zal ik hem nemen of niet...(marktplaats)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: zal ik hem nemen of niet...(marktplaats)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:31

Ik heb ook wel eens wat verkocht en laten ophalen bij een bus halte, dit omdat ik op kamers zat en de vrouw des huizes vond het niet fijn als er mensen voor de deur stonden welke zij niet kende.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:32

ik wil zowiezo mij camera mijn nemen om te gaan testen of ie ook echt werkt en daarna krijgt ie het geld.

maar zal even indd contact opnemen wat de reden voor is.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:35

Froukje1993 schreef:
Het kan, er zijn wel meer mensen die liever geen vreemden thuis ontvangen. Zou er niet zo'n probleem van maken eigenlijk. Op het station kun je net zo goed kijken of het er goed uitziet of niet IMO.

:j

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:35

Lijkt me juist veiliger om op zo'n plek af te spreken dan naar iemands huis gaan? Ik zou me er niet druk om maken, zeker als je iemand mee neemt...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:37

Ik vind het ook niet zo raar. Ik verkoop ook spullen via MP en worden ook wel eens dingen opgehaald, maar prettig voel ik me er toch niet bij. Ik ben niet zo goed van vertrouwen, en heb vreemden gewoon liever niet thuis, ook al zijn m'n ouders thuis. Ik vind het dus niet per se verdacht :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:56

Ik heb het ook met me vader even over gehad.
Mijn moeder zij helletijd niet doen enzo.
Ik heb gezegt wat jullie zeiden over geen vreemden aan huis en dat het misschien veilger is.
Me vader zei ik ga zowiezo mee.
Dus heb die gene alleen een mailtje gestuurd dat ik door de weeks alleen in de avond uren kan.
Omdat me ouders werken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 01:34

Niet alle mensen hebben slechte plannen. Neem je vader lekker mee en dan komt het wel goed! :) Op een station lopen genoeg mensen rond die in (kunnen) grijpen als het nodig is. En ik mag hopen dat je niet uitgebreid een mail gestuurd hebt over jezelf, dus hij kan ook niet zomaar weten dat ie een afspraak met een 18 jarige meid heeft.

Lekker een afspraak maken, vader mee en hopelijk na die tijd lekker fotograferen met een nieuwe lens! :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 01:43

Ik spreek liever op een station af dan bij iemand thuis. Ik ging een keer bij iemand thuis een iPad op halen. Die persoon woonde in een flat, dus ik moest echt met de lift naar boven, galerij op. Toen dacht ik nog, wat nou als die idioot me ineens naar binnen sleurt?! En ik was heel dom alleen gegaan... Had vantevoren wel gebeld en het was inderdaad een vrouw en ik hoorde ook kinderstemmen. Moet zeggen dat ik het best een beetje eng vond toen ik daar over de galerij liep. Maar ik werd opgewacht door een klein leger kleutertjes: "mama! Dat meisje die komt kopen is er!"
Ik had toen liever op een drukke openbare plek afgesproken. Uiteindelijk viel het mee, maar het was best spannend.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:10

Sinds iemand die niet tevreden was over iets wat 'ie van me gekocht en bij me thuis opgehaald had me bedreigde wil ik ook geen mensen meer aan mijn deur. Kan deze verkoper dus goed begrijpen. :j

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:14

Misschien kan deze persoon het combineren met zijn werk en kan hij in de pauze net even zijn Marktplaats-handeltje afronden? Hoe vaak mijn vriend wel niet op een station heeft afgesproken voor MP.. Voor veel mensen veel handiger, centrale locatie en makkelijk te bereiken, eventueel pin in de buurt voor als je nog geld (bij) moet pinnen, win-win lijkt mij?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:19

Ik koop best wel eens wat via marktplaats, maar heb dat ook nog nooit meegemaakt. Maar zolang het openbaar is en niet afgelegen lijkt het mij ook niet kwaad kunnen. Krijg dan alleen wel extra het gevoel, als diegene dan maar op komt dagen. Maar wellicht idd veiliger dan bij iemand aan huis toch?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:21

Wat is er raar aan om op een station af te spreken om iets te kopen? Lijkt me veel veiliger dan bij iemand thuis, aangezien er op het station een hoop mensen lopen. Ik heb ook weleens een boek gekocht bij iemand en we spraken af op het station. Ik moest daarna met de trein naar school en zij woonde toch in Nijmegen. Dus dat was wel zo makkelijk.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:21

ik vind het niet zo vreemd... op het station werken jou ogen toch net zo goed als bij hem thuis... waarom zou hij dan wat willen verbergen als hij op het station afspreekt?
het is hartstikke druk...

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:24

Lijkt me zoals al gezegd is een stuk veiliger dan thuis, al doet het me wel een beetje aan ' Die Kinder vom Bahnhof Zoo' denken :P Kijk maar uit dat je geen heroine koopt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:25

Als ik als verkoper iets aan iemand uit Eindhoven zou verkopen, zou ik ook op het station willen afspreken. Werk er vlak naast. Heel stuk handiger dan iemand uit Ehv naar mijn huis te laten komen.

Maar... ik zou bij het verzoek op op het station af te spreken wel uitleggen waaróm ik dat zou willen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:30

Ik heb al diverse keren meegemaakt dat kopers zelf voorstelde om bij het station af te spreken omdat dit voor hun inderdaad handiger was. Zo heb ik mijn auto, fiets, telefoon, zadel enz "op het station" verkocht.
Toen mijn zoon nog thuis woonde hebben wij net zoals Konstantine ook een "ontevreden klant" aan de deur gehad. Dat escaleerde zo erg dat ik de politie heb moeten bellen. Sindsdien spreek ik ook liever af in of bij een openbare ruimte.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:33

Ik heb het ook eens gedaan. Woonplaats van de koper lag toch op mijn dagelijkse treinrit naar school. Ik heb zelfs het perron gezegd en de trein waarmee ik ging aankomen. Deurtje van de trein open, spul aan de koper geven en geld ontvangen en deurtje van de trein dicht. :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:37

En TS, inmiddels een besluit genomen? :)

Als ik of vader wat verkoop komen mensen wel gewoon hier thuis, maar ik moet zeggen dat ik zonder de drie honden ook liever niet iedereen hier voor de deur zou willen hebben staan. Er loopt echt vreemd volk hier op de wereld rond. :n Gelukkig schrikken de honden nog altijd genoeg af om ze weer huiswaarts te doen keren.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:52

Zitten de doos en handleiding er bij? Heeft hij een aankoopbewijs? Zo nee, dan zou ik het niet vertrouwen (kan zomaar gestolen zijn).

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 15:22

ik heb hem opgehaald. meneer was overgegaan naar een nikon.

maar vond het wel een beetje spannend.. weer een evaring opgedaan

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:32

Fijn dat het goed gegaan is :) En nu maar veel foto's maken! :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:41

Hellaas gaat het jammer genoeg niet veel foto's worden de lens is niet goed voor me camera zei de fotowinkel en is het ding al heel wat jaartjes oud.