Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuigje

Re: Ex plaatst ongewenst foto's van mij op instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:05

Het begon met appjes, mailtjes, sms enzo. Maar op een gegeven moment reed hij wel iets te vaak langs mijn huis, of de manege.. Ook snachts aan de deur geweest om een brief op de deur te hangen. Echt heel creepy.
Schiet me ineens te binnen dat mijn vader hem ook eens gebeld heeft, omdat hij toen had gezegd dat hij me wel eens op zou komen zoeken! Gewoon heel rustig van hoe is het met je, en of hij zich op zijn eigen toekomst wilde focussen ipv mij. maar dat heeft maar heel even geholpen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:16

Ik wil ook wel graag een pb :)

Ik heb hier ook last van met een ex alleen negeren helpt niet helaas hij blijft bezig

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:15

Ik herken redelijk veel in je verhaal wat je me heb gestuurd op het agressieve na ... hij kreeg wel woede uitbarstingen en sneuvelde een spiegel :+

Dat van dat ongeval was gewoon het toppunt . Ben toen echt nog gaan rond rijden om hem op stap te vinden voor hem meppen te geven zo pist dat ik was :=
Het heeft echt een half jaar geduurd dat ik van hem af was. Liep nog altijd met een ketting rond met mijn naam op. Steukte mijn vrienden op om langs mijn huis te rijden enz := het einde is gekomen toen ik mijn agressieve kant heb laten zien. Toen hij mij stuurde have fun k.u.t , had al iets gedronken en kon hem nergens vinden dus nog kwader van kerel zo een sms durven sturen maar dn wel naat huis gaan. Zat ik op het gemak en gekalmeerd buiten zie ik hem staan. Toen ging ik ff koken en hem aangevallen security en vrienden van ons der tussen . Toen heb ik eindelijk rust gekregen := omdat hij denk ik wel wist dat dit de druppel bij mij was . En als die nog zo iets zo flikken dat ik mij dan niet meer laat tegen houden :+ wel nog een paat beri hten gehad van ja laat u mr zwanger maken en weet ik veel wat allemaal nog. Ben nooit zwanger geweest en nu nog steeds niet :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:24

Oh vreselijk zo'n ex! Klaar is klaar, voor sommige erg moeilijk te begrijpen. Ik heb het topic doorgelezen en word ook wel een beetje erg nieuwsgierig! Pb? :')
Ik hoop dat je snel een oplossing vind om deze jongen stopte zetten met zijn acties. Hoe kinderachtig kun je zijn, bah!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:41

Werkt dat op instagram niet net zo als op bijvoorbeeld FB / Hyves dat als genoeg mensen een melding maken dat het account dan geblokkeerd wordt?

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:24

TS, dit is schending van het portretrecht. Google hier maar op,dan vind je ook wat je kunt doen. Succes!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:46

Zo heb het weer lekker druk, gelukkig even een momentje gevonden op te reageren op alles!! :)

Brimi_Disa, hele goede, bedankt hiervoor!! Ga ik zeker even opschrijven en bewaren.

Kiwipitje, weet niet hoe dit op instagram werkt. Heb ze al wel weer een mail gestuurd maar heb hier nog niets van terug gehoord helaas.. Heel vervelend..

kimz_angel, jeetje wat een kerol zeg! Hopelijk is het bij die van mij toch wel wat sneller voorbij. Die woede van jou herken ik wel. Als ik echt heel boos ben dan heb ik ook altijd van dat soort neigingen, maarja.. dan sta ik juridisch weer niet sterk. Dus dan tel ik wel eventjes tot tien. Gelukkig ben je nu van hem af!

rienne, misschien kun je aangifte tegen hem doen wegens stalking? Of je vader hem even laten opbellen. Is vaak ook geel effectief. Sterkte er iig mee!

woooow CalanthaMuis, wat een griezel zeg.. thank god ben je van die kerel af! Was je niet bang?? :oo

Ga iedereen weer even een pb'tje sturen die dat wilde!

Sinds gister is er weer nieuws, kan het helaas nog steeds niet openbaar zetten... ^)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:58

Brimi_Disa schreef:
TS, dit is schending van het portretrecht. Google hier maar op,dan vind je ook wat je kunt doen. Succes!

portretrecht roep je nog niet zo makkelijk in als het om een ''onschuldige'' foto gaat.
Met onschuldig bedoel ik gewoon een standaard leuke foto.

Je moet echt aan privacy (belang af wegen tegen vrijheid van meningsuiting), persoonlijke belangen, commerciële belangen denken.

Tevens als hij de foto heeft gemaakt heeft hij het auteursrecht.

Maar goed misschien heeft hij er niet al te veel verstand van en raakt hij wel onder de indruk als je het gebruikt!

Mag ik verder een PB ontvangen met hoe en wat?
Heb zelf overigens geen ervaring met zulke situaties.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:03

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar het hele verhaal (pb? O:) )

Vaak werkt inderdaad een keertje dreigen met de politie ook wel..
Hou in ieder geval alles goed bij, dus niets weggooien! Je weet maar nooit wanneer het van pas komt!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:12

Ik hoop niet dat hij hele persoonlijke foto's van jou heeft.
Verder zou ik proberen er helemaal geen aandacht aan te geven, hoe moeilijk dat ook is. Hij moet weten/leren dat je niets meer met hem te maken hebt. Dat hij volslagen onbelangrijk voor je is. Wie weet geeft hij dan op.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:21

Hoi, wat een rotsituatie zeg... ik denk dat het inderdaad het beste is als je dat zinnetje naar hem stuurt wat eerder gezegt was, of een aangifte bij de politie zijn drang naar aandacht misschien stilt. Zou ik misschien ook de pb mogen? Ben wel benieuwd naar de 'missende stukken' uit het verhaal :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:36

