samoth schreef:Ik spuit gewoon water met flinke scheut schoonmaakazijn op het raam en dan heel goed droogwrijven.
Dan is het streeploos bij mij
ok! Die ga ik onthouden! Ik spuite ook wel eens glassex op de ramen maar kreeg je echt vage vegen!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Esmeralda schreef:Nou dames, er zijn een 2 tal doeken op de markt. Profidoek heet het. De ene gebruik je nat, daarmee maak je je raam schoon, net als met een spons. En met de andere doek, die gebruik je droog, daarmee wrijf je de ramen droog. Echt helemaal super, geen strepen, vegen, ect, gewoon super schoon. Zijn geen goedkope doeken, maar ze zijn het dubbel en dwars waard.
Esmeralda schreef:Nou dames, er zijn een 2 tal doeken op de markt. Profidoek heet het. De ene gebruik je nat, daarmee maak je je raam schoon, net als met een spons. En met de andere doek, die gebruik je droog, daarmee wrijf je de ramen droog. Echt helemaal super, geen strepen, vegen, ect, gewoon super schoon. Zijn geen goedkope doeken, maar ze zijn het dubbel en dwars waard.

zat al vol verbazing te lezen hoe moeilijk iedereen het doet.
Lowara schreef:Esmeralda schreef:Nou dames, er zijn een 2 tal doeken op de markt. Profidoek heet het. De ene gebruik je nat, daarmee maak je je raam schoon, net als met een spons. En met de andere doek, die gebruik je droog, daarmee wrijf je de ramen droog. Echt helemaal super, geen strepen, vegen, ect, gewoon super schoon. Zijn geen goedkope doeken, maar ze zijn het dubbel en dwars waard.
zat al vol verbazing te lezen hoe moeilijk iedereen het doet.
Ik heb deze twee doeken ook, en echt.. Nog NOOIT strepen gehad, en zelfs het meest ranzige raam wordt perfect schoon. Doeken heb ik inmiddels...mmm jaartje of 5? En zien er nog splinternieuw uit. Gebruik ze ook trouwens voor ons glanzend granieten aanrechtblad, ook perfect streeploos

paleoceen schreef:Heb vanavond net de ramen buiten gewassen met mijn doeken van jemako. Ideaal. Gewoon alleen een emmer water (zonder schoonmaakmiddel) en de doeken. Een groene doek die je nat maakt en de gele waar je ramen mee droog maakt. Ze zijn wel duur maar je bent echt zo klaar. En zonder strepen!!!
http://www.jemako.com/nl/raam-en-glas-basiskit/
ik werk al een paar jaar parttime als poetser bij oudere mensen thuis en heb nog nooit klachten over mn ramenlappen gehad
een goede trekker doet wel wonderen. Ik ben groot voorstander van die van brabantia (rood met zwart) of als je nog meer geld over hebt, die van leifheit
maar allebei nog een stuk goedkoper als die doekjes of dat ding van karcher