íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:21

Hmm, ik haal niet uit het artikel dat je Iphone ervan crasht. Wel dat de "nep" kabel het door een software update niet meer kan doen. Dus dat de Iphone het niet accepteert als oplader en dus niet oplaadt.

Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:26

oo oeps, dan was het een ander artikel :=

Anyways, maakt ook niet uit, als ik een kabel van 20,- los koop, en vervolgens hij binnen 2 maanden wéér kapot is, heb ik echt zoiets van meen je dit? Vriendin van mij is al aan haar 4e of 5e kabeltje toe.. is toch niet normaal := ? Lees op internet ook dat het een veelvoorkomend probleem is..

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:19

Is ook niet normaal hoor. Je leest er veel te veel over. Stuk naar de telefoon toe is ook heel erg teer. Als je er een keer te hard aan trekt is het al kapot. Mijn vader heeft het kapotte kabeltje uit elkaar gehaald en als je ziet hoe het vast zit, dan is het niet raar dat het zo snel stuk gaat.

Sommigen gebruiken ook een apart stukje waarmee je met de oplader van de Iphone 4 kunt opladen.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:59

Celiien schreef:
Nee bij mij is het echt het snoertje... Hij wil alleen in een bepaalde hoek laden zegmaar. Vlak voor t 'verhardinkje' waar t snoer over gaat in de plug-in voor de iphone :') zitten ook bobbtjes om heen..

Zo begon t bij mij ook. Uiteindelijk werd het van kwaad tot erger en nu laadt hij alleen als die uit is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:53

Nog even hier een reactie. Op jullie aandringen toch maar een goedkoop snoertje van 5,- besteld. Allemaal leuk en aardig, maar nu na 2 welen pakt mn telefoon hem niet meer omdat hij niet Apple gecertificeerd is (tjah, IOS7)
Die oplossing is er dus ook niet. Bol.com zegt dat ik t snoertje terug moest sturen, gedaan maar tot op heden npg niks van gehoord. Kan ik nu dus weer een snoertje van 20,- aan gaan schaffen? Belachelijk

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 04:15

Bij de goedkopere snoertjes had je inderdaad zelf op moeten letten of deze ios7 geschikt is. Ik heb zelf voor 1,35 per snoertje 10 kabels gekocht bij DX.com en die werken allen feilloos met ios7, dit stond er ook bij :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:10

Ik heb al tijden een extra lang knalroze snoertje aan mn ipad hangen en heb nooit ergens last van. Heb voor vriendinnetje een roze korte gekocht voor haar iphone 5, ook geen enkel probleem Tot op heden (hebben t snoertje al beiden meer dan n jaar)

Ze hebben misschien 3 euro per stuk gekocht op ebay. Volgens mijn vader zou t probleem ook niet aan het snoertje kunnen liggen (een snoertje is een snoertje). Als je foon al ergens problemen mee heeft dan zou het moeten komen door de oplader (bv als je een niet officiële gebruikt) zelf en niet t snoertje. Of er zit iets fout in de ingang van de telefoon waar door t snoertje door bv kortsluiting telkens door brand..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:41

Eleio, dit ligt wel aan de telefoon, tegenwoordig zit er op IOS7 een beveiliging die voorkomt dat niet-gecertificeerde snoertjes niet kunnen worden gebruikt. Iets met een chip ofzo.
Stond er overigens bij dat deze wel ios7 geschikt waren, helaas heb ik een update gehad en toen deed hij t niet meer..
Ik ga maar weer eens een belronde doen -O-

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:12

Je hebt chips die het even deden op ios7.0 en chips die echt 100% identiek zijn aan die van Apple. Die laatste moet je hebben ;) bij al het Apple spul tot en met de iPhone 4S en de iPad 3 was het inderdaad een snoertje is een snoertje, daarna kwam er een authenticatiechip in :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:16

Hmm okee!
ik heb net even met bol.com gebeld, en die man die ik kreeg zei dat het echt totale onzin was dat ik hem op moest sturen en dat die degene daarop ging aanspreken. in ieder geval wel 25,- cadeaubon gehad en ze gaan apple erover contacteren := !Wat voor een snoertje raad je mij aan? (ben sws aan t twijfelen of ik niet lekker die iphone zal verkopen en een samsung oid zal doen _O- )

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:16

Ik heb nu geen laptop bij de hand maar zal het snoertje wat ik gekocht heb opzoeken. Nadeel is alleen dat Dealextreme er wel eens 2-3 weken over doet voordat het binnen is, maar in ieder geval is het lekker goedkoop ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:17

Heb ondertussen al een officiële weer bij bol.com besteld :') als die kapot is doe ik hetzelfde, misschien krijg ik dan weer een nieuwe _O-

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:25

Ik heb op miniinthebox een snoertje besteld. Ben benieuwd hoe lang hij het volhoud, maar heb liever 3€ daaraan dan een snoer van Apple voor het driedubbele €s en net zo lang meegaat.