LP - muur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 08:57

Heb de hangertjes nog niet in grotere maat kunnen vinden, als ik ze nou de komende 2 weken nog niet vindt ga ik voor kneedgum denk ik :j

Shirley

Re: LP - muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:41

En gewone knijpers ?
Heb je ook in allerlei leuke uitvoeringen en verschillende kleuren :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 09:48

Hoe moet ik die bevestigen? Touwtje door het oogje o.i.d. ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:55

Een touwtje, stukje ijzerdraad of een ringetje ( zoals van een sleutelhanger bijvoorbeeld ) als je het heel netjes wilt hebben :j

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:01

Ik zou ook voor poster plakkers gaan. Wel van een goed merk.
Action plakkers zijn bijv. niet sterk genoeg.
In de klas hangen we er ook vanalles mee op en ook dingen die zwaarder zijn dan een lege lp hoes.
Op elke hoek een stukje plak doen en opplakken. Groot voordeel, je krijgt geen gaten in je muur en je lp's blijven mooi.

Zo'n ketting met haken ga je nooit strak krijgen of je moet veel gaten boren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:43

Sorry voor het omhoog schoppen van het topic :D mag tegenwoordig, geloof ik.

Maaaarrrr ik heb dus 2 hele mooie LP's die ik op wil hangen. Niet met buddies want daar krijg je vetvlekken van op den duur en ook niet met plakband want als dat een tijdje zit krijg je het er niet meer vanaf...

Is het jou nog gelukt BaileyMix? Ik zat te denken aan visdraad met tekenklemmen o.i.d...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 01:51

Het is mij niet helemaal gelukt nee. Ik heb het met (poepiedure) posterplakkers geprobeerd, niet gelukt. Ze blijven +- 3 weken hangen en pleuren dan achter elkaar van de muur... Na terug op plakken wekelijks, toen was ik het beu en nu staan ze tijdelijk op de grond tegen de muur -O- Ben dus nog op zoek naar andere oplossingen...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:29

En een latje ophangen?

Horizontaal in de lengte, met dan aan de bovenkant een gleuf waar ze in kunnen steunen? Als je begrijpt wat ik bedoel?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:32

Of wat ook kan:

In de hoeken stroken papier/karton/hout en dit met dubbelzijdig tape op de muur.
Die strookjes doe je schuin over de hoesjes van de LP, en de uiteinden van die strookjes maak je dan met tape op de muur. Dan heb je een soort van die dingen die je in fotoalbums gebruikt, maar dan op de muur en hoef je niet direct op de LP te plakken.
Zou dat werken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:27

Met een houten railsysteem kun je heel makkelijk een ophangsystem maken zo breed en hoog als je wilt.

Afbeelding
De rail bestaat uit dunne/smalle latjes die je op de muur vast schroeft (lichtbruin) Hier overheen komen iets bredere latjes (donkerbruin) waarachter de LP's blijven hangen.
De oversteek van de donkerbruine lat aan de onderkant moet 1 cm zijn en aan de bovenkant 2 cm. Je tilt dan de LP iets omhoog en kunt hem dan zo tussen de rails zetten.
De afstand tussen de lichtbruine latjes is 5 tot 10 mm ruimer als de hoogte van een LP is.

De rode streep is de muur :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 16:18

Ik snap er helemaal niks van :') Maar goed, ik laat ze voorlopig doen omdat ik van de zomer toch uit huis ga, dus kan ik ze daar opnieuw proberen te bevestigen :j