DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:50

Bij mij hebben het laatst (ook van dpd) zo over schutting gefkikkerd!! Terwijl er op stond; bij afwezigheid bij buren bezorgen. .

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:53

2 weken terug heeft mijn vriend een vliegendeken besteld waar een levertijd van 1-3 werkdagen op zat. Na 4 dagen toch maar even aan mijn vriend gevraagd of hij hen wilde mailen of het pakketje al onderweg was. Mailden zij vriendelijk terug dat het pakketje was afgeleverd bij ons aan de deur, met een scan van de brief van de bezorger, met ONZE handtekening erop?!?!?!

Ik maar even bij de voordeur gekeken en ja hoor, het pakket was gewoon achter de kliko's gedumpt.

Ik weet niet of dit ook DPD was maar ik heb met meerdere bezorgdiensten slechte ervaringen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:58

Het is niet jou fout. Jij kan er niks aan doen.
Anders even door verwijzen naar je rechtsbijstand?

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:58

Ook hier heeft DPD 'mijn' handtekening gezet voor ontvangst. Pakket is nu 2,5 week later nog steeds spoorloos. Ik zou getekend hebben voor ontvangst, terwijl ik op dat moment niet eens thuis was en de krabbel totaal niet overeenkomt met mijn handtekening..

Succes TS!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 16:22

pff.. Zo te lezen ben ik dus niet de enige met problemen met DPD. Heb bijna de neiging om de link van dit topic door te sturen naar Medpets...

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:32

Ik bestel heel af en toe als het niet anders kan bij Medpets, maar ook omdat hun via DPD verzenden koop ik daar zo min mogenlijk. Dan maar liever een euro meer betalen en met postnl, dat gaat hier wel goed, dan dat het met DPD komt. Ik had ook een keer dat ik niet thuis was, en of ik dan maar "even" 85 km ging rijden om het op te halen bij het depo, dus niet betaal niet voor niks verzendkosten.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:53

Inderdaad de webwinkel aansprakelijk stellen en niet de leverancier. Laatst had ik ook voer ergens besteld, werd ook niet geleverd. Als afleveradres had ik mijn werk opgegeven. Op de website waar ik de bestelling kon volgen, werd vermeld dat het adres niet bestond (jaja). Ik gebeld naar de winkel, wij samen het adres gecontroleerd. Webwinkel heeft naar de transporteur gebeld en mij meteen aangeboden de transportkosten te vergoeden. De volgende dag werd het pakket alsnog bezorgd en belde de winkel er nog keurig achteraan om te informeren of alles goed gegaan was. Klasse dus, maar eigenlijk hoort het (ongeveer) zo te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:48

Cardy schreef:
pff.. Zo te lezen ben ik dus niet de enige met problemen met DPD. Heb bijna de neiging om de link van dit topic door te sturen naar Medpets...

Gewoon doen??
En erbij zetten : hier ervaringen met dpd!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:56

Ik kan ergens de bezorgers wel begrijpen:

Iemand besteld iets via internet en is vervolgens niet thuis om het in ontvangst te nemen?

Dan is het heel vervelend als het tig keren voorkomt op een dag, en dan wordt de bezorger het zat natuurlijk.

Die wil gewoon zijn werk lekker kunnen doen, zonder gedoe van niemand is thuis.

Of zet tenminste dichtbijzijnde postkantoor als afleveradres bij je bestelling?

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:59

Ragdollcat schreef:
Ik kan ergens de bezorgers wel begrijpen:

Iemand besteld iets via internet en is vervolgens niet thuis om het in ontvangst te nemen?

Dan is het heel vervelend als het tig keren voorkomt op een dag, en dan wordt de bezorger het zat natuurlijk.

Die wil gewoon zijn werk lekker kunnen doen, zonder gedoe van niemand is thuis.

Of zet tenminste dichtbijzijnde postkantoor als afleveradres bij je bestelling?

Ja laten we 3 dagen thuus gaan zitten zodat de bezorger dan fijn zn werk kan doen.
Als de bezorger het zat is dat mensen niet thuis zijn, moet hij een andere baan zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:00

Al zet je er op; bij de buren afleveren. Dan nog kunnen ze dat niet doen. ... en bezorger krijgt er voor betaald en die moet gewoon zijn werk doen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:04

VivaLaVida schreef:
Al zet je er op; bij de buren afleveren. Dan nog kunnen ze dat niet doen. ... en bezorger krijgt er voor betaald en die moet gewoon zijn werk doen!

Ja en de besteller moet gewoon zorgen dat de bezorger niet te lastig/ moeilijk gemaakt worden om iets af te kunnen leveren.

Tijd is geld en de bezorger heeft meer pakketten rond te brengen dan enkel jouw pakket.

Ik begrijp ze wel hoor.

En het rare is men gaat nog klagen ook, terwijl ze eigenlijk zelf de oorzaak van is, bestellen en dan niet thuis zijn terwijl jouw adres wel door jouzelf als afleveradres is opgegeven.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-08-13 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:06

GLS heeft dit een stuk beter geregeld zie ik alweer.
Ik sla hier wel een beetje van achterover. Wat een mentaliteit van de bezorgers.
Overigens heb ik regelmatig pakketten en heb ik met vaste chauffeurs inmiddels de afspraak om het voor het huis in de kast te zetten die daar staat of bij de buren afleveren. Dit gaat gelukkig goed.
Maar volgens mij moet Medpets hiervoor verzekerd zijn of de DPD in iedergeval. Zij moeten een klacht indienen bij de bezorgdienst hierover.
Maar ik vind die reactie van Medpets ook wel een beetje apart :?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:07

Ragdollcat schreef:
VivaLaVida schreef:

Ja en de besteller moet gewoon zorgen dat de bezorger niet te lastig/ moeilijk gemaakt worden om iets af te kunnen leveren.

