HELP duif in de schoorsteen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:18

En, wat is de toestand van de duif??

Anoniem

Re: HELP duif in de schoorsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:15

Nou, mijn ouders zijn thuis.
Mijn moeder zei : het zal wel gewoon op de schoorsteen hebben gezetten, het is hol dus dan lijkt het alsof hij er in zit.
Nu was ik boven , hoor ik mn moeder zeggen : het zal wel heer erg zwart worden in de kamer, zegt mijn vader : Nee, joh, wel laten dat beest gewoon dood gaan denk ik.

Ik vind dit echt zielig, maar ik moet zo naar mn werk. Als ik terug kom zullen ze wel zeggen : ja hij is er uit hoor, nou niet dus, dat geloof ik niet...
Het is toch zielig om hem er in te laten, of zou hij gewoon echt alleen maar op de schoorsteen hebben gezetten ?
Ik dacht echt dat ik hem hoorde krabbelen aan dat klepje.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:22

Brandweer al geprobeerd ?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:24

Ik zal wel een bitch zijn maar als mijn ouders het niet zouden doen zou ik zelf het klepje open maken wordt alles zwart ja dat is pech dan. Willens en wetens zo'n beestje laten uithongeren zou ik niet kunnen hoor.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:29

Wij hadden vrowgwe ook heel vaak vofels in de schoorsteen. Wij belden volgens mij alrikd zom schoorsteenschoonmaker ofzo :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:29

Wat Tigra zegt. Liever boze ouders dan een dooie op mn geweten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:40

Vogels houden het oha wel een dagje uit hoor, in de schoorsteenpijp. Wij hadden een kapot roostertje op het dak, dus ook een paar keer een kauw in de pijp. Die "vielen" uiteindelijk helemaal naar beneden en dan konden we ze via de kachel met een handdoek pakken en weer buiten zetten.

Verstandig om een schoorsteenveger te laten komen zsm, zodat het roostertje op je dak gemaakt kan worden! Vegers hebben het nu nog rustig, in september/oktober hebben ze minder tijd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:46

Ik vind een vogel in de schoorsteen altijd wel handig. Wordt de pijp meteen geveegd, scheelt een schoorsteenveger :+

Maarre... klepje open, en vogel loslaten zou ik wel gewoon doen. Zorgen dat er één raam open is en de rest verduisterd werkt erg goed. Hang er maar lakens of handdoeken voor als er geen gordijnen zijn.

En zoveel roet komt er niet mee. Hier in ieder geval nog nooit mee de kamer in, hooguit een beetje in de kachel zelf. Vogel zelf is zwart, maar als-ie in één rechte lijn naar buiten vliegt heb je daar dus geen last van.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:54

net zoals ze hier zeggen vuilniszak erbij en dan buiten weer los laten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:38

nou, kom ik terug van mijn werk, vraag ik of de duif er uit is, zeggen ze dat er geen 1 in zit want ze hebben niks gehoort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:45

maar je kan de openhaard toch niet aan doen als er een dikke duif in de schoorsteen zit? lijkt me geen optie eigenlijk :')

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:48

Wij hebben een x een merel ofzo erin gehad, dus deden we de klep open. Flink wat roet, dwarrelende vogel door het huis (die stof achterliet en serieus op mijn huiswerk poepte) en toen we m door de voordeur naar buiten kregen vloog ie bijna tegen de buurvrouw aan die net wegfietste. Maar hij was er tenminste uit

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:51

nou als het goed is heeft die duif al het roet nu weg geveegd in die pijp en heb je dus een roet-duif, scheelt als je het klepje open doet, is dan niet 1 stofwolk mare een zwart duifje. Ik zou toch gaan kijken of ie er in zit, het is toch ook gevaarlijk als je straks met de winter de kachel wel aan doet

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:54

Oude doek/laken om schootsteen vast maken met ducttape.
Klepje open en graaien.
Kussensloop onder het gat onder het klepje houden?

Hoe moeilijk kan het zijn?

En dan nog.. zwart huis.. Als iemand handig met zijn handen in de haard zit terwijl klep wordt opengedaan heb je hem ook zo.

Ik vind dat nadat er bekend was dat er dode vogels in schoorsteen zaten, je ouders meteen ding op schoorsteen hadden moeten plaatsten zodat ze er niet meer in konden.
Nu zou ik zeggen wie zijn billen brand (geen ander schoorsteen kapje koopt) moet op de blaren zitten (vogel vrijlaten uit schoorsteen).

Dus paps en mams als jullie meelezen... aan de slag.

Overigens allicht motiverend? Vogel lijk kan schoorsteen brand veroorzaken.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:06

Hoe is het nu? Duif al uit de schoorsteen weten te halen?