Op dat moment was het gewoon verstand op nul en aanvallen := warswel opgekropte agressie voor alles wat die al had gedaan. En juridisch als niemand het ziet .. wie geloven ze eerder lief onschuldig meisje of zo een gast :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 23:40

Evony en Barbabientje, weet even niet meer of ik jullie ook al een update heb gestuurd. Dreigen helpt niet, is de afgelopen dagen wel gebleken dat hij zelfs met 'zwaar geschut' niet wil ophouden. Ik bedoel trouwens niet dat ik een kast van een kerel op hem heb afgestuurd maar laten we zeggen dat ik gebruik heb gemaakt van een uitvoerende macht, zegmaar.. Het bleef even rustig maar het begint al weer op te bouwen naar meer. (na twee dagen maar liefst :') )

AnnemiekvM, ik geef hem al een tijd geen aandacht meer, hij weet volgensmij niet eens dat ik probeer die foto's tegen te houden.

Ik reageer morgen of donderdag even op alle pb's! Vroeg naar bed om de sms aanvallen van morgen aan te kunnen :):)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:53

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar is de politie dan geen optie? Of wordt je daar "nog niet voldoende" voor bedreigd en dergelijke?

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:20

Jeetje, denk je er eindelijk vanaf te zijn word het allemaal nog erger.
Ik denk ook dat negeren het beste is, hoe moeilijk het ook is, hij wil alleen maar aandacht op welke manier dan ook.

ik ben ook wel benieuwd naar het hele verhaal wat hier achter zit..

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:27

Hoe is het er nu mee TS?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:41

Ben ook wel benieuwd hoe het is..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 15:59

Sorry! Heb even bewust niet gereageerd omdat ik met tentamens zat en moest een groot project afmaken! Wilde even met mijn hoofd daar zijn en niet aan hem denken. Heel veel gebeurd en omdat zijn lieve collega dus meeleest, pb ik het liever!

als je dit leest S: hoi :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:42

Jeumig wat een irritante kerel! En die collega kan ook beter zelf een leven zoeken, of is jouw leven zo spectaculair daar daarover meegelezen moet worden door die collega? :+

Vaak zijn het nogal zielige types, exen die zo gaan doen. Een ex van mij is ook zo'n geval. Toen ik het had uitgemaakt was hij van mening dat ik psychisch gestoord was en opgenomen moest worden, dit zou hij ook wel even aan mijn ouders vertellen. (heeft ie nooit gedaan uiteraard omdat hij te bang was om mijn ouders nog onder ogen te komen na al zijn rare acties).

Ik heb dit gewoon allemaal genegeerd en mijn ouders ingelicht en het is vanzelf overgegaan. Maar volgens mij is jouw ex wel een tikkeltje erger. Zou in ieder geval een melding droppen bij de politie als dat kan (just in case) en ook bij je ouders. Dan weten zij er iig van.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:05

@jelleee, ja die collega.. ach lig niet er wakker van. Ze mag best meelezen, jammer dat ze nooit gezellig meepraat alleen. Kijk daarom wel uit wat ik er op zet allemaal. Maar wil niemand verder zwart maken.

Zal ik je anders ff pb'tje sturen??

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:10

Als hij steeds dingen van jou post en daarmee probeert een hak te zetten of zo jou probeer te dwingen om weer contact met hem op te zoeken valt dat dan niet onder chantage?

Dat laatste zal vast een strafbaar feit zijn.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:18

Wat een vervelende situaties komen er op bokt voorbij de laatste tijd!
Doet hij het uit frustratie of weet je dat niet? Lastig dat je niet veel in het topic kan zetten (begrijp je volkomen hoor!) Het is alleen erg lastig reageren zo.
Zou ik ook een pb mogen...? (vind het bijna brutaal om te vragen: mag ik je privéleven lezen..?)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:22

Bij dit soort mensen is maar 1 regel: Negatieve aandacht is óók aandacht. Alles compleet negeren is (volgens mij) het enige wat echt helpt. Helemaal nergens op reageren en je nergens wat van aantrekken, hoe erg je handen ook jeuken en hoe oneerlijk het ook is. Kiezen op elkaar en doorbijten. Dan zet hij maar op facebook dat je een slet bent en een soa hebt, mensen die jou kennen weten heus wel dat dat niet zo is. Gewoon compleet negeren, dat is het enige waar je hem echt mee kan raken en dan gaat het vanzelf over. Maar dan ook echt helemaal niks doen, niet blokkeren of anders wat, gewoon z'n gang laten gaan en net doen alsof je neus bloed. Dan stuurt hij maar berichtjes of belt, hij moet maar doen wat hij niet laten kan moet je maar denken ;) Is niet makkelijk maar helpt echt!

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:34

wat vervelend!!
Ik herken dit heel erg! een vervelende ex hahah
het is nu een maandje uit maar de mijne doet ook heel erg vervelend ik ga er vaak niet zo veel op in
Hij ging op app een foto doen met een meisje en in de status zeggen hou zo veel van je
en toen stuurde hij me een apje ik d8 wat raar d8 al meteen dat die me jalours wou maken want het was twee dagen nadat ik!! het uitmaakte dus jalours maken kon je me sowieso nie
bleek het zusje te zijn van zijn vriend
hij loog ook vaak tegen me
laatst apt de me heb je met maaike ( ik zeg ik ben geen lesbie)
hij zegt nou?
ik ok
en omdat ik het een beetje zat werd apte ik zijn moeder hahah toen werd die boos maar sindien geen last meer

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:41

Danique, mag ik ook een pbtje?