Hoe ziet jouw studentenkamer eruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Re: Hoe ziet jouw studentenkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:45

Ah, leuk topic. Ik volgde het interieurtopic al, maar hoe je alles op een studentenkamer past is toch weer een vak apart. Ik ben laatst verhuisd, en daarmee is mijn woonruimte verdubbeld (naar 17m2) en toch weer ruimte tekort komen nu hè :+
Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen in de hoop dat jullie ideeen hebben.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:12

xMarloess wat ziet jou kamer er mooi en overzichtelijk uit! Ik ben nu aan het kijken voor een kamer en als ik denk hoe ik het wil inrichten had ik het het liefst ook zoals jou gedaan maar ik zat meer in de richting van een slaapbank of hoogslaper te denken zodat in ruimte bespaard.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:49

12 m2. Minder dan 250 euro inclusief. Is voor mij helemaal geschilderd. De vaste klerenkast was nml eerst rood :')

Mijn paleisje :+:

Er moeten nog boekenplanken komen voor boven het bureau, opberglaatjes voor lingerie en sokken én een kast voor service. Verder boodschappen inslaan en nieuwe strings en sokken kopen. Ohja, vergeet het belangrijkste; blik- en flessenopener :') Verder is alles klaar :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:08

eenitraM Wat knus!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:11

Zijn jullie weinig op je kamer? Want waar zit jij eenitraM? Ik ga volgende week kijken en ik wil graag een twee persoonsbed maar nu zit ik dus in twijfel of ik dan een hoogslaper moet nemen zodat ik nog ruimte eronder hebt of een slaapbank..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:41

takkie_muis schreef:
eenitraM Wat knus!

Knus? :oo Het woord knus wou ik juist vermijden. Mijn doel was ruim, licht en optisch groter maken :') Ik heb dus de plank misgeslagen.

Nann__ schreef:
Zijn jullie weinig op je kamer? Want waar zit jij eenitraM? Ik ga volgende week kijken en ik wil graag een twee persoonsbed maar nu zit ik dus in twijfel of ik dan een hoogslaper moet nemen zodat ik nog ruimte eronder hebt of een slaapbank..

Ik ben vandaag overgehuist en dinsdag ga ik er definitief in slapen. 2 dagen intro, daarna naar huis en de woensdag erop echt daar naar toe vanwege het beginnen van mijn school. In het weekend ga ik naar huis toe, want in Tilburg e.o. hebben ze geen tentfeesten en de tentfeesten hier thuis wil ik echt niet missen _O-

Bij mij paste er geen hoogslaper in, omdat elke hoek bezet was. (Ramen, wastafel, deur en vaste kast). Hoogslaper is superhandig! Maar dan alleen doen als je een hoog plafond heb (zeker 3.50 meter hoog) Een hoogslaper trekt behoorlijk veel ruimte weg voor het oog, ondanks dat je er onder nog ruimte hebt.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:05

Ik vind je kamer niet zo knus ogen hoor haha. Don't worry! Het ziet er juist best 'groot' uit, je hebt nog ruimte in je kamer dat vind ik juist wel goed want je hebt het praktisch ingedeeld.

Waar woon jij als ik vragen mag? Ik heb nog nooit van tentfeesten gehoord? :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:18

Nann__ schreef:
Ik vind je kamer niet zo knus ogen hoor haha. Don't worry! Het ziet er juist best 'groot' uit, je hebt nog ruimte in je kamer dat vind ik juist wel goed want je hebt het praktisch ingedeeld.

:wow: >;) nog nooit van een tentfeest gehoord?!?!?!!?!?!?! Omg! Je weet niet wat je mist!

Ik woon in het groene hart van de Achterhoek en dat is een groot voordeel want alle tentfeesten zijn op fietsafstand.

Men neme een fiets, en een fles drank en gaan fietsen. Richting de hemel. Elk weekend is er een hemel in de Achterhoek. De hemel is een tentfeest waar men een tent heeft neergezet ergens in een weiland (of op een kermisterrein ofzo), met een bar n een (cover)band. En dat is een tentfeest. En een tentfeest is liefde. Mensen zingen, dansen, springen, gooien bier, sjansen, kussen, beuken, genieten en maken lol.

https://www.google.nl/search?q=groene+h ... =isch&um=1

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:24

Oh wauw! Dat klinkt echt fantastisch! Ik snap dat je dan nog graag in het weekend thuis bent haha.

Ik ben zondag in de Achterhoek of er in ieder geval in de buurt maar dan ben ik bij het spektakelweekend in Marienvelde. Ik ben wel bezig met verhuizen naar Renswoude dus zit ik al een stuk dichter bij de Achterhoek!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:25

Nann__ schreef:
Oh wauw! Dat klinkt echt fantastisch! Ik snap dat je dan nog graag in het weekend thuis bent haha.

