verborgen gebreken huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:36

idd niet echt een reactie waar je ook maar iets mee kunt :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:34

Wat een rare makelaar zeg. Hij heeft er ook niets mee te maken. Inderdaad niets betalen. Ze zullen trouwens wel iets raars in die magnetron gezet hebben want zo'n ding ontploft niet zomaar.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:55

Een wrap in aluminiumfolie, een kopje chocomel met de lepel erin... Zo gebeurd hoor, de magnetron opblazen. En dan nu lekker geld willen vangen, pff. :roll:

Geen millimeter meegeven TS, rechtsbijstand inschakelen als het nodig is, laat maar komen!
En eh... Als die makelaar het zo erg vindt voor die mensen, dan betaalt hij het toch lekker? :Y)

Snap sowieso niet waarom mensen een huis kopen als ze zogezegd geen rooie cent hebben... Zal wel loslopen denk ik.

meggiemeg

Re: verborgen gebreken huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:10

Ze kwamen een 50.000,- te kort, makelaar vond dat wij dat ook best konden zakken.... Zei toen al tegen hem dat ik nog steeds geen witte baard heb en een rode mijter, dat sinterklaas al het land uit was.
Nu is haar paps zo gek geweest om haar 30.000,- te schenken en de rest bij te lenen voor haar.
Ben je 26 en kan je nog niet op eigen benen staan, moet er niet aan denken dat je een huis hebt maar het niet kunt betalen en dan continu in angst moeten leven dat er iets kapot kan gaan wat je niet kunt vervangen want je hebt de financiën niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:16

Ts, op de dag dat je de verkoopakte getekend hebt, zijn zij toen met hun makelaar nog door de woning gegaan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:16

:oo Was die makelaar familie van haar?!?!?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:26

bigone schreef:
Ts, op de dag dat je de verkoopakte getekend hebt, zijn zij toen met hun makelaar nog door de woning gegaan?

ja we zijn voor het passeren bij de notaris door de woning heen gelopen ( onze makelaar, de kopers en mijn man en ik). Kopers zijn nooit komen kijken met een aankoopmakelaar, bouwkundig iemand. Hebben na de 2e bezichtiging een bod uitgebracht en zo zijn we verder gegaan totdat we het eens waren.
Makelaar heeft ook toegegeven (helaas wel telefonisch) aan mij dat er geen vochtplekken te bekennen zijn op de muur/plafond, geen water onder de cv of water op het afdak. Ook dat hij de apparatuur niet heeft gecontroleerd. Maar ja dan blijft het evengoed lastig voor de kopers vind hij en wel heel toevallig.

Kentaro schreef:
:oo Was die makelaar familie van haar?!?!?

Niet dat ik weet, maar ze zijn wel van dezelfde kerk :x Dat telt bij deze makelaar heel erg zwaar....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:33

Fijn zo'n bevooroordeelde makelaar. Misschien zijn ze ook nog eens bevriend. Zou met die makelaar niets meer te maken willen hebben. Als hij het zo zielig vind betaalt hij toch zelf de reparatiekosten? ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 17:36

De makelaar had in mijn ogen gewoon moeten zeggen: vind deze situatie heel erg vervelend maar ik de verkopende makelaar en niet jullie aankoopmakelaar, dus ik kan niets betekenen voor jullie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:58

Dan kunnen ze je totaal niets maken, ook een koper heeft een onderzoeksplicht en zij hebben de woning geaccepteerd zonder voorbehoud, klaar. Zou er niet wakker van liggen en er verder niet op ingaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:40

Het mailen is begonnen, vanmorgen hebben ze een mail gestuurd en nu ineens worden er ook nog allerlei andere zaken bijgehaald....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:44

Gadverdamme!
Had jij rechtsbijstand? Misschien dat je kunt informeren wat zij adviseren en dat je anders vraagt of de communicatie via hun kan lopen?! Heb het idee dat de kopende partij dan wel snel afknapt?!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:53

Ja wij hebben een rechtsbijstand verzekering.
Ik wacht het nog even af, ze hebben iemand voor het dak erbij gehaald, die komt morgen, mijn man weet zeker dat deze zal zeggen dat het een nieuw lek is en geen bestaand lek.
De overige dingen die ze erbij halen slaat werkelijk nergens op.
Ze hebben de radiatoren verwijderd om makkelijker de muren te kunnen doen, daarna hebben ze alles weer opgehangen en na het vullen van de ketel is deze gaan lekken..... Tja daar kan ik niets aan doen. Toen het huis werd opgeleverd lekte de cv niet en wie zegt hoe ze het gedaan hebben..... Navraag bij diegene die altijd voor ons onderhoud doet zegt ook dat het niet mogelijk is, dat dit alleen kan als ze iets niet goed hebben gedaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:56

De rechtsbijstand geeft telefonisch gratis advies (DAS dan). Je kan ze in ieder geval even bellen. Dan heb je ze alvast ingelicht en weet je precies welke weg je moet gaan mocht het nodig worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:56

Zou je het contact met hen niet beter via de makelaar kunnen laten lopen? Straks zeg je per ongeluk dingen toe, die je juridisch gezien niet hoeft waar te maken? Laat ze eerst maar met een officiële klacht komen en laat het dan afhandelen door de 'juridische partijen' in deze?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:05

