Nieuw appartement(huur) -> water/gas/internet enz enz hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:35

Ashley5760 schreef:
Er ligt inderdaad glasvezel (aangeraden wordt kpn geloof ik?)
Via je site krijg ik geschatte waarde 20 Mbit/s ?

KPN is heel duur :+ (rond 50 euro pm)
Telfort is erg goedkoop (rond 25 pm), ook Tele2 en t-mobile zijn goedkoper te zijn

Choiix

Re: Nieuw appartement(huur) -> water/gas/internet enz enz hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:26

Mwoah, Telfort zit met TV er bij ietsje hoger. 33,50 komt die op uit met een snelheid tot 30Mbps waarvan je er 20 gaat halen. Voordeel is wel dat Telfort levert over de KPN infrastructuur en je dan dus ook die 20Mbps haalt, bij Online/Tele2/T-Mobile ben je overgeleverd aan de BBNed infrastructuur vanaf de wijkcentrale. Als je dus écht om de hoek van de wijkcentrale woont is dat geen probleem, woon je echter om de hoek van een straatkast met Buitenring van KPN dan kan het zo maar zijn dat je via Tele2/Online/T-Mobile niet eens TV kan kijken via DSL.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 11:20

Oke dus glasvezel is helemaal niet zo nodig? Gewoon internet voldoet met 20Mbit/s?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:00

AVP & Inboedelverzekering kun je als student vaak voordelig afsluiten. Ik heb dit destijds afgesloten bij de bank waar ik ook een studentenrekening had lopen (ABN Amro). Ik geloof dat mijn premie ergens rond de 3 euro per maand lag (voor beide verzekeringen!).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:09

Spekkie, zelf afsluiten is zoals ik eerder vertelde niet nodig. Als uitwonende student kun je op de polis van je ouders blijven, mits doorgegeven aan de verz.maatschappij.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:32

Door omstandigheden moet ik hem wel zelf afsluiten ;)

G/w/L is geregeld alles was afