Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:20

Ik heb veel in de Aygo gereden, de auto van mijn opa waar ik veel gebruik van heb gemaakt. Ik vind toyota's over het algemeen fijne auto's.
Mijn vriend heeft een peugeot en ik een renault (oud model twingo) en die vind ik beide ook fijn rijden. Persoonlijk vind ik mijn twingo ook fijner dan de aygo, 107 of c1, omdat ik relatief veel raam en dus zicht heb :)

Tussen de aygo, C1 en 107 zou ik voor de citroen of peugeot gaan. Dit om de achterklep. De achterklep van de aygo heeft een iets andere vorm, waardoor het net iets minder makkelijk laden is.

Je geeft aan dat je een auto wil met minder dan 100.000 km, let er op dat je dan kijkt naar een auto waarbij de distributieriem al vervangen is, anders kan het zijn dat dit redelijk snel moet gebeuren en ik heb me laten vertellen dat dit niet goedkoop is.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:21

joyce83 schreef:
Rij zelf in de aygo en na overstappen van een golf IV mis ik toch wat dingen erin, niet onoverkomelijk maar toch. Weet niet of het bij de 107 of c1 ook zo is.
minpunten:
- binnenlamp gaat alleen aan na openen van de bestuurdersdeur, niet bij de andere deuren.
- elektrische ramen kun je alleen per kant openen, dus geen dubbele bediening.
- weinig vermogen, maar ook wel weer te begrijpen want daar koop je deze auto niet voor. Maar kan toch ook mee komen op 130 maar niet van 90 snel doortrekken op de autoweg.

pluspunten:
- zuinig
- goedkoop in wegenbelasting
- redelijk waardevast voor mijn gevoel

Tja verder is het natuurlijk maar waar je genoeg mee neemt. Hoe luxer hoe duurder, hoe zwaarder en meer verbruik.

edit: binnenlamp en elektrische ramen is trouwens aanpasbaar indien je handig bent. http://www.citybugclub.nl staan tips op hierover.

Is in de peugeot 107 ook zo. Opzich kan ie redelijk snel meekomen met optrekken, alleen rijd je dan echt niet zo zuinig meer.. En vanaf 90 kun je wel snel doortekken naar 130 maar dan moet je um in zn 3 hebben staan en niet al in de 4 of 5, waardoor je een stuk minder zuinig rijd. Maar dan nog blijven ze redelijk zuinig. Ik rij stuk zuiniger dan mn vriend en als ik alleen rijd heb ik um een keer op 1 op 22 kunnen rijden. Als we allebei rijden dan rijden we ongeveer 1 op 18

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:49

Rosa_ schreef:
Ik zit niet vast op deze modellen, maar ik houd el van die 'plastic' afwerking. Mijn moeder heeft een net nieuwe twingo, die vind ik helemaal geweldig en is qua interieur vergelijkbaar.

Waarom ga je dan niet kijken naar een Twingo. Daar zit standaard al veel meer op dan bij de andere 3.
En anders. Ga gewoon wat proefritten maken en kijk zelf of je er verschil in merkt en wat je dan meer aanspreekt.

NdV74

Re: Toyota Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:25

Ik rij al jaren toyota, wil nooit meer iets anders.
Dus ik zeg Aygo.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:27

Zelfde onderstel en zelfde motor. Alleen het uiterlijk en interieur is anders.
Zou gewoon gaan proefrijden en kijken waar je de beste prijs voor kan krijgen.

Voor de rest zitten er namelijk geen verschillen in.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:29

Chevrolet Spark, dit weekend in gereden (dan wel in heuvel/bergachtig gebied): mijn stofzuiger trekt nog beter op.

Interessant topic. Mijn trouwe Volvo is niet zo trouw meer en lijkt overleden, wil een wat meer betaalbare auto dus ben aan het oriënteren.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:35

joyce83 schreef:
Rij zelf in de aygo en na overstappen van een golf IV mis ik toch wat dingen erin, niet onoverkomelijk maar toch. Weet niet of het bij de 107 of c1 ook zo is.
minpunten:
- binnenlamp gaat alleen aan na openen van de bestuurdersdeur, niet bij de andere deuren.
- weinig vermogen, maar ook wel weer te begrijpen want daar koop je deze auto niet voor. Maar kan toch ook mee komen op 130 maar niet van 90 snel doortrekken op de autoweg.

pluspunten:
- zuinig

Tja verder is het natuurlijk maar waar je genoeg mee neemt. Hoe luxer hoe duurder, hoe zwaarder en meer verbruik.

edit: binnenlamp en elektrische ramen is trouwens aanpasbaar indien je handig bent. http://www.citybugclub.nl staan tips op hierover.

Dit is toch geen vergelijking meer? De golf IV is (nieuwprijs) echt veel duurder en daardoor ook een stuk luxer. Onze Volvo xc60 is ook een stuk luxer...die kan ik toch ook niet vergelijken met een aygo?

