Het leed dat laptop uitzoeken heet.. Apple vs Dell

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:13

Nog een tip: studeer je al, of ga je studeren?
Dan kan je navragen wat voor laptop ze bij jouw onderwijsinstelling aanraden. Bijna alle onderwijsinstellingen hebben wel een voorkeur voor of Windows of Apple omdat programma's voor de een meer geschikt zijn dan voor de ander. Dat zou ik zeker mee laten wegen in je beslissing.
Laatst bijgewerkt door Szan op 31-08-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:13

Ik heb ook een MacBook (pro 15") en wil niks anders meer. Ideaal ding. Nu ga ik er ook grafische dingen mee doen op school. Maar daarnaast ideaal. Deze batterij gaat langer mee dan gewone laptop, maar dat is mijn mening.

Aanschaf is wat hoger. Maar ze vertelde mij, als je gewoon netjes ermee omgaat dat het wel 7/8 jaar mee kan gaan. Mijn andere laptops zijn na een jaar allemaal overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:17

hier ook een macbook Air sinds 2 weken. Fantastisch! word niet warm (heb een ssd), is dus volledig stil.
En een accu waar je iets mee kunt. De meeste laptops (zeker sony vaio) zijn kleine desktops omdat ze ook altijd aan de stroom moeten.

Het mac besturingssysteem went snel. Soms is het even zoeken maar met google kom je een heel eind.

Bullebeest

Re: Het leed dat laptop uitzoeken heet.. Apple vs Dell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:21

Ik zweer bij Apple. Veel minder last van virussen etc. Het gebruik vind ik ook vriendelijk.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:24

@Nini_roosje: Accu van de Apple hier deed het in het begin max 2,5uur. Nu is de accu op en valt hij direct uit zodra je de adapter eruit haalt en zo oud is 'ie nog niet. De accu van mijn Dell daarin tegen werkt bij normaal gebruik(internetten, huiswerk, dus geen films etc) ruim 4uur.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 16:26

Overigens vind ik de grafische kaart ook belangrijk ivm spellen. Nu heb ik al wel gezien de spellen wie ik doe, doen het ook op de mac. Dus dat is het punt niet. Echter voor mijn studie zag ik al dat sommige ook een macbook hebben dus dat zal ook geen probleem zijn. Voor mijn studie heb ik hem echt nodig voor het typ werk zeg maar en zakelijk gebruik. Ik gebruik hem ook echt dag en nacht en heb daarom ook gewoon een goede nodig. Acer ed heb ik ook naar gekeken, waarom ik daar eigenlijk niet op uit kwam.. Geen idee.. want ik heb toen mijn oog laten vallen op Toshiba met alles er op en eraan, maar zoals mijn vorige post aangaf het bedrijf waar ik hem bestel kan hem voorlopig nog niet leveren :)

Ik zie nu dat de meningen erg verdeeld is.. Wat wel vaker is bij Apple vs de rest. :j Wbt gebruik interesseert het me niet of het windows 8 is of apple. Ik ben al jaren bekend met computers en ben ook technisch aangelegd en kan er mee goed overweg dus daar zie ik geen problemen mee.

Ultrabook heb ik ook gekeken die van Dell. Echter weet ik niet of a la 2013 de ultrabook al zo goed is ontwikkeld. Ik wil graag dat een laptop lang mee gaat en daarom denk ik voorlopig dat mijn voorkeur uitgaat voor een laptop.

SSD is voor mij niet van toepassing aangezien ik dus ook spellen ga draaien en SSD heeft daarvoor te weinig geheugen. Zoals ik in mijn OP aangaf heb ik minimaal 500 nodig, mijn oude had ook 750 gig.

Bedankt iedereen alvast voor jullie ervaringen!
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 31-08-13 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:27

_Evanne schreef:
@Nini_roosje: Accu van de Apple hier deed het in het begin max 2,5uur. Nu valt hij direct uit zodra je de adapter eruit haalt en zo oud is 'ie nog nit. De accu van mijn Dell daarin tegen werkt bij normaal gebruik(internetten, huiswerk, dus geen films etc) ruim 4uur.