Tijd is geld en de bezorger heeft meer pakketten rond te brengen dan enkel jouw pakket.

Ik begrijp ze wel hoor.

:?
Dan hadden ze een vak moeten leren.
Mensen zijn nou eenmaal aan het werk.
Is toch te gek voor woorden, mensen niet thuis, ach joh flikker maar over de schutting of dump het achter de kliko.
Ik snap dat dus niet...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:09

Dus als er staat levertijd tussen 1-2 weken moeten we maar zorgen dat we zolang thuis zijn.? Mensen moeten ook gewoon werken en krijgen echt niet zomaar vrij omdat er misschien tussen zo en zo laat een pakketje komt.
Ik heb ook met dpd gehad dat pakketje stond als geleverd maar niemand aan de deur geweest (ik was de hele dag thuis!!) Heeft die bezorger gewoon niet aangebeld en pakketje ergens bij huis neer gezet. Ik kan je wel vertellen dat deze meneer flink op zn flikker heeft gekregen en hier aan de deur is geweest om excusses aan te bieden

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:10

Probleem is juist dat die lui niet betaald krijgen als ze hun pakketje niet kwijt kunnen. Dus doen ze de meest onmogelijke stunts om ze toch maar ergens te dumpen. Anders hebben ze zo'n beetje voor niks gereden.

Mijn schuine overburen hebben een pakketbak. Ze bestellen veel op internet en zijn er eigenlijk nooit. Het systeem is nogal simpel, hele grote bak. Staat iets open, stoppen ze er een pakketje in dan laten ze hem gewoon in het slot vallen... Simpel, maar je hebt wel vrijwel altijd je pakketjes. De kist bestaat uit 2 delen, met afzonderlijk slot, dus ze kunnen ook nog van 2 bedrijven ontvangen ook.

Echter wat doet die slimmerd van de dpd. Die belt eerst voor al z'n pakketjes in dit straat deel + om de hoek aan. Alles wat ie dan niet kwijt kan gooit ie bij mekaar (met eventueel hun pakketje) bij die mensen in de pakketbak.
Zo kunnen dus op een avond heel wat mensen hun pakketjes ophalen bij ze.

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:10

ik bestel regelmatig online.. en heel af en toe maar dat het aan de deur wordt afgegeven ik kan het regelmatig ergens zoeken onder de carport of het wordt met onmogelijke moeite in de brievenbus gedrukt.. op een gegeven moment was ik gewoon thuis ik hoor de buitendeur opengaan hoor plof tegen mijn deur en de buitendeur gaat weer dicht ik denk huh wat the f*** is dit.. doe mijn deur open ligt daar een pakketje van de H&M de bezorger gewoon naar binnen gegooid echt te bizar voor woorden als ik hem ook ooit zie lopen als ik weer wat heb besteld ga ik hem hier zeker op aanspreken dat hij maar eens normaal moet gaan leveren..
te gek voor woorden dat dit bij zoveel mensen voorkomt...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:11

Wat vervelend, ik zou er ook gewoon werk van maken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:12

Tijd dat er iets aan de DPD gedaan wordt dus :+
Ik krijg meestal pakketten van de GLS en Postnl. Vind DHL al irritant, als je dan 2 keer niet thuis bent dan kan je het ophalen in utrecht ( dichtstbijzijnde). Is gelukkig maar 35km rijden :+
GLS stuurt tenminste een mail waarin je zelf kan aangeven wanneer het jou het beste uitkomt voor het bezorgen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:14

Geen idee of het over dezelfde koerierdienst ging, maar heb hier ook al paar keer geluk gehad (hier zetten ze het wel aan de achterdeur of in het voederhok, staat toch wat beschut). Had es een hele voorraad ontworming besteld (voor meer dan 1000 euro!) en hadden dit ook gewoon afgezet. En buurjongen liet me vorig jaar weten dat ik es moest kijken in mijn voederhok, dat ze daar mijn solarium neergezet hadden. Idd te gek voor woorden!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:15

Melcior: Weet je zeker dat dat pakketservice was. H&m komt hier meestal met de gewone post. Dus zou door de brievenbus moeten, past vaak niet. En postbezorgers hanteren graag iets meer vrijheid wat betreft losse deuren...

GLS is inderdaad heel fijn.
Selectvracht, dat is hier een ramp. Dozen kapot, weken te laat enzo. Gaat nooit goed. En als je daar iemand aanspreekt gebeurt er niks. (Sterker nog, heb geregeld het idee dat ze dan je pakketje nog langer weg laten blijven).

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:19

Wij hebben hier een vast bezorger van PostNL.., doen wij de deur niet snel genoeg open, flikkert ze eht achter de plantenbak of gaat het gewoon weer mee terug, blijkbaar is het ookal moeilijk om 30 sec. langer te wachten na aanbellen..,

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:21

Veulen84 : ik ben daar wel vanuit gegaan dat het pakketservice was aangezien er een witte bus weg reed... Maar dan was het misschien wel een bezorger van de post maar dan nog vind ik het gek dat er niet even wordt aangebeld en het pakketje wordt aangeboden aan de betrokkene zelf..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:24

H&m komt hier ook met een witte tnt bus, dus pakketdienst kan best kloppen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:30

Hangt beetje van het formaat af. Alles wat in een zak van 38 x 26 x 3 past word bij de h&m naar post gedaan. Alles wat groter is naar pakket. Maar die 'kleine' zak hoeft dan niet door de brievenbus te passen.