Ik heb zelf de aygo en ik ben er heel tevreden over. Ik heb 'm straks al 5 jaar en idd...hij is behoorlijk waardevast. In juni kon ik er nog met gemak 6000 euro voor krijgen. Dat vind ik heel veel voor een auto van 4,5 jaar die niet zo duur was.
Ik heb overigens nog nooit problemen gehad. Het is wel een autootje waar je niet te veel mee over de snelweg moet gaan. Hij is behoorlijk gehorig en daardoor vermoeiend. Voor in en buiten de stad is het een prima autootje. Lekker zuinig, veilig, niet te duur in onderhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:51

Wat is het verbruik van een aygo?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:54

Ik heb het niet zo op de franse merken. Ik zou ook voor de Aygo gaan.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:55

Mijne verbruikt nu 1 op 19/20, maar wel alleen als ik echt ook op de snelweg rijdt. Anders is het "maar" 1 op 17 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:57

Ik rijd nu Ford Ka. Begint aardig te verslijten. ..

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:02

De Aygo, C1 en 107 komen uit dezelfde fabriek en zijn technisch gezien vrijwel identiek, er zitten echt Toyota onderdelen in mijn C1tje. Ik heb die van mij nu 4,5 jaar en ben er super tevreden mee, lekker zuinig en nog nooit problemen gehad.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:02

Zijn idd exact dezelfde auto's die uit dezelfde fabriek (in Tsjechië) komen. Alleen het logo en wat details verschillen. Mensen hebben veel vertrouwen in het merk Toyota, dat zal verklaren waarom de Aygo iets waardevaster is dan z'n brusjes met Franse naam.

Gebaseerd daarop:
nieuw: Aygo (minder afschrijving)
gebruikt: C1 of 107 (goedkoper in aanschaf)

In de praktijk zal vooral van belang zijn welke je net leuk op de kop kunt tikken en/of dat bij een garage is waar jij vertrouwen in hebt.

Voor meer info hoef je maar "aygo c1 107" in goegel of andere zoekmasjien in te tikken ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:08

Vjestagirl schreef:
vonneke schreef:
Dat heb ik inderdaad ook begrepen. Maar ook dat het vaak niet goed gaat met gas inbouwen omdat de moter daar niet op gemaakt is.

Dan zal het voor ons de Chevrolet Spark Bifuel worden.

Daar heb ik toen een testrit in gemaakt. Zo'n 1.0 motor word je niet gelukkig van, het trekt echt voor geen meter op. Ik heb nu een 1.4 en dat is zó veel fijner!

Ligt eraan in welke auto hij zit. Wij rijjden VW Up met 1.0 motor en die trekt heerlijk op.

Ik zou overigens ook nooit meer voor een fransman gaan... Been there, done that twice := alleen degelijke duitsers komen er hier nog in. Toyota is ook een goede,maar ik zou ook gaan kijken naar een VW up!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:20

Mijn schoonvader heeft een Peugeot 107. Koppelingsplaten waren met 40.000 km versleten en dat viel niet onder de garantie. Hij koopt nooit een Peugeot weer :n
Deze auto-drieling wil ik niet direct afraden, ze rijden verder prima en zijn zuinig. Maar moet je veel grote afstanden afleggen, zou ik toch voor een degelijkere auto gaan (bijv. VW). Daar zit je veiliger in dan in zo'n 'blikje' en over het algemeen mankeert er minder snel iets aan.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:22

Ik ben destijds ook gaan vergelijken, en op de bumper na (hoe krijg je het verzonnen) zijn alledrie de auto's inderdaad identiek.

Gezien we in de familie al jaren Toyota fans waren ben ik toen ook voor de Aygo gegaan.
Ging niet hard, was wel zuinig.

Had een maandagmorgen auto, na veel gezeur ingeruild voor een Yaris, en die vorig jaar ingeruild voor een Auris. Deze hou ik ff aan, groter, sneller en zuiniger dan de Aygo (alleen wel 5K duurder) ;)

ais

Dieselpaard schreef:
joyce83 schreef:
minpunten:

pluspunten:
- zuinig

Dit is toch geen vergelijking meer? De golf IV is (nieuwprijs) echt veel duurder en daardoor ook een stuk luxer. Onze Volvo xc60 is ook een stuk luxer...die kan ik toch ook niet vergelijken met een aygo?

Ik heb zelf de aygo en ik ben er heel tevreden over. Ik heb 'm straks al 5 jaar en idd...hij is behoorlijk waardevast. In juni kon ik er nog met gemak 6000 euro voor krijgen. Dat vind ik heel veel voor een auto van 4,5 jaar die niet zo duur was.
Ik heb overigens nog nooit problemen gehad. Het is wel een autootje waar je niet te veel mee over de snelweg moet gaan. Hij is behoorlijk gehorig en daardoor vermoeiend. Voor in en buiten de stad is het een prima autootje. Lekker zuinig, veilig, niet te duur in onderhoud.

