Help! Onvindbare tafel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:04

KoudbloedKim schreef:
NatasjavE schreef:
Kan iemand me vertellen hoe je op een Imac iets kopieert -O-

Jajaja,...ik ben digibeet...lach maar.
Je linker,- en rechtermuisknop zitten er als het goed is wel, maar niet meer zichtbaar van de buitenkant.
Je kunt hem (als je een Mac-muis :+ hebt) gewoon gebruiken als een Windows-muis. :)

Om iets te kopiëren selecteer je eerst de link/stuk tekst en daarna op je toetsenbord option (tussen ctrl en alt) +C.
Om te plakken option+V. :j

Option????

Appeltje????...Nou...ik ben er klaar mee. :D

Gaat over een ontvindbare tafel....niet hoe een Imac werkt... :')

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:06

Oeh die van teakhuis is wel mooi! Die bewaar ik even! Veulen84 deze tafel vind ik wel mooi, maar de poten lopen hier niet zoals we willen.
Is zelf laten maken niet een beetje duur ook?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:07

Hangt af van wat je houtkeuze is maar het is daar niet buitensporig duur hoor. :)
Wat voor budget heb je in je hoofd?
Het is geen piet hein eek bedrijf wat 5000 euro voor een tafel vraagt. :+

juweeltje

Re: Help! Onvindbare tafel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:10

Mijn budget ligt rond de 800,- max, kan ik daar wat mee? Ik wil graag een egale lichte kleur hout :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:11

Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 21-10-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:14

juweeltje schreef:
Mijn budget ligt rond de 800,- max, kan ik daar wat mee? Ik wil graag een egale lichte kleur hout :)

Ik vraag het even, afmeting en voorkeur voor hout?
Ik denk dat dat toereikend is maar zal het vragen.

Edit; zit beneden nu bij mijn vader en die zegt dat je veel kanten op kan.
Hij raad aan om even op de website te kijken of je een idee hebt hoe je het precies hebben wil.
Alles kan namelijk, hij maakt kasten van sloopmateriaal zelfs. :)
Hij ziet in die tafel een bepaalde look zegt hij nu, en hij is even in zijn archief gedoken.
Zit ook een nadeel aan zegt hij, en dat is dat je de kopse kanten niet kunt gebruiken wat veel mensen als een nadeel ervaren.
Iets met de zitruimte dus.
Het is zeker niet onmogelijk voor je budget maar het hangt er van af, blank eiken en het hangt een klein beetje van de maat af ook.
Langskomen mag ook uiteraard.

site zet ik er zo bij, de juiste link. Bedrijf is niet alleen meubels namelijk. Ook sloop. :D

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:24

180*90 cm? Een 6 persoons tafel is het dan. Qua hout ben ik niet echt een kenner, ik wil graag een lichte houtsoort :) Bedankt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:28

juweeltje schreef:
180*90 cm? Een 6 persoons tafel is het dan. Qua hout ben ik niet echt een kenner, ik wil graag een lichte houtsoort :) Bedankt!

Ik kan de juiste pagina even niet vinden, hier vast een impressie.
Qua houtsoort kan alles, er is een huge loods met meer dan zat materiaal. :)
Alles wat op de site staat kan in alle materiaalkeuzes, dus ik zeg leef je uit.
Eigen aanpassingen en ingevingen zijn altijd mogelijk.
http://meubels.restoric.nl/product-groe ... ut-meubels

http://meubels.restoric.nl/product-groe ... ten-tafels

Vaders zit even in under the dome, hij gaat zo even kijken voor je. :+
Zelfs al zou je het niet weten, als je langs komt en het overlegd kan hij je vast helpen met ideeen hoe je het precies wil. :)
Mijn vader heeft jaren stands gebouwd en ontworpen onder andere, manusje van alles eigenlijk.
Hij kan dus ook tekenen en meedenken.

Deze pagina
http://meubels.restoric.nl/product-groe ... ut-meubels
Wat mijn vader zegt, het kan en mag allemaal maar super praktisch is het niet, denk daar goed over na.
Op deze pagina staat bijvoorbeeld ook de 'tafel hardhout' en de douglas tafel met stalen poten.
Dan heb je ongeveer dezelfde stijl, maar met de laatste kan je wel een stoel aan de kopkant zetten. :)
Op deze pagina staat een en ander, maar er is nog veel en veel meer mogelijk en ooit gemaakt. :)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-10-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:44

Bedankt voor het meedenken moonfish! Ik ga de website zeker even opslaan en bij mijn vriend voorleggen! We kunnen zeker wel eens een kijkje komen nemen :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:46

juweeltje schreef:
Bedankt voor het meedenken moonfish! Ik ga de website zeker even opslaan en bij mijn vriend voorleggen! We kunnen zeker wel eens een kijkje komen nemen :)

Doe dat, is een leuk bedrijf om rond te neuzen hoor, echt niet saai. :)
Nogmaals, alles kan maar denk er goed over na of het echt praktisch is ed. :j

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:52

Mischien even kijken op boomstamtafelsonline.nl ?