Hoe oud is je mac? Want als hij het bij aankoop al te kort(bijv. in advertentie staat 8 uur) deed had je hem terug moeten sturen. Dan is het een fabrieksfout geweest. Apple staat bekend om de goede accu duur.

Alle laptops hier doen het slechts 3 uur bij licht gebruik (word enz. of 1 internet pag.) En dat vaak het eerste jaar .

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:28

_Evanne schreef:
@Nini_roosje: Accu van de Apple hier deed het in het begin max 2,5uur. Nu is de accu op en valt hij direct uit zodra je de adapter eruit haalt en zo oud is 'ie nog niet. De accu van mijn Dell daarin tegen werkt bij normaal gebruik(internetten, huiswerk, dus geen films etc) ruim 4uur.

Dat lijkt mij wel een fabrieksfout. Ik zou er werk van maken (garantie), zelfs mijn batterij van 7 jaar oud houdt het nog een uur of 2 vol.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:29

Ik heb echt net een nieuwe laptop en zou iedereen asus aanraden. Supere snelle fijne computer. Heel stil en goede batterij. Ook staat Asus bekend om hun goede serves.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:29

Ik heb de adv nooit gezien, heb hem niet zelf gekocht. Is toen via de school van mijn zusje gegaan(die werken met Apple). Zal nu een jaar of vier geleden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:30

Astaloca schreef:
Overigens vind ik de grafische kaart ook belangrijk ivm spellen. Nu heb ik al wel gezien de spellen wie ik doe, doen het ook op de mac. Dus dat is het punt niet. Echter voor mijn studie zag ik al dat sommige ook een macbook hebben dus dat zal ook geen probleem zijn. Voor mijn studie heb ik hem echt nodig voor het typ werk zeg maar en zakelijk gebruik. Ik gebruik hem ook echt dag en nacht en heb daarom ook gewoon een goede nodig. Acer ed heb ik ook naar gekeken, waarom ik daar eigenlijk niet op uit kwam.. Geen idee.. want ik heb toen mijn oog laten vallen op Toshiba met alles er op en eraan, maar zoals mijn vorige post aangaf het bedrijf waar ik hem bestel kan hem voorlopig nog niet leveren :)

Ik zie nu dat de meningen erg verdeeld is.. Wat wel vaker is bij Apple vs de rest. :j Wbt gebruik interesseert het me niet of het windows 8 is of apple. Ik ben al jaren bekend met computers en ben ook technisch aangelegd en kan er mee goed overweg dus daar zie ik geen problemen mee.

Ultrabook heb ik ook gekeken die van Dell. Echter weet ik niet of a la 2013 de ultrabook al zo goed is ontwikkeld. Ik wil graag dat een laptop lang mee gaat en daarom denk ik voorlopig dat mijn voorkeur uitgaat voor een laptop.

SSD is voor mij niet van toepassing aangezien ik dus ook spellen ga draaien en SSD heeft daarvoor te weinig geheugen. Zoals ik in mijn OP aangaf heb ik minimaal 500 nodig, mijn oude had ook 750 gig.

Bedankt iedereen alvast voor jullie ervaringen!

Hoe goed is de stroom voorziening in de lokalen op jou school? Hier op het HBO is het verschrikkelijk. Dus daarom heb ik een apple gekocht vanwege de accu. Klasgenoten zie ik heel de tijd in uithoeken van het lokaal gaan zitten voor een stopcontact.. Dus daar moet je ook rekening mee houden.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 16:31

Klopt accu vind ik ook zeker van belang, maar daar twijfel ik bij zowel Toshiba, Dell of Apple niet aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:33

Astaloca schreef:
Klopt accu vind ik ook zeker van belang, maar daar twijfel ik bij zowel Toshiba, Dell of Apple niet aan :)

Kijk er goed naar hoor. De asus van het zusje van mijn vriend. Was 900 euro en heeft een accu van net 4 uurtjes. Dus het is niet vanzelf sprekend..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:45

Ik zou gaan voor een Apple gaan! Mijn Macbook Pro is nu 3 jaar oud en draait nog altijd even goed, even snel, hangt nooit vast. Iets wat met windows gewoon nooit lukte. Ik gebruik hem samen met mijn led scherm dus laadt hij eigenlijk altijd, maar de batterij houdt gewoon erg lang, makkelijk 8 uur. Ook heb ik hem via iCloud gesynchroniseerd met mijn iPad en iPhone en dat is gewoon helemaal ideaal. Ik kan van één apparaat op het andere gaan en alsnog al mijn foto's, notities, bookmarks etc. ter beschikking hebben.