Volgens mij wordt ook niet helemaal de vergelijking gemaakt, maar merkt joyce83 hier op wat haar nu opvalt :)
Ik heb zelf een oud model twingo, misschien betere vergelijking?, en een twingo met elektrische ramen kan je als bestuurder ook en raam aan de zijde van de bijrijder bedienen. Dat kan soms wel fijn zijn! In de aygo kan ik het raam aan de andere zijde niet makkelijke openen tijdens het rijden.
Volgens mij is mijn twingo ook redelijk waardevast (tweedehands gekocht en ze staan er nu nog voor dezelfde prijs op uit dezelfde jaren), mijn twingo is ook zuinig (het zuinigste wat ik heb gereden is 1 op 21, het minst zuinige was 1 op 16,5), wegenbelasting is ongeveer gelijk. Mijn binnenlamp gaat aan wanneer ik de auto open 'bliep' en na een tijdje uit (overigens gaan de deuren na een tijdje ook terug op slot als je er niets mee doet) en er is een optie dat de deuren automatisch op slot gaan wanneer de auto harder rijd dan 6km/u.
Op de snelweg doen de oude twingo en de aygo het vergelijkbaar.

Ik heb ook weleens in het nieuwer model van golf gereden, ik ben er geen fan van.

ais

droomy schreef:
Ik ben destijds ook gaan vergelijken, en op de bumper na (hoe krijg je het verzonnen) zijn alledrie de auto's inderdaad identiek.
[/size]

En de achterlampen en achterklep :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:25

ais schreef:
droomy schreef:
[/size]

En de achterlampen en achterklep :)

Komisch toch? Hihi

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:31

Grappig, hele discussie frans versus japans, de C1, de Aygo en de 107 worden gemaakt in Tjechie. Niets frans of japans aan, kennis en technologie zit van zowel de franse als japanse kant erin, omdat ze samen de auto hebben ontwikkeld.

ais schreef:
Je geeft aan dat je een auto wil met minder dan 100.000 km, let er op dat je dan kijkt naar een auto waarbij de distributieriem al vervangen is, anders kan het zijn dat dit redelijk snel moet gebeuren en ik heb me laten vertellen dat dit niet goedkoop is.

Moet de auto wel een distributieriem hebben. ;) In dit geval ligt die er dus niet in, er ligt een distributieketting in.

Verder, de Aygo is het meest waardevast, dat is de reden dat ik voor een Aygo gekozen heb (wel nieuw gekocht).

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:09

Aangezien ze allemaal het zelfde zijn zou je gewoon moeten kijken welke je qua uiterlijk het meest aanspreekt :)
Zelf hebben wij de Peugeot 107 omdat wij het uiterlijk het mooiste vonden en nog steeds vinden.
Daarna de C1 en dan pas de Aygo, die is naar mijn smaak veel te bol.

@ Neonlight, de onderdelen zijn anders wel allemaal Japans.. :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:29

ais schreef:

De Aygo heeft geen riem, maar een ketting, die kas dus vrijwel niet stuk.
Ik weet niet of dit bij de C1 en 107 ook is.

Ik heb de Aygo ook nieuw gekocht (nouja gekregen van vriendlief) 2 jaar geleden er staat nu 30.000 op de teller. Er is nog nooit iets stuk gegaan. (op eigen gereden schade na dan ;) maar nieuw bumpertje kost geen drol voor een Japanner)

Als ik hem nu inruil bij de dealer krijg ik er nog 9.000 voor, ik heb hem nieuw gekocht voor 14.000. Dus vind deze waarde nog zeer acceptabel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:33

Voor €14 heb je er wel een met alles erop en eraan denk ik?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:51

Mistic schreef:
Rosa_ schreef:
Ik zit niet vast op deze modellen, maar ik houd el van die 'plastic' afwerking. Mijn moeder heeft een net nieuwe twingo, die vind ik helemaal geweldig en is qua interieur vergelijkbaar.

Waarom ga je dan niet kijken naar een Twingo. Daar zit standaard al veel meer op dan bij de andere 3.
En anders. Ga gewoon wat proefritten maken en kijk zelf of je er verschil in merkt en wat je dan meer aanspreekt.

Was mijn gedachte ook toen ik begon te lezen. Ben begin dit jaar ook gaan kijken voor een nieuwe auto en twijfelde tussen dezelfde 3 autos als jij en ben blij dat mijn vader me uiteindelijk meenam naar renault voor de twingo te bekijken. Zoveel groter en luxer van binnen afgewerkt, heb er alles op en aan, airco, bluetooth in de radio en dus via bluetooth alles afspelen en bellen, cruise control en alles via het stuur bedienen. Je weet zelf dus ook wel dat deze auto een grote kofferbak heeft tegenover de kleine ruimte van de aygo e.d.
Belangrijk vond ik ook dat die autotjes allemaal 1.0 zijn als het goed is en dus 3 cillinder en deze heeft 4 cillinders en volgens iedereen die ik ken in de autos gaan die 3 cillinder motortjes stukken sneller kapot.

Grootste pluspunt was dat ik voor deze auto een duizendje of 3 minder hoefde te betalen dan voor een Peugeot zonder dat die er iets extras op zou hebben.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:53

Maar dan moet je wel Renault willen rijden.
Na 3 Renault s hier komt er geen fransman meer in :)
Die laatste renault heeft het verpest voor altijd.
En volgens de garage was dat vanaf bouwjaar 2004 steeds meer het geval, slechte auto's van de band.
Laatst bijgewerkt door little_king op 09-11-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt