Ramen schoonmaken zonder strepen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 20:15

samoth schreef:
Ik spuit gewoon water met flinke scheut schoonmaakazijn op het raam en dan heel goed droogwrijven.

Dan is het streeploos bij mij

ok! Die ga ik onthouden! Ik spuite ook wel eens glassex op de ramen maar kreeg je echt vage vegen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:18

Nou dames, er zijn een 2 tal doeken op de markt. Profidoek heet het. De ene gebruik je nat, daarmee maak je je raam schoon, net als met een spons. En met de andere doek, die gebruik je droog, daarmee wrijf je de ramen droog. Echt helemaal super, geen strepen, vegen, ect, gewoon super schoon. Zijn geen goedkope doeken, maar ze zijn het dubbel en dwars waard.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 30-09-13 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Re: Ramen schoonmaken zonder strepen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:20

Ik gebruik gewoon warm water met een paar druppels dreft en een scheutje spititus. Afnemen met een trekker, en idd na elke haal even met een theedoek de trekker drogen. Geen last van strepen hier :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 20:36

Esmeralda schreef:
Nou dames, er zijn een 2 tal doeken op de markt. Profidoek heet het. De ene gebruik je nat, daarmee maak je je raam schoon, net als met een spons. En met de andere doek, die gebruik je droog, daarmee wrijf je de ramen droog. Echt helemaal super, geen strepen, vegen, ect, gewoon super schoon. Zijn geen goedkope doeken, maar ze zijn het dubbel en dwars waard.

klinkt goed waar kan je ze kopen?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 21:18

Maar gaat schoonmaak azijn niet stinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:19

En niet lappen als de zon op je ruiten staat! :)

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:25

Heb vanavond net de ramen buiten gewassen met mijn doeken van jemako. Ideaal. Gewoon alleen een emmer water (zonder schoonmaakmiddel) en de doeken. Een groene doek die je nat maakt en de gele waar je ramen mee droog maakt. Ze zijn wel duur maar je bent echt zo klaar. En zonder strepen!!!
http://www.jemako.com/nl/raam-en-glas-basiskit/

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:25

Ik maak ze schoon met een doekje met alleen warm water en dan poets ik ze droog met een droog microvezeldoekje :) Geheel streepvrij en kan ook gewoon in de volle zon ramen lappen :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:26

De Karcher Window Vac. Snel schoon en streeploos, wil echt niks anders meer!! _/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:27

Esmeralda schreef:

Een (schone) vaatdoek en een theedoek om na te drogen werken net zo goed en is een stuk goedkoper.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:28

Esmeralda schreef:

:') zat al vol verbazing te lezen hoe moeilijk iedereen het doet.
Ik heb deze twee doeken ook, en echt.. Nog NOOIT strepen gehad, en zelfs het meest ranzige raam wordt perfect schoon. Doeken heb ik inmiddels...mmm jaartje of 5? En zien er nog splinternieuw uit. Gebruik ze ook trouwens voor ons glanzend granieten aanrechtblad, ook perfect streeploos *\o/*

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:32

Het houtwerk spons ik af met een sopje.
De ramen zelf doe ik tegenwoordig niet meer met water, maar met Glassex en keukenrol. Met een streeploos en glanzend resultaat. Het werkt ook nog eens heel snel.
Dus ik kies voor schoon, makkelijk en snel :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 07:06

Met glassex deed ik het ook maar krijg vegen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 07:09

Lowara schreef:
Esmeralda schreef:

:') zat al vol verbazing te lezen hoe moeilijk iedereen het doet.
Ik heb deze twee doeken ook, en echt.. Nog NOOIT strepen gehad, en zelfs het meest ranzige raam wordt perfect schoon. Doeken heb ik inmiddels...mmm jaartje of 5? En zien er nog splinternieuw uit. Gebruik ze ook trouwens voor ons glanzend granieten aanrechtblad, ook perfect streeploos *\o/*

Waar kan je die doekjes krijgen? Hoe wassen jullie de ramen buiten. Zit er aan te denken om ze gte wgssen met een ragebol en daarna af te spoelen met de wat erslang

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 07:11

Rianneke schreef:
Ik maak ze schoon met een doekje met alleen warm water en dan poets ik ze droog met een droog microvezeldoekje :) Geheel streepvrij en kan ook gewoon in de volle zon ramen lappen :D

Extra doekjes ga ik vanmiddag ophalen Haha

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 07:13

Hoeveel schoonmaak azijn doen jullie in een spuitbus of emmer

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:15

Andere wisser gebruiken?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:17

gesneden ui in lauw water en gaan.....

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:22

Ik doe een scheutje ruitenwisser vloeistof in het water :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:36

Hier gelukkig nooit strepen op het raam met een gewone trekker. Alles met een doekje droog maken zou ik niet zien zitten, we hebben erg grote ramen :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:38

paleoceen schreef:
Heb vanavond net de ramen buiten gewassen met mijn doeken van jemako. Ideaal. Gewoon alleen een emmer water (zonder schoonmaakmiddel) en de doeken. Een groene doek die je nat maakt en de gele waar je ramen mee droog maakt. Ze zijn wel duur maar je bent echt zo klaar. En zonder strepen!!!
http://www.jemako.com/nl/raam-en-glas-basiskit/

ja die bedoel ik dus :j
echt super dingen, je gaat bijna voor je lol bij iedereen zijn ramen zemen :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:58

Nadrogen met een krant! Werkt echt fantastisch en zo kom je nog van je oud papier af.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:07

Zo ie zo nooit zemen als de zon door je ramen schijnt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:12

Van glassex krijg je idd strepen en een waas op je raam.

Ik gebruik of (schoonmaak)azijn of HG ramenwasser spul, maar persoonlijk vind ik die van HG ideaal.
Geen strepen, ontvet goed. En dat is wel erg fijn met kindervingers en hondenneuzen erop hihi

Ik gebruik een gewone normale ramenwisser van Brabantia en een microvezeldoek.

Azijn gewoon een scheut in de emmer, en met HG 1 theelepel op 5ltr

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:13

Ik vind die doekjes nogal prijzig zeg :*
Ik doe gewoon een emme warm water met een klein scheutje dreft (of een ander handafwas middel) en dan een schone droge vaatdoek om de randjes mee droog te maken en mn trekker mee af te nemen. Geheid streeploos :j ik werk al een paar jaar parttime als poetser bij oudere mensen thuis en heb nog nooit klachten over mn ramenlappen gehad :)) een goede trekker doet wel wonderen. Ik ben groot voorstander van die van brabantia (rood met zwart) of als je nog meer geld over hebt, die van leifheit :) maar allebei nog een stuk goedkoper als die doekjes of dat ding van karcher :))