Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:56

Ukkiee schreef:
Ik denk dat je het beste kan zoeken naar een model dat voornamelijk bedoeld is om mee te bellen, maar waar internet wel een optie op is. Je kunt dan altijd later nog internet voor hem erbij kopen op zijn prepay (dat kan bijv. bij Hi voor €7.50 per maand). Aangezien jullie zelf Samsung fijn vinden; goedkope modellen van de Samsung zijn bijvoorbeeld de Galaxy Y (€85) en de Galaxy Young (€90). Een andere optie is bijvoorbeeld de Sony Xperia E (€100). Ik zou in ieder geval niet voor een LG gaan en ook niet voor een B-merk. Gaat sneller kapot, en dat is gewoon zonde. Bij Hi heb je ook prepay voor kinderen, waarbij sms-diensten en 0909-nummers standaard zijn geblokkeerd.

nienke555 schreef:
Ik zou wel met internet doen. Je kunt iets uit en aan zetten (bij samsung en sony sowieso) dat je wel of niet internet gebruikt. Als je het knopje aanzet, kun je altijd op internet en kost het je dus ook geld, maar als je het knopje uitzet, kun je alleen op internet als er in de buurt wifi/hotspot is. Whatsapp is wel heel handig. Het eerste jaar kost het geen geld, en daarna 1 euro per jaar. Een smsje kost per sms geld, dus whatsapp is goedkoper.

Realiseer je je wel dat whatsapp op een internetverbinding draait? En een abonnement met internet kost redelijk wat, zeker als het internet verder weinig wordt gebruikt. Dus dan is smsen uiteindelijk goedkoper.

Ze wou prepaid. En wat ik zonet zei:

Je kunt iets uit en aan zetten (bij samsung en sony sowieso) dat je wel of niet internet gebruikt. Als je het knopje aanzet, kun je altijd op internet en kost het je dus ook geld, maar als je het knopje uitzet, kun je alleen op internet als er in de buurt wifi/hotspot is.

Dus dan kost internet helemaal niets.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:57

Ik heb voor mijn zoon van 11 een htc x one via hollands nieuwe voor 10 euro per maand. Hij kan er alles mee, thuis heeft hij internet via wifi. Hij kijkt er het meest you tube filmpjes op, speelt mine craft en wats appt met klasgenootjes. Bellen doet hij weinig, ik vind het wel een prettig idee als hij alleen op pad gaat hij me kan bellen als er iets is!

420BlazeIt

Re: Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:59

Beter doe je ipv prepaid een klein abbonnement van 100 sms en/of bel, op dit moment bij tele2 voor 3 euro per maand zonder aanmeldingskosten, en dan zorg je dat de internetinstellingen uit staan zodat je alleen gebruik van wifi kan maken ^.^

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:59

nienke555 schreef:
Ukkiee schreef:
Realiseer je je wel dat whatsapp op een internetverbinding draait? En een abonnement met internet kost redelijk wat, zeker als het internet verder weinig wordt gebruikt. Dus dan is smsen uiteindelijk goedkoper.

Ze wou prepaid. En wat ik zonet zei:

Je kunt iets uit en aan zetten (bij samsung en sony sowieso) dat je wel of niet internet gebruikt. Als je het knopje aanzet, kun je altijd op internet en kost het je dus ook geld, maar als je het knopje uitzet, kun je alleen op internet als er in de buurt wifi/hotspot is.

Dus dan kost internet helemaal niets.

Nee, dan niet. Maar als je kind dan ergens anders is (buiten, bij vriendjes), zal het vervolgens alsnog moeten terugvallen op sms. Wifi heb je (helaas) niet overal.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:00

Mijn dochter van tien heeft een Alcatel. Kan ze alles mee, is niet duur en oersterk.
Ze hebben hier allemaal prepaid van Aldi. Voor 3,99 per maand kunnen ze dan op internet zoveel ze willen. Bellen en sms-en betaal je dan apart, maar mijn kinderen doen praktisch alles met whatsapp.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:01

De samsung galaxy ace of Y.

Deze is iets kleiner dan de S3, maar net zo makkelijk in gebruik. Touchscreen, dus geen ouderwetse knopjes. Deze zou ik inderdaad aanraden. Whatssapp en alles kun je er gratis op installeren. Internet hangt ervan af of U dat wilt voor uw zoon. Internet doet het goed, iets langzamer dan die van de S3, maar ach, daar valt denk ik wel mee te leven.