Ik ben zondag in de Achterhoek of er in ieder geval in de buurt maar dan ben ik bij het spektakelweekend in Marienvelde. Ik ben wel bezig met verhuizen naar Renswoude dus zit ik al een stuk dichter bij de Achterhoek!

<<) Ik zeg meeting? Ik ben er namelijk ook haha!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:32

Wat een leuk topic!!

Ik heb nog geen kamer maar hoop volgend jaar deze tijd een kamer te hebben :)
Kan ik hier alvast inspiratie opdoen.

Ik zag echt een heeele gave contrabaskast bij iemand! HEBBEEENN! :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:32

eenitraM schreef:
Nann__ schreef:

:wow: >;) nog nooit van een tentfeest gehoord?!?!?!!?!?!?! Omg! Je weet niet wat je mist!

Ik woon in het groene hart van de Achterhoek en dat is een groot voordeel want alle tentfeesten zijn op fietsafstand.

Men neme een fiets, en een fles drank en gaan fietsen. Richting de hemel. Elk weekend is er een hemel in de Achterhoek. De hemel is een tentfeest waar men een tent heeft neergezet ergens in een weiland (of op een kermisterrein ofzo), met een bar n een (cover)band. En dat is een tentfeest. En een tentfeest is liefde. Mensen zingen, dansen, springen, gooien bier, sjansen, kussen, beuken, genieten en maken lol.

https://www.google.nl/search?q=groene+h ... =isch&um=1
Wat omschrijf jij het goed! Ook herkenbaar vanuit de Betuwe. :D

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:49

Ik ga dut topic ook even volgen, ookal ga ik nog lang niet op kamers toch leuk wat ideetjes opdoen, ook om m'. Broer te helpen met zijn ' paradijs'

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:57

Ik ga ook even volgen, misschien kan ik binnenkort ook een foto posten:)
Ik heb een studio van +/- 30m2 (incl keukenblokje, badkamer en gangetje) en op de een of andere manier kom ik ook nog bijna ruimte te kort (ik heb te veel troepxD).

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:57

Ik volg ook ;)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:29

Ik volg ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:37

Ik volg, wat een leuke kamers al, die van set_elkol (oid :') ) vind ik echt zo'n typische studenten kamer haha! :D leuk!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:21

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn kamer. 16 m2, met inbouwkast naast de deur en inmiddels nog een tv op het houten kastje naast het raam. Ben er erg blij mee zo :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:32

ik volg!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 02:06

Ik volg ook! Over een aantal weken verhuis ik zelf naar een 'kamer' (eerder studio) met mijn vriend dus dat wordt erg leuk. Misschien post ik dan ook wel foto's.

Waar heb je dat bureau vandaan Aleeneh? Hij lijkt op bureaus die ik onlangs zag in de ikea :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 02:29

Wat een groot bureau Aleeneh! :oo

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 03:06

Geweldig he! :D Ik ben gek op mijn bureau. Zo ontzettend veel ruimte om aan te werken! M'n ouders hebben 'm ooit in een grijs verleden gekocht als tafel voor de studeerkamer, en met mijn verhuizing heb ik die maar geclaimd. Ik geef privéles bij me thuis, en zo kan ik 1 kant van het bureau gebruiken om aan te zitten achter de computer en gewoon normaal gesproken, terwijl ik het andere deel netjes kan houden voor wanneer ik lesgeef.
Waar het bureau vandaan komt, geen idee. Als je echt interesse hebt kan ik m'n ouders morgen wel even bellen of ze het nog weten.

Op die plek waar daar die dozen staan staat tegenwoordig een mooie lekkere rode zitstoel, trouwens. Die foto is gemaakt de dag na mijn verhuizing namelijk, dus heb sindsdien nog wat dingen toegevoegd en veranderd, alhoewel het meeste echt nog hetzelfde is.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 12:21

Mooie praktische kamer Aleeneh!

Ik zou gisteren mn hele kamer inrichten, maar we zijn iets te lang in de IKEA blijven hangen en het huis was zo vies dat we langer dan gedacht bezig waren met schoonmaken. Dus we moeten nog 3 kasten in elkaar zetten haha. Maar de gordijnen hangen en de slaapbank staat, en ik ben er nu al blij mee :o

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:30

Ik volg hier even.
Ben geen student en heb ook geen studentenkamer, maar wel een studio.
Altijd leuk om ideeen op te doen hoe anderen een kleine ruimte inrichten.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:58

xJitske schreef:
Mooie praktische kamer Aleeneh!

Ik zou gisteren mn hele kamer inrichten, maar we zijn iets te lang in de IKEA blijven hangen en het huis was zo vies dat we langer dan gedacht bezig waren met schoonmaken. Dus we moeten nog 3 kasten in elkaar zetten haha. Maar de gordijnen hangen en de slaapbank staat, en ik ben er nu al blij mee :o

Herkenbaar :')