Een i5 ga je echt niet vinden voor 450 euro. Zelfs een i3 wordt al lastig als je het mij vraagt.
Zelf ben ik vooral erg weg van Asus, dat is gewoon echt een heel degelijk merk. Dit lijkt dan opzich een goede optie te zijn en voldoet in ieder geval aan de eisen die je bovenin noemt: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/AS ... langId=-11
Het bewerken van korte filmpjes is echt geen mega zwaar process en het draaien van 2 of 3 programma's tegelijk ook niet. Tenminste niet als dit geen super zwarre photoshop achtige programma's zijn. Maar als werken met dergelijke programma's je wens is, moet je sowieso gaan sparen voor een groter budget, want dan ga je het op dit budget niet vinden.
Ik denk dat je keuze niet te ingewikkeld hoeft te zijn. Wat je zelf al noemt, (dual core, minstens 2ghz, 500 gb opslag en 4gb ram geheugen) dan zit je voor je wensen echt wel goed hoor. Blijf bij de goede merken, zoals ik zei, ben zelf vooral fan van asus.
Dualcore wil gewoon zeggen dat de processor twee processor kernen heeft, dit staat er tegenwoordig in de specificaties altijd wel bij. 2ghz is de snelheid van de processor, 4gb ram is het geheugen, en ik zou inderdaad toch wel voor minstens 500 gb opslag ruimte (harde schijf) gaan. Dit soort dingen zijn allemaal in de specificaties wel te vinden.