Ervaring gevraagd: Simyo of Ziggo mobiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:27

Pieter25 schreef:
xMarloes schreef:
met prepaid heb je dan zeker ook de tarieven van kpn?
want dat is heeel duur volgensmij indd...

en oh dat is mooi :D ik als bestaande klant kan 3 euro korting op een abonnement krijgen, wat nog te hoog is... pff :')

Geen idee.. probleem wat ik vond was, dat als je prepaid tegoed op was.. het gewoon doorliep, dus je bouwde schuld op, stiekem best gemeen.
Achteraf beetje dom, maar heb maar heel kort simyo gehad, als overbrugging naar vodafone

jaja 3 euro, doen we het voor _O- _O- _O-

:oo dat is inderdaad best gemeen.... toen ik vroeger prepaid had kon ik nooit erover heen gaan...raar dat hun dat wel hebben :roll:
Haha ja die 3 euro maakt net het verschil :') :+ niet dus haha

cynthiar

Re: Ervaring gevraagd: Simyo of Ziggo mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:56

Ik heb ook al 2 jaar een sim-only abbo van Simyo.
Bevalt goed, nooit problemen gehad. Snel internet en goed bereik. Bij Vodafone had ik regelmatig dat smsjes te laat aankwamen, bij Simyo nooit last van gehad.
En lekker goedkoop vergeleken met Kpn en Vodafone sim-only.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:02

[***] schreef:
Heb al jaren Simyo en dat bevalt prima, alleen krijg ik als Ziggo klant heeeeeeeel veeeeeeel meer MB's bij Ziggo mobiel. Bij Simyo heb ik 300 min/sms en 200 MB voor 12 euro en bij Ziggo is dat 300 min/sms en 1000 MB voor 15 euro.

Heb toevallig vandaag ook even op de site van Ziggo gekeken en twijfel of ik over zal stappen. Bij Simyo werkt alles prima en zijn de overzichten en facturen superduidelijk.

Voor 15 euro elke maand heb je ook 1000 MB (1GB) en 300 smsjes of 300 belminuten (naar keuze) bij T-Mobile (prepay).

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:34

Bedankt allemaal! Dan ga ik voor de Simyo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:02

Ragdollcat schreef:
[***] schreef:
Heb al jaren Simyo en dat bevalt prima, alleen krijg ik als Ziggo klant heeeeeeeel veeeeeeel meer MB's bij Ziggo mobiel. Bij Simyo heb ik 300 min/sms en 200 MB voor 12 euro en bij Ziggo is dat 300 min/sms en 1000 MB voor 15 euro.

Heb toevallig vandaag ook even op de site van Ziggo gekeken en twijfel of ik over zal stappen. Bij Simyo werkt alles prima en zijn de overzichten en facturen superduidelijk.

Voor 15 euro elke maand heb je ook 1000 MB (1GB) en 300 smsjes of 300 belminuten (naar keuze) bij T-Mobile (prepay).

Oh, oke. Thanks! Moet eerlijk zeggen dat ik wel erg tevreden ben over Simyo. Ik ben nog steeds twijfelende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:07

Bereik bij Ziggo is prima :j gaat via Vodafone. Hoor veel tevreden klanten :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:10

Hier ook Simyo. Heb jarenlang bij Vodafone gezeten maar ik had steeds minder vaak (goed) bereik. En uiteindelijk met wat berekeningen uitgerekend dat ik goedkoper uit was als ik een toestel los kocht + een sim only abonnement. Het fijne van Simyo vind ik dat je het gewoon kan aanpassen + dat je zelf de looptijd kan bepalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:11

Ziggo kan je ook zelf de looptijd bepalen, is maandelijks opzegbaar, geen minimale contractsduur (ja een maand) :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:59

Als je wel eens over je bel/sms minuten heen gaat is Ziggo toch weer niet zo voordelig. Buiten je bundel kost bellen 0,25 per minuut of 0,25 per sms. Dat tikt dan wel weer hard aan.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:09

Na jaren een belgische provider te hebben gehad ivm geen goed nederlands netwerk hier op de grens heb ik nu sinds 2 jaar simyo. Heb altijd vol bereik, ook op stal en net op/over de grens. Nooit problemen met storingen oid. Voor mij niet anders meer!!

Maaike1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:36

Ik ben meer op beoordelen over Simyo gaan letten nu de consumentenbond Simyo als beste mobiele provider beoordeeld heeft. Ik zie dat iedereen hier ook tevreden is over Simyo. Lijkt de consumentbond gelijk te hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:42

Pantykous schreef:
Als je wel eens over je bel/sms minuten heen gaat is Ziggo toch weer niet zo voordelig. Buiten je bundel kost bellen 0,25 per minuut of 0,25 per sms. Dat tikt dan wel weer hard aan.