Veel succes!

Edit: misschien is het handiger een klein abbonnementje te nemen. Ik voor mijn telefoon, de S3 met de mogelijkheden van S4, al een abbonnement voor €30,- per maand.ndus voor een kleinere mobiel zal dit zeker minder te doen kunnen zijn!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:07

Een smartphone kopen om erbij te horen is misschien een slechte reden, maar dat je buitengesloten wordt is toch echt wel zo. Ik zit dan al wel op het HBO, maar mijn klas heeft bijvoorbeeld een groepschat waarin vanalles over school besproken wordt, wat je dan allemaal niet meekrijgt. Ons projectgroepje heeft een groepschat, maar 1 van de leden heeft ook geen whatsapp, en krijgt daardoor ook veel niet mee. Whatsapp is gewoon een stuk handiger, bijna niemand sms't tegenwoordig nog. Bellen doe ik eigenlijk ook nooit. Ik communiceer eigenlijk alleen nog maar via internet (en face-to-face dan natuurlijk), whatsapp, facebook, twitter, en ik denk dat dit op middelbare scholen toch ook al grotendeels zo is.

Ik zou dus inderdaad al voor een smartphone gaan, eventueel zonder internet abonnement, maar voor de middelbare school lijkt een internet abonnement me toch wel erg handig.

Qua telefoon ben ik niet zo'n fan van Samsung, maar ken ook genoeg mensen die er wel tevreden mee zijn. Sony vind ik persoonlijk fijner, maar daar weet ik zo geen goedkoop toestel van. Een Huawei is misschien ook wel een optie :j

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:12

Ik heb zelf de Samsung galaxy xcover, water en vuil dicht. kan tegen heeeel wat stoten.
Werkt en kan gewoon hetzelfde als een gewone smartphone maar zo stevig als een Nokia!

Ik heb zelf een prepaid simkaart van Deka mobiel. Weet niet of je vaak bij Deka komt?
Bij boodschappen krijg je gratis beltegoed en je kunt via de computer internet 'afsluiten' zodat hij niet per ongeluk zijn beltegoed kwijt raakt door broekzak internetten ;)
Instellen dat laatste euro beltegoed alleen op kan raken door het bellen van max. 3 nummer die je in kan stellen.
Dus ook als hij vrienden smst er blijft altijd beltegoed over om jou te smsen.

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:14

Een simpele smartphone lijkt me voor een twaalfjarige genoeg. De goedkopere modellen van Samsung zijn vaak ook prima.
Volgensmij is prepaid nogal onvoordelig, zeker als je er internet bijneemt.
Bij een abonnement van simpel bijvoorbeeld kun je een belplafond instellen waarmee hij nooit over zijn abonnement heen kan gaan, geloof ik. Ik weet alleen niet hoe dat met internet geregeld is.
Of je neemt in het begin een smartphone met een abonnement zonder internet, tegenwoordig kan je op zoveel plaatsen WiFi gebruiken. Misschien is dat in het begin voldoende. Je kan het later altijd uitbreiden.

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:15

Alditalk kost per sms 4 cent en bellen 12 geloof ik.
Van de supermarkt Aldi :)

Edit: Kaartje kost 10 euro met 13 euro beltegoed.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:17

XxDancexX schreef:
Alditalk kost per sms 4 cent en bellen 12 geloof ik.
Van de supermarkt Aldi :)

Edit: Kaartje kost 10 euro met 13 euro beltegoed.

Kan hoor. Wij wonen in Duitsland en betalen 3 cent per sms/minuut en je kunt dus internet-pakketten erbij nemen. Heeft Nederland dat niet?

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:19

Ik geloof van wel, maar daar had ik eigenlijk niet echt naar gekeken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:21

Ik heb op dit moment een samsung galaxy y, ik had een samsung S4zoom kunnen krijgen maar omdat ik een telefoon wil die paard bestendig is, heb ik voor die gekozen.