Voor de spellen heb ik er ook Windows 7 op staan, maar het verschil is gewoon echt merkbaar, zelfs al is het windows 7. Mijn vriend heeft naast zijn Macbook Pro ook een Acer Predator G3600 en hij zegt wel dat Windows met de 8 duidelijk vooruitgang heeft geboekt, en een stuk stabieler is dan alle vorige versies. Hoe de 8 op een laptop draait weet hij dan weer niet. Maar persoonlijk zou ik toch voor Apple gaan. :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:07

De ultrabooks die nu op de markt zijn kun je zeker vergelijken met een Macbook Air :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:09

Persoonlijk zou ik ook kijken naar windows 7 dat werkt veel fijner dan windows 8

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:11

skyline schreef:
Persoonlijk zou ik ook kijken naar windows 7 dat werkt veel fijner dan windows 8

Denk niet dat dat nog te krijgen is. Als je nu wat nieuws koopt zit er standaard Windows 8 op. Pap en broeder zijn nu toevallig voor een nieuwe pc aan het kijken maar er zit overal standaard vort windows 8 op.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:16

Je kan vaak nog wel een downgrade doen naar windows 7.Even voor aanschaf check doen of het mogelijk is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:22

Onze Appel is nu zo'n 4 jaar oud en gaat zo'n 4 à 5 uur mee op de accu, afhankelijk van het gebruik.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:42

PascalB schreef:
Je kan vaak nog wel een downgrade doen naar windows 7.Even voor aanschaf check doen of het mogelijk is.

Idd veel winkels raden de downgrade ook erg aan :))

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:49

Anoniem schreef:
Hoe goed is de stroom voorziening in de lokalen op jou school? Hier op het HBO is het verschrikkelijk. Dus daarom heb ik een apple gekocht vanwege de accu. Klasgenoten zie ik heel de tijd in uithoeken van het lokaal gaan zitten voor een stopcontact.. Dus daar moet je ook rekening mee houden.

Hihi bij ons ook, dan moet ik stiekem toch altijd lachen hoor. Zitten ze heel moeilijk te doen met stekkers en dan delen enzo. Dan baal je wel als je 4 uur lang les in de aula hebt :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 19:17

Ik hoef geen downgrade :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:56

_Evanne schreef:

Dan is daar duidelijk iets mis. Zowel de oude Macbook van mijn neef doet het nog zo'n 5 uur, de mijne zoals al gezegd 8 uur en de gloednieuwe Air van mijn zusje ook zo'n 8 uur. Lijkt me dat jou Mac een dik probleem had vanaf het begin. :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:17

Ik heb een dell en ben er zeer tevreden over :j

Als je voor een goed (business) model gaat (mijne heb ik uit Amerika laten komen) dan is er niks mis mee. Ik vind persoonlijk Apple ook niet fijn werken.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:37

Ik zou Dell niet eens in overweging nemen :P da's troep.
Ik heb nu ruim 3 jaar m'n Macbookje (pro 13") en hij doet het nog altijd geweldig. Supersnel, accu gaat lang mee, draai er zonder problemen verschillende zware programma's op naast elkaar. Past makkelijk in m'n tas en kan er ook alle games op spelen die ik wil. Nooit een virus gehad, nooit vastgelopen, hoeft alleen uitgezet te worden met updates. Heel simpel besturingssysteem. M'n zusje heeft toevallig vandaag ook een aangeschaft. Als je een mac hebt weet je iig zeker dat je er heel lang mee vooruit kan! Liever 1x wat meer geld uitgeven dan goedkopere laptop aanschaffen en na een jaar of 2 weer een nieuwe te moeten kopen.