Simyo is ook duur buiten je bundel... Maar dat is elke provider ;)
Simyo betaal je zelfs 0,31

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:43

Ik ben van KPN naar Simyo gegaan, het verschil is dat Simyo niet alle palen van KPN gebruikt, dus een mindere dekking heeft. Waar ik met KPN altijd overal bereik had, heb ik nu regelmatig met Simyo geen bereik. (in Drenthe en op vakantie in de Achterhoek hetzelfde probleem).

Maaike1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:46

Santos_05 schreef:
Ik ben van KPN naar Simyo gegaan, het verschil is dat Simyo niet alle palen van KPN gebruikt, dus een mindere dekking heeft. Waar ik met KPN altijd overal bereik had, heb ik nu regelmatig met Simyo geen bereik. (in Drenthe en op vakantie in de Achterhoek hetzelfde probleem).

Ik las wel positieve dingen over de dekking van Simyo in het onderzoek van de consumentenbond. Het storingspercentage is slechts 4% en de kwaliteit van het netwerk zou het best beoordeeld zijn. Dit zou betekenen dat deze punten beter zijn dan bij KPN zelf.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:47

Ik had altijd Tmobile simonly. Tot ik in Estland stond en Tmobile geen contract had met de providers daar en ik dus serieus bijna de laatste boot richting mijn hotel in Helsinki had gemist. Waren wij blij dat we mijn vriends nummer (Simyo) hadden opgegeven bij de rederij.....

Direct overgestapt naar Simyo dus. Gelijk ook een stuk goedkoper :D

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:48

Ik ben ook erg tevreden over Simyo!

Ik zit er nog niet zolang bij, ongeveer 5 maanden. De reden dat ik voor hen koos was omdat ze als een van de weinige providers al een Nano-kaart hadden, en dat is wel handig met een Iphone 5. :+
Ben een keer flink buiten me bundel gegaan, maar dit kwam doordat ik in het buitenland zat, en gewoon lekker had lopen bellen/smsen. Voor de rest altijd super goed bereik gehad en alles kun je elk moment aanpassen, en de rekening klopt (na die ene x) altijd. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:49

Yonker schreef:

Bij Hollandsnieuwe koop je gewoon beltegoed bij, en is dan gewoon binnenbundel-tarief.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:25

Santos_05 schreef:

Dat moet je aan laten melden als storing, want in tegenstelling tot wat jij zegt en inderdaad wel eens beweerd wordt maakt Simyo als MVNO zijnde gewoon gebruik van alle KPN masten, ook de nieuwe UMTS900 masten. De enige uitzondering is het nieuwe LTE netwerk :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:08

Yonker schreef:
Pantykous schreef:

Ik zit bij tmobile, buiten mijn bundel bellen/smsen kost hetzelfde als binnen m'n bundel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:50

Ik heb Simyo en ben er erg tevreden over :j Goed bereik over het algemeen (ook in het bos en bij mijn paard, die op het platteland staat).
En het is ook niet duur!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:57

ik heb ook heel lang simyo gehad en geen klachten ofzo. altijd bereik en super overzichtelijk.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:58

Nog een vraag w.b.t. overstappen.
Ik ga binnenkort overstappen naar Simyo.. Maar moet ik zelf mijn huidige contract stopzetten? Of regelt Simyo dat?
Ik neem trouwens een nieuw nummer dan dus een nieuwe simkaart volgens mij? Ik weet niet of dit nog van belang is?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:46

Ik moest toen inderdaad zelf mijn oude contract opzeggen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:38

Bij mij regelde Simyo dat juist voor mij. Maar ik had toen een contract bij een andere mobiele provider die al was afgelopen, dus daar kon ik per maand opzeggen. Je krijgt dan ondertussen van simyo al wel je simkaart met een tijdelijk nummer. Die moet je nog niet gebruiken want daar staat je abonnement nog niet op en dus betaal je hoge tarieven :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:14

Naamloos1 schreef:
Nog een vraag w.b.t. overstappen.
Ik ga binnenkort overstappen naar Simyo.. Maar moet ik zelf mijn huidige contract stopzetten? Of regelt Simyo dat?
Ik neem trouwens een nieuw nummer dan dus een nieuwe simkaart volgens mij? Ik weet niet of dit nog van belang is?

Jij doet geen nummerbehoud dus je moet je oude provider zelf opzeggen :)