DianneM schreef:Een tandarts maakt ook geen foto's als je zwanger bent en dit aangeeft, doet hij dat wel, dan komt hij voor de tuchtraad. Net als röntgenonderzoek in het ziekenhuis, gebeurt ook niet tenzij het levensbedreigend is. Dat je tandarts niet uit de ruimte gaat, is gewoon dom. En de beargumentatie al helemaal.. Omdat de een kiest veel straling op te vangen, wil nog niet zeggen dat de ander daar dan ook genoegen mee moet nemen. Bij mij op het werk zit je even ander werk te doen als je het maximum aan röntgenstraling hebt opgevangen. Dat wordt gemonitord en is ook verplicht.
Ik had het over microgolfstraling die schadelijk is voor je zwangerschap
Wat het dus niet is.
Dat je geen röntgenfoto's moet laten maken als je zwanger bent weet iedereen wel mag ik hopen. Bij mij op de faculteit hangen er ook hele grote borden bij de labs waar experimenten met röntgenstraling worden gedaan, dat zwangeren wordt afgeraden binnen te gaan enzo. Geen van dat soort borden bij de labs met laserlicht en microgolven
Ik weet zelf voldoende van straling om te weten dat het allemaal wel meevalt, zeker met tandartsfoto's... Nogmaals, de straling die de tandarts binnen krijgt is zo weinig, uit de ruimte gaan is tegenwoordig nauwelijks nog nodig