wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: wat zouden jullie doen als je miljonair bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:22

Rentenieren. Huis afbetalen, schoonmaker inhuren, vriend minder werken en gewoon doorgaan hoe ik altijd leefde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:24

ijssnuiver schreef:
Grappig om te lezen dat veel mensen grote huizen willen. Ik zou gaan voor een klein, gezellig huisje. Wat comfortabel en ruim genoeg is voor 2 personen. Scheelt enorm veel schoonmaken(en een schoonmaakster over de vloer vind ik geen fijn idee).

Dus klein huisje, een mooie uitloopstal/paddock paradise + rijbak en loswerkring aan huis. Klein 2 paards vrachtwagentje.
Maar bovenal zou ik me direct inschrijven voor opleiding diergeneeskunde en dan hopen dat ik ingeloot word! (omdat ik nu te oud ben voor stufi red ik het financieel gewoon niet om een dure fulltime opleiding te gaan volgen).

Daarom wil ik geen ander huis of veel grond, veels te veel bijhouden en schoonmaken, daarnaast kost onderhoud echt een hele hoop geld.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:26

Geld dusdanig wegzetten dat je van je rente riant kan leven.
Huidige huis opknappen. Kan zoon hier later in wonen.
Een bungalow kopen zodat een traplift niet meer nodig is.

Mijn familie en vrienden laten meedelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:32

Ik zou openstaande schulden aflossen, mijn moeder financieel ondersteunen, een nieuwe auto voor haar kopen en een schoonmaakster voor haar inhuren. Voor mijn oma zou ik ook een goede schoonmaakster inhuren zodat ze zich daar geen zorgen meer over hoeft te maken en ik zou zorgen dat ze hele goede medische zorg krijgt.
Daarna zou ik voor mezelf een fijne ruime auto aanschaffen en daarmee zou ik het land doorcrossen op zoek naar mijn droomhuis of een mooie kavel om het perfecte huis te laten bouwen. Ik zou er geen problemen mee hebben om die door een schoonmaakster schoon te laten houden, misschien wel dagelijks.
Ik zou zorgen dat mijn kinderen snel hun zwemdiploma's halen en daarna mogen ze een hobby kiezen waar ze zich goed bij voelen.
Voor mezelf zou ik een paardje aanschaffen maar ik zou deze niet aan huis willen hebben denk ik. Ik ben tamelijk lui en hou niet van mesten :')
En verder zou ik veel reizen. Stedentrips en een paar landen bekijken.
De rest gaat op de spaarrekening voor toekomstige generaties. :)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:35

Ik en mijn vader hebben altijd gezegd dat als we miljonair werden dat we dan een huisje zouden kopen aan het bos met ruimte voor mijn pony en dat we dan nog een paar belgen en tinkers zouden opkopen voor de handel. En waarschijnlijk een mooie BMW bij huis en natuurlijk mooier tuig voor de paarden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:36

ijssnuiver schreef:
Grappig om te lezen dat veel mensen grote huizen willen. Ik zou gaan voor een klein, gezellig huisje. Wat comfortabel en ruim genoeg is voor 2 personen. Scheelt enorm veel schoonmaken(en een schoonmaakster over de vloer vind ik geen fijn idee).

Dus klein huisje, een mooie uitloopstal/paddock paradise + rijbak en loswerkring aan huis. Klein 2 paards vrachtwagentje.
Maar bovenal zou ik me direct inschrijven voor opleiding diergeneeskunde en dan hopen dat ik ingeloot word! (omdat ik nu te oud ben voor stufi red ik het financieel gewoon niet om een dure fulltime opleiding te gaan volgen).

