Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LisaYaeli schreef:Ik heb bij de koop van mijn auto bij een garage, 4 nieuwe winterbanden gekregen. hier heb ik om gevraagd omdat ik naar Finland ga.
Nu zijn ze er dus ondergezet, 2 weken geleden. heb alleen de banden, niet de velgen.
Heb ze er dus onder laten zetten, nu komt het vervelende.
De auto stuurt licht naar rechts en ik heb het gevoel dat de auto veel meer geluid maakt.
Ben heel blij met winterbanden en zou ook geen winter zonder kunnen, maar dit is wel heel vervelend.
Ik bel morgen de garage, maar weten jullie misschien wat dit is?
Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Kwa het naar rechts trekken, heb je de bandenspanning al gecheckt??? Kan zijn dat de banden aan de rechterkant zachter (kwa luchtdruk) zijn dan links. Of dat de banden (of 1 van) aan die kant heel langzaam leeglopen.
En ik heb ze er nu al onder. Met reden, mijn auto trok elke keer wat naar links, bleek dus beide zomerbanden aan die kant heel langzaam leeg te lopen. En aangezien die wat het profiel aanging op hun einde waren (2 mm) heb ik maar ietsje vroeg mijn winterbanden eronder laten zetten. joyce83 schreef:Heb alleen op mijn nieuwe auto allweather liggen, weet niet of ik daar goed mee zit in Duitsland of dat het perse winterbanden moeten zijn. Ben wel blij dat ik de vitara niet meer heb die banden waren echt prijzig.
rina schreef:LisaYaeli schreef:Ik heb bij de koop van mijn auto bij een garage, 4 nieuwe winterbanden gekregen. hier heb ik om gevraagd omdat ik naar Finland ga.
Nu zijn ze er dus ondergezet, 2 weken geleden. heb alleen de banden, niet de velgen.
De auto stuurt licht naar rechts en ik heb het gevoel dat de auto veel meer geluid maakt.
Ben heel blij met winterbanden en zou ook geen winter zonder kunnen, maar dit is wel heel vervelend.
Meer geluid is normaal bij winterbandenDaar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Kwa het naar rechts trekken, heb je de bandenspanning al gecheckt??? Kan zijn dat de banden aan de rechterkant zachter (kwa luchtdruk) zijn dan links. Of dat de banden (of 1 van) aan die kant heel langzaam leeglopen.
Grinnik ja ervaring. Ik ben dus verplicht in de winter er winterbanden onder te hebbenEn ik heb ze er nu al onder. Met reden, mijn auto trok elke keer wat naar links, bleek dus beide zomerbanden aan die kant heel langzaam leeg te lopen. En aangezien die wat het profiel aanging op hun einde waren (2 mm) heb ik maar ietsje vroeg mijn winterbanden eronder laten zetten.
Ja ze verbruiken iets meer, en ze maken wat meer lawaai. Met name als het zoals nu eigenlijk nog te warm is voor winterbanden. Maar ook ik ben wel heel erg blij met de winterbandjes, en kan toch echt wel verschil merken als het slecht weer is.
LisaYaeli schreef:Ik heb bij de koop van mijn auto bij een garage, 4 nieuwe winterbanden gekregen. hier heb ik om gevraagd omdat ik naar Finland ga.
rina schreef:Kijk of je een sneeuwvlokje of S&M op de band hebt staan. Dan zijn ze ook legaal hier in Dld.
Ik heb onder mijn oude blikje ook allweathers. Die hebben het S&M teken en die zijn ok.
Matsch und Schnee, Mud and Snow, Modder en Sneeuw.
Nee, voor mij nooit meer anders, ze zijn het geld echt wel waard!