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:04

moonfish13 schreef:
juweeltje schreef:

Ik vraag het even, afmeting en voorkeur voor hout?
Ik denk dat dat toereikend is maar zal het vragen.

Edit; zit beneden nu bij mijn vader en die zegt dat je veel kanten op kan.
Hij raad aan om even op de website te kijken of je een idee hebt hoe je het precies hebben wil.
Alles kan namelijk, hij maakt kasten van sloopmateriaal zelfs. :)
Hij ziet in die tafel een bepaalde look zegt hij nu, en hij is even in zijn archief gedoken.
Zit ook een nadeel aan zegt hij, en dat is dat je de kopse kanten niet kunt gebruiken wat veel mensen als een nadeel ervaren.
Iets met de zitruimte dus.

Het is zeker niet onmogelijk voor je budget maar het hangt er van af, blank eiken en het hangt een klein beetje van de maat af ook.
Langskomen mag ook uiteraard.

site zet ik er zo bij, de juiste link. Bedrijf is niet alleen meubels namelijk. Ook sloop. :D

Ook dit zit-probleem kan opgelost worden. Wij hebben onze tafel dus zo (let niet op de rommel. Net kinderverjaardag gehad toen ik de foto maakte). Hier zijn de poten dus verder naar binnen gezet. Ook volwassenen hebben geen probleem om te zitten. Benen uitstrekken is idd niet mogelijk. Alleen hebben wij er nog een dwarsblad tussen zitten voor de stevigheid van de constructie. 2 bladen als poten kunnen namelijk bij niet goede bevestiging na een paar keer verschuiven met de tafel behoorlijk gaan wiebelen.
Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:14

Dat is met wel meer meubels Milord.
Mijn vader verkoopt iets sowieso niet als het niet werkt of stevig gemaakt kan worden.
Hij verkoopt iets wat degelijk is en lang mee gaat en anders niet, het is geen reclame voor je bedrijf om troep te verkopen.
Het gaat niet om een tafel van de gamma, ook niet qua prijsklasse.

Enkele keer is er nog wel eens een tafel van sloophout waarvan een plank zich niet gedraagd als gepland, doordat het toch gebruikt hout is oid.
Daar is dan gewoon garantie op en dan zetten ze er een nieuwe plank in bij wijze van.
Na aanpassing zie je dat echt niet dat daar een plank ik vernieuwd is namelijk. :)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:51

Maar waarom maak je het zelf niet als je budget 800 is.
Voor 200 ben je zeker klaar!!

Je koopt een mooi bovenblad, een lange plaat die je door
midden zaagt voor de poten, deuvels erin en klaar.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:24

Moonfish13: Ik heb nergens aangegeven dat je vader rommel zou maken/verkopen. Bedoelde alleen maar aan te geven dat dit zitprobleem op de kopse kant wel opgelost kan worden. Ik probeer gewoon mee te denken. ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:30

Milord schreef:
Moonfish13: Ik heb nergens aangegeven dat je vader rommel zou maken/verkopen. Bedoelde alleen maar aan te geven dat dit zitprobleem op de kopse kant wel opgelost kan worden. Ik probeer gewoon mee te denken. ;)

Oh zo nam ik het ook niet aan hoor. Ik zeg het omdat er zoveel troep in omloop is..

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:41

Oh ok. Niet dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ja dat laatste wat je zegt is idd wel waar. Gelukkig hebben wij een stevige tafel die na 3 verhuizingen nog net zo stabiel is. En super simpel in je eentje te monteren, wat wel handig is. Af en toe kan wachten op manlief wel erg lang duren....

Zo dat was het off-topic gebabbel

Ts: Volgens mij kwam onze tafel bij IKEA vandaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:37

:D

Echt, de gemiddelde kwaliteit is om te janken.. En veelal maakt het de bedrijven niets uit want men komt er toch niet mee terug bij wijze van.
Net als al dat spul van steigerhout, vaak zit het onder de splinters nog en zit het beroerd in elkaar, om te janken.
Bij hem krijg je het geborsteld, dus splintervrij en geen scherpe randen meer met nog steeds dezelfde look, niet geschaafd dus, want dan heb je een nieuwe plank qua looks.

IKEA heeft over het algemeen goed spul, maar er moet maar net bij zitten wat je zoekt.