Ik hoef niet zozeer een groter huis hoor, zolang paardlief maar lekker bij huis kan staan. Wel met weide, paddock, en bak.
Maar paddock paradise is ook prima :D

Wel graag met een garage voor mijn man erbij zodat hij lekker kan hobby'en.
Eigenlijk moet ik gewoon m'n huis + garage mee kunnen nemen en die op een grote ruime kavel neer kunnen zetten.
Dan ben ik tevreden :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:40

Alles afbetalen, huisje kopen met stukje weiland en mijn lievelingspaard kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:50

SCHOENENNNNNNN! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:32

Een eigen bedrijf opstarten (of 2..) zodat ik daar van kan leven :)) en daarna komen de mooie huizen.. auto's en luxe wel :))

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:40

Tja, weet niet. Huis opknappen en een fijne vrachtwagen kopen voor de paardjes oja, meer land bijkopen... heerlijk je eigen hooi maken enzo. Maar goed, zal m toch niet worden als je nergens aan mee doet. en de kerstman is al geweest geloof ik haha

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:45

Ik zou zorgen voor goede zorg voor mijn vader. Hij zat vorig jaar in een verpleegtehuis, maar na de aanscherping van de regels door de regering moest hij daar weer weg omdat hij nog "te goed" was. Hij is invalide door verschillende CVA's en TIA's, hij is dement (beginstadium), zijn lever en nieren werken erg slecht en hij heeft nog een heel aantal "kleinere aandoeningen. Toch komt hij nog steeds niet in aanmerking voor een plekje in een verzorgingstehuis, terwijl ze hem wel te slecht vinden voor een aanleunwoning. Hij zit weg te kwijnen op de bank, maar ik woon te ver weg om er meerdere keren per dag langs te gaan. Dus ik zou ervoor zorgen dat hij meer hulp krijgt dan nu.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:46

Als ik een miljoen zou winnen dan....
1. Zou ik een deel van m'n hypotheek afbetalen.
2. Dakkappellen aan beide kanten laten zetten.
3. Vrienden helpen met hun hypotheek. Een soort van renteloze lening.
4. Een paar vriendinnen helpen aan een goede nieuwe auto.
5. Last but nog least een stichting beginnen die 3 gangenmenu's maakt voor de minderbedeelden onder ons voor 1,50 als bijdrage aan de kosten. Dus voorgerecht (soep van de dag), hoofdgerecht (een bord gezond voedsel), toetje (kan ook een stuk fruit zijn). Dit dus voor mensen die bij de schuldsanering zitten of de zogenaamde working poor.. je snapt de strekking wel. Als tegenprestatie... kunnen ze oude kranten ophalen in hun buurt waar door mijn kosten gedeeltelijk betaald woorden...
6. Eigen paard kopen...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:48

rainbow8 schreef:
5. Last but nog least een stichting beginnen die 3 gangenmenu's maakt voor de minderbedeelden onder ons voor 1,50 als bijdrage aan de kosten. Dus voorgerecht (soep van de dag), hoofdgerecht (een bord gezond voedsel), toetje (kan ook een stuk fruit zijn). Dit dus voor mensen die bij de schuldsanering zitten of de zogenaamde working poor.. je snapt de strekking wel.

Zoiets zijn ze net gestart in Den Haag. Wel iets duurder, nl € 5,- voor een 3-gangenmenu met een drankje erbij. Goed initiatief!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:52

Anoeska27 schreef:
rainbow8 schreef:
5. Last but nog least een stichting beginnen die 3 gangenmenu's maakt voor de minderbedeelden onder ons voor 1,50 als bijdrage aan de kosten. Dus voorgerecht (soep van de dag), hoofdgerecht (een bord gezond voedsel), toetje (kan ook een stuk fruit zijn). Dit dus voor mensen die bij de schuldsanering zitten of de zogenaamde working poor.. je snapt de strekking wel.

Zoiets zijn ze net gestart in Den Haag. Wel iets duurder, nl € 5,- voor een 3-gangenmenu met een drankje erbij. Goed initiatief!

Daar hoorde ik geloof ik gister iets over op de radio... daar koken ze alleen met Lidl producten toch?? Het resto heet Dill ofzoiets... overgewaaid/initiatief vanuit....??

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:52

Ik zit hier altijd al over te fantaseren :)

Vertrekken uit Nederland, op een boerderij in Frankrijk in de bossen vlak bij een meer, ver weg van de bewoonde wereld<3 gaan wonen (met familie uiteraard). Dan koop ik een 6 jarige valk Andalusiër hengst. Voor m'n moeder een fries en voor m'n broertje weet ik nog niet :P. Ik hoef nooit mee naar school. Ik reis ook heel veel. Én maak een reis naar Mongolie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:18

Op de spaar zetten en wachten op rente