijgen? De mijne heb ik nu vanaf augustus, maar nog steeds geen updates gehad.. Bij de S2 wel altijd, dan kreeg die ook kuren naar een update.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:37

@_daniquee Ik kreeg een melding dat ik mijn systeem moest updaten, dus dat heb ik toen gedaan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:53

Niet voor elke provider is er de update! Welke provider heb je?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:12

T-mobile, die had ik ook bij de S2, daar kreeg ik ook altijd een bericht van..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:16

Ik las dat de update alleen voorlopig maar voor vodafone gebruikers zijn, of dit waar is weet ik niet hoor, dus wellicht dat dit het probleem is! Anders even bij je toestelgegevens op je telefoon, kan je zoeken naar update, wat doet ie dan?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:28

Ik krijg ook nooit een melding, ik kijk zo nu en dan bij Instellingen en dan Toestel info, daarboven staat systeem-update. Ik heb ook dat de wifi slecht werkt.. Ook als ik 3 of 4 streepjes heb kan die Facebook niet laden etc. Hij springt dan gewoon op 3G terwijl ik wel 3 streepjes heb alleen geen internet..

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:31

Ik heb tmobile en heb nu een melding dat de update moet. Ik twijfel dus. Heb ook een S3....

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:44

Apart dat jij hier ook last van hebt Kim, lijkt mij dat er toch een keer een update moet gebeuren als ik em al 6 maanden heb..

Fjordwijk: Ik nog niet, ben benieuwd.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:47

Ja ik heb nu wel de nieuwste update, gewoon zelf gedaan via Instellingen. Na een tijdje stoppen ze ook met updates maken hoorde ik. Hoorde dat je telefoon dan na een tijdje zo sloom etc. wordt dat je wel een nieuwe telefoon moét kopen. Maar nu toch na een tijdje is er weer een update beschikbaar dus we zullen zien hoelang ze met updates voor de S3 blijven komen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:49

Zelfde probleem hier gehad met de S3.
Lang verhaal kort te maken: ik bleek hem hebben geroot met die update. Daardoor stond er nu Poolse software op.
Nu wouden ze hem kosteloos gaan maken bij Vodafone, maar daar zijn ze hem kwijt geraakt.
Nu mag ik 393,- betalen, dan krijg ik een nieuw toestel terug :')
Dat doen we natuurlijk niet!

Vervelendste is: Veel foto's van mijn toen net 2 weken oude zoon staan er op. Die ben ik allemaal kwijt. :(