Ik heb op dit moment een abbo van Tele2 van 6 euro, en dan heb ik 200 belminuten/smsjes en thuis heb ik wifi. gaat prima ben altijd bereikbaar en ik zit niet 24/7 met mijn telefoon in m'n hand.
Je kan gratis een appje installeren die je verbruik in de gaten houd, wat ook heel fijn is

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:30

friendly schreef:
Het er niet bijhoren vind ik toch wel de slechtste reden om een smartphone te moeten aanschaffen. Kind is nog maar 12 hoor. Je hoort geen iphone oid nodig te hebben om "erbij te horen". Dat dat tegenwoordig de mentaliteit lijkt te zijn vind ik erg zorgwekkend. Ik zou gewoon voor een lekker goedkoop ding gaan die er een beetje leuk uit zien maar die fijn werkt. Als het belangrijkste is dat ie kan bellen en smsen.. Als ie dan wat beters wilt mag ie er zelf voor gaan sparen, of werken zodra hij de leeftijd daarvoor bereikt heeft, maar nu is dat nog niet nodig vind ik. Je zoon moet toch leren blij te zijn met wat ie krijgt en boven evt gepest te staan als ie er vanwege zijn telefoon "niet bijhoort".

Wij zitten op één lijn, ik heb dezelfde gedachte haha!

Natuurlijk weet ik dat je internet uit kunt zetten op een mobiel, ben gelukkig niet helemaal uit het stenen tijdperk. Hij wordt twaalf, en hoeft van mij echt niet altijd op internet te kunnen. Wij vinden het vooral belangrijk dat hij kan bellen als hij bijvoorbeeld laat thuiskomt met zijn muziekvereniging en wij hem moeten halen. Hij gaat ook alleen op de fiets naar de andere kant van de stad, dan is het wel fijn dat hij kan bellen als er iets is.

We hebben al een Alcatel telefoon liggen die hij af en toe mee kan nemen als dat nodig is. Kan best zijn dat we hem die gewoon geven als cadeau, is een prepaid dingetje. Dat is een toestel zonder touch, daarom vroeg ik of dat wel handig is i.c.m. internet.
Een abonnement vinden wij nog niet nodig, wij willen dat hij leert dat niet alles onbeperkt mogelijk is en dat er ook grenzen zijn aan het gebruik van de telefoon. Met een abonnement is dat veel minder goed in de gaten te houden.

Als blijkt dat hij op de middelbare school alsnog een abonnement nodig heeft, kan dat ook een sim-only abonnement zijn i.c.m. met de telefoon die er al is. Daarbij willen we niet aan een abonnement beginnen in verband met eventuele emigratie waar we mee bezig zijn. Zou zonde zijn als we een abo afsluiten terwijl we halverwege de looptijd vertrekken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:53

hannah41 schreef:
Dat is uiteraard jullie keuze, maar persoonlijk zal ik toch voor een met internet gaan. Zeker als je overweegt om een met touch te nemen. Ik heb zelf ook eerst een mobiel gehad waarmee je niet op internet kon. En die is er al naar een halfjaar uit gegaan. Waarom? Om dat het simpel weg een flutding was en je tegenwoordig zowat niet meer zonder kan. Dat geld hadden we beter bij de mobiel die ik nu heb kunnen doen. Ik zit in de brugklas en merk echt dat je hem nodig hebt. Tegenwoordig hoor je er echt niet bij als je geen hebt (niet dat je gepest word, maar afspraken enz. worden heel vaak gemaakt via whatsapp) en ook dingen als rooster wijzigingen en wijziging van lokaal worden door gegeven via je een app. Ook tijdens toetsen mag je muziek luisteren (hoe kom je makkelijk aan muziek zonder internet?) en is het vervelend als je dan geen muziek hebt. Op school heb je ook vaak je mobiel noig voor het opzoeken van afbeeldingen. Ik heb trouwens geen internet mbs maar maar altijd gebruik van wifi, dat werkt goed voor mij. Smartfhones kosten tegenwoordig helemaal niet zo heel veel meer, en ik vrees dat je hem over een paar jaar helemaal nodig hebt. :)

Verder scheelt het ook heel veel geld, whatsapp is (zo goed als) gratis en dat bespaard heel veel sms en bel geld.

Hier wil ik toch wel even op reageren. Ik vind het werkelijkwaar de grootste onzin dat er op school muziek geluisterd mag worden tijdens toetsen. Ik weet niet of dat valt onder een generatiekloof? Afbeeldingen opzoeken idem, als dat nodig is kan dat toch ook gewoon thuis via de pc?