Ik weet dat we vanuit hier makkelijk praten hebben, en ik zou er ook ontzettend van balen, maar ik zou er verder echt geen 'moeite' in steken om 'bewijzen' te zoeken dat jullie het netjes achter gelaten hebben! Dit soort mensen zijn er gewoon op uit om op een slinkse wijze geld proberen binnen te halen!
Mócht ze komen dat degene die het dak geinspecteerd heeft, gezegd heeft dat het oude lekkage is, doe er dan alleen iets mee als ze daadwerkelijk met een rapport komen van een onafhankelijk iemand!! (ze kan er de buurman wel naar laten kijken en laten zeggen dat het een oud lek betreft!!)
Persoonlijk zou ik al wel m'n rechtsbijstand informeren!
Echt heel vervelend voor jullie, dat jullie net zo iemand hebben getroffen zeg en dan ook nog eens een makelaar waar je geen moer aan hebt -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 11:08

Ik wacht het rapport af waar ze mee moeten komen, ga zeker niet akkoord met alleen een rekening, verbaas me er wel over dat ze iemand laten komen die ruim 20 km enkele reis af moet leggen terwijl er een heel goed bedrijf hemelsbreed op nog geen 500m afstand zit.
Ik verzamel alles, ook wat feiten die in mijn ogen wel van toepassing kunnen zijn en wacht nu eerst morgenmiddag af.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:11

Echt een super vervelende situatie! Je bent toch iedere keer weer benieuwd wat ze dan weer verzint....

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:16

Ik zou de makelaar opnieuw bellen en alle 'gebreken' nog eens met hem doorspreken zodat hij duidelijk bevestigt dat er geen water op het dak stond, geen lekkage cv was etc. en dat gesprek gewoon opnemen als bewijs.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:20

meggiemeg schreef:
Ik wacht het rapport af waar ze mee moeten komen, ga zeker niet akkoord met alleen een rekening, verbaas me er wel over dat ze iemand laten komen die ruim 20 km enkele reis af moet leggen terwijl er een heel goed bedrijf hemelsbreed op nog geen 500m afstand zit.
Ik verzamel alles, ook wat feiten die in mijn ogen wel van toepassing kunnen zijn en wacht nu eerst morgenmiddag af.

dat kan natuurlijk weer een 'vriendje' zijn van dezelfde club :o

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:24

Daarom zou ik een officiële klacht afwachten, als bevriende partijen daaraan meewerken door onjuiste info te verstrekken ten bate van jouw tegenparij, zijn ze zelf ook strafbaar...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:28

En als er een rapport komt dat het om een oud lek gaat zou ik zeker een contra expertise willen laten uitvoeren. Leuk dat zij nu een bedrijf laten komen maar wie zegt dat die niet ook binnen dezelfde kerk hoort en net zo beïnvloedbaar is als jullie makelaar.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:30

Ik heb een soortgelijke situatie van heel dichtbij meegemaakt. Mijn advies voor TS: draag het over aan je rechtsbijstandverzekering. Je betaalt niet voor niets premie en zij hebben daar mensen zitten die je heel goed kunnen helpen.

Probeer een verklaring van jullie makelaar te krijgen waarin hij aangeeft dat er geen lekkages waren in de periode dat hij de woning voor jullie in de verkoop had en ten tijde van de verkoop (maar dan beter omschreven). Dat hij partijdig is, lijkt nergens op!

Ik wens jullie heel veel sterkte. Er zijn veel leukere zaken om je mee bezig te houden rondom het aan- en verkopen van een huis en het kan een behoorlijke invloed hebben op je nachtrust hebben, is mijn ervaring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:30

Ts, zorg dat je er bij bent of je man wanneer ze het dak laten checken, dit zaakje stinkt aan alle kanten. Je kunt zelfs nog samen met iemand van dat goede bedrijf dat daar vlak in de buurt zit er heen gaan op dezelfde tijd. Als ze je dit weigeren dan weet je genoeg.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:39

Ik vind ook dat je dit via jullie makelaar moet laten lopen. Bovendien zou ik de makelaar nog even flink op het hart drukken dat hij jullie verkoopmakelaar is en dat zijn "loyaliteit" bij jullie hoort te zijn. Dat hij niet hun aankoopmakelaar is..

Dat neemt niet weg dat dit een vervelende situatie is.. Wij hebben als koper (25 jaar geleden) precies het omgekeerde meegemaakt. Om een lang verhaal kort te maken, wij hebben een rechtzaak aangespannen tegen de verkoper en gewonnen. (geen makelaar bij verkoop huis aanwezig geweest)
Zelfs in de rechtbank gaf hij toe dat hij dingen had gezegd zoals elektriciteit vernieuwd, leidingen vernieuwd, boktor behandeld, reparatie's gedaan had of nog zou laten doen. Dat hij nog meer toezeggingen naar ons had gedaan maar geen zin had om ze na te komen.. Hij weigerde de reserve sleutels af te geven..
Gelukkig hadden we voordat we kochten enkele dingen zelf onderzocht en foto's van gemaakt dit ook aangegeven bij de notaris tijdens de overdracht. Ook bij de notaris heeft hij nog het een en ander toegezegd.
Toen we begonnen te klussen kwamen we nog meer mankementen tegen gelukkig ook daarvan foto's gemaakt. Uiteindelijk werd het van kwaad tot erger, rechtsbijstand ingeschakeld en zijn we een rechtzaak begonnen.