downloaden pc, politie bericht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:05

Nou ten eerst was ik het zelf niet.... Maar ja diegene dacht het echt. En omdat ik het niet vertrouwde heb ik vanavond de politie gebeld om er het fijne van te weten.
De politie vertelde mij dat ik mijn bankrekening nu tijdelijk moest blokkeren.
Maar dacht je nou echt dat ik op zo'n reactie van jou zat te wachten?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:06

even een goede virusscanner installeren en je kan weer rustig verder met downloaden, half nederland doet het en als ik MTV Cribs zie moeten de andere helft van nederland er ook nog maar mee beginnen haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:06

Met een virusscanner was het probleem ook opgelost. :')

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:08

LadyDaily schreef:
Nou ten eerst was ik het zelf niet.... Maar ja diegene dacht het echt. En omdat ik het niet vertrouwde heb ik vanavond de politie gebeld om er het fijne van te weten.
De politie vertelde mij dat ik mijn bankrekening nu tijdelijk moest blokkeren.
Maar dacht je nou echt dat ik op zo'n reactie van jou zat te wachten?

We willen je niet boos maken :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:08

De politie bellen voor een computervirus? Neem toch aan dat we wel wat beters te doen hebben := met een beetje googlen had je zo kunnen zien dat het een virus is. Virusscanner erop en probleem opgelost!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:10

Iemand hier verteld namelijk dat ze op mijn bankgegevens kunnen komen! En daarom heb ik de politie maar gebeld om er informatie over te krijgen.. Want internet is dus niet vertrouwd. Ook de politie vertelde mij dat ik mijn bankrekening moet blokkeren.
En waarom is het zo vreemd dat ik de politie bel?? Er staat toch ook politie bericht!!

Maar waarom allemaal zo aanvallen? Niks te doen fsw en daarom mensen maar afkraken hoe stoms ze wel niet zijn?

Ben trouwens erg blij met de eerste reacties van dit topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:11

LadyDaily schreef:
En waarom is het zo vreemd dat ik de politie bel?? Er staat toch ook politie bericht!!

Priceless :')

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:12

De politie zal dit uit voorzorg zeggen, als je je rekening nog niet geblokkeerd hebt hoef je dat ook echt niet te doen.

Zorg dat het virus verwijdert word en neem een goede virusscanner, helaas heb je met downloaden nog wel eens wat bijvangst.

Blackfyre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:18

LadyDaily schreef:
Iemand hier verteld namelijk dat ze op mijn bankgegevens kunnen komen! En daarom heb ik de politie maar gebeld om er informatie over te krijgen.. Want internet is dus niet vertrouwd. Ook de politie vertelde mij dat ik mijn bankrekening moet blokkeren.

Maar waarom allemaal zo aanvallen? Niks te doen fsw en daarom mensen maar afkraken hoe stoms ze wel niet zijn?

PC wegbrengen lijkt mij echter niet nodig, is zelf vrij eenvoudig te verwijderen staat genoeg informatie over op internet hoe je dit virus kan verwijderen.
Rekening blokkeren zou ik niet aan beginnen, is met dit virus echt niet nodig.
In ieder geval niet betalen, daar schijnt het niet van weg te gaan dus je zou dan gewoon voor niks betalen.

LadyDaily

Re: downloaden pc, politie bericht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:26

Kijk hier heb ik wat aan :D
Ja dat zou wel kunnen maar... wij hebben zo weinig verstand van pc's dat we het veiliger vinden dat hij weggebracht word en dan ook even helemaal clean maken.
Nee indd we hadden niet moeten betalen maarja dat is achteraf. Diegene was zo geschrokken en dan snap ik het wel dat je dan uit paniek eigenlijk dat gaat kopen. Al zou ik eerst de politie hebben gebeld...
Maar hopelijk is het nu opgelost en weten we wat we moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:28

Weet je hoe je windows er op nieuw op moet zetten? Dan is die ook helemaal schoon namelijk.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:41

Maar dan is ook alles van de pc toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:43

ja maar dat is ook wel eens goed! wordt de pc weer helemaal schoon van. Je kan een backup maken op een usb stick of dvd oid.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:45

LadyDaily schreef:

Goed dat je toch je rekening geblokkeerd hebt! Je kan het beter voorkomen dan dat je erachter komt dat er geld van je rekening is gehaald +:)+

Ben benieuwd wat de politie er van zegt. Ik zou in ieder geval niet meer op die computer gaan werken.

Blackfyre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:49

Yvank_ schreef:
ja maar dat is ook wel eens goed! wordt de pc weer helemaal schoon van. Je kan een backup maken op een usb stick of dvd oid.

voor dat je die back-up kan maken zal je eerst her virus moeten verwijderen omdat dit virus er namelijk voor zorgt dat je je pc niet in kan.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:52

kally schreef:
Computer opstarten en dan F 7 of F 8 dan krijg je een menu e n kies dan voor Veilige Modus
Eenmaal op je Bureau blad....Systeem herstel en dan een paar dagen terug zeten voor je Pc geinfecteerd is geworden.

Als dat gelukt is MalwareBytes downloaden via google, hiermee kun je bv Trojan virus ed opsporen en verwijderen.
Suc 6

Ik heb dit virus ook gehad, na even googlen kwamen wij bij een stappenplan wat leek op de reactie hierboven. Hiermee hebben we het virus 100% weggekregen en je kunt het heel simpel zelf doen.
Dit is dus de goede oplossing!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:54

Maureen95: Super bedankt voor je berichten! heb het filmpje ook bekeken en we zijn dus niet de enigste hahah. Maar indd het is goed voor de pc maar er moeten eerst ding op een usb want het is ook een soort werk pc.

Maar de pc word gewoon morgen weggebracht en dan zien we wel verder. Misschien moet mijn laptop ook maar eens onderhanden worden genomen. Weet iemand toevallig hoe duur zoiets is?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:57

Ik heb hier een tijdje geleden ook veel over gehoord.
Denk dat de politie het niet zo erg vind dat je ze belt hoor, er zijn mensen die er dus wél intrappen en 3x raden waar het geld van die mensen dan naar toe gaat.... (hint: niet naar de politie)
Boefjes vangen :) :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:23

Zonde van je geld, zelfs ik als computernoop kon het oplossen. Even via een andere computer, of je computer in veilige modus opstarten, een paar dagen terug zetten helpt niet dat heeft het virus al onderschept, googelen op Ukash virus, de bijbehorende virusscanner installeren. Virus isoleren en in quarantaine zetten, virusscanner natuurlijk niet betalen hele zwikje eraf mietereren en voila, je bent ongeveer een uur verder maar wel gratis die ellende eraf gepeuterd!

Je rekening hoef je echt niet te blokkeren, tenzij je op dat moment terwijl dat virus er nog op zit even vrolijk gaat internet bankieren. :')