What's app is alleen maar gratis als je het via de wifi kunt doen, moet het via een netwerk dan betaal je gewoon voor internetgebruik, dus is het voordeel ook alweer weg.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:56

Muziek luisteren en afbeeldingen zoeken op onze telefoon deden wij op school inderdaad ook niet, en vind ik ook ergens voor nodig (en dan hebben ze op scholen nog vaak wifi). Ik denk dat het vooral van de hoeveelheid van het gebruik afhangt. Ik ben met whatsapp denk ik wel goedkoper uit met mijn abonnement dan dat ik met prepaid sms'en zou zijn, maar dat is denk ik voor iedereen persoonlijk

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:56

Dat ben ik ook met je eens TS. Ik zit nu weer na een paar jaar op school en ik erger me er ook kapot aan bij medeleerlingen. En zo oud ben ik niet! :) Je zit op school om wat te leren dacht ik. Niet om muziek te luisteren.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:57

me dochter heeft een oude nokia
reden hiervan omdat ze al 2 smartphone's verloren is

ze word hierdoor niet uitgesloten van haar klas of zo omdat ze oud ding heeft
ze heeft die om te bellen in nood en dat kan prima met dat ding.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:01

friendly schreef:
Dat ben ik ook met je eens TS. Ik zit nu weer na een paar jaar op school en ik erger me er ook kapot aan bij medeleerlingen. En zo oud ben ik niet! :) Je zit op school om wat te leren dacht ik. Niet om muziek te luisteren.

Ik had nog niet eens een mobiel op de middelbare school, kocht mijn eerste prepaid hi toen ik 21 was. Ik werk op de basisschool van mijn kinderen, en hier zie je ze al in groep 5 rondlopen met een mobiel. Vind ik echt niet nodig. Mijn kinderen worden gelukkig niet uitgesloten omdat ze geen telefoon hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:04

kleinvosje schreef:
Hier wil ik toch wel even op reageren. Ik vind het werkelijkwaar de grootste onzin dat er op school muziek geluisterd mag worden tijdens toetsen. Ik weet niet of dat valt onder een generatiekloof?

Als ik een toets moest maken op een moment dat er in de klas uitgelegd werd of mocht worden gepraat, hielp muziek mij ook goed om te concentreren hoor. Toen waren het nog walkmans met bandjes, maar het was beslist erg fijn. Ben nu 33, dus volgens mij is het niet per se een generatieding.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:06

Ik ben 35, wij mochten vroeger echt geen walkman hebben in de klas. Het is ook een kwestie van léren concentreren.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:12

Je heb heel veel kleine samsungs, die vrijwel allemaal het zelfde zijn zowat, en voor een leuk prijsje.
Of kijk eens in een provider winkel.
Daar hebben ze vaak kleine abbo's met gratis telefoon er bij,
En ben je misschien 20 euro kwijt per maand voor bellen + smsen + internet !

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:17

Angeliquee18 schreef:
Je heb heel veel kleine samsungs, die vrijwel allemaal het zelfde zijn zowat, en voor een leuk prijsje.
Of kijk eens in een provider winkel.
Daar hebben ze vaak kleine abbo's met gratis telefoon er bij,
En ben je misschien 20 euro kwijt per maand voor bellen + smsen + internet !

Sorry, maar zelfs mijn eigen abonnement is goedkoper dan 20 euro en vind ik meer dan genoeg. En daar kan ik 1GB mee internetten en flink bellen/sms-en. de telefoon is ook niet 'gratis', zit gewoon in de prijs meegerekend. Daarom willen wij nog ook geen abonnement, de prijzen zijn schandalig.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:20

Waarom adviseert iedereen van die dure modellen voor een twaalfjarige? Voor onze zoon en dochter, die nu veertien en bijna dertien zijn hebben we het goedkoopste Samsung model gekocht toen ze elf werden. Kostte toen ongeveer dertig euro en prepaid. Krijgen € 10,= beltegoed per maand en dat gaat prima. Wij hebben de regel dat wanneer ze dertien worden ze een telefoon uit mogen kiezen van maximaal € 150,=. Ook deze met prepaid.
Zoonlief sprong na zes weken met zijn nieuwe telefoon in het zwembad. Jammer dan. Voor de opvolger heeft hij vakantiewerk gedaan.
Dochterlief wordt eind dit jaar dertien en mag dan een nieuwe uitkiezen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:23

Mee eens liberia. Het zijn nog kinderen, die overzien de gevolgen van hun daden nog niet. Zolang ze maar alles krijgen en er nooit iets voor hoeven doen, zullen ze ook nooit om leren gaan met verantwoordelijkheden en consequenties van wat ze doen.