Ja ga denk ik ook nog wel ff op de weg oefenen. Wonen toch erg achteraf waar bijna geen verkeer komt. Maar je mag op het examen toch ook niet harder dan 25 km per uur?
marleen_88
Geplaatst: 22-10-13 15:12
amoj schreef:
Ja ga denk ik ook nog wel ff op de weg oefenen. Wonen toch erg achteraf waar bijna geen verkeer komt. Maar je mag op het examen toch ook niet harder dan 25 km per uur?
De max. snelheid van een trekker is officieel 25 km p/u dus ik zou als ik jou was op het examen niet harder dan dat gaan.
Verder goed oefenen met de koppeling, beetje zonde als deze straks naar de knoppe is.
Eerste wat ik dacht was inderdaad versnellingsbak niet meer in orde........ Op praktijkschool waren ook een aantal trekkers die dat geluid maakten en ook onze oude renault deed dat. Koppeling helemaal intrappen en dan schakelen, dan zou je 'm niet moeten horen.
De CS heeft 6 versnellingen en in iedere versnelling 4x ''powershift''. Ik begin vaak in z'n 4-2 versnelling en dan naar 5-2 en 6-2 en dan naar 6-4. Dan gaan we zo'n 45 km/h over de weg. De MXU had alleen een knopje harder en zachter en zaten er 12 ''versnellingen'' op.
Tijdens mijn examen zo'n 10 jaar geleden heb ik wel vol gas gereden. Moest over de N360 en dan was het juist gevaarlijk om 25 e gaan rijden. Aanpassen aan het verkeer dus, en bij twijfel vragen. Dus melden dat je weet dat je maar 25 mag, maar dat je dat niet verantwoord vind en dat je dus toestemming vraagt om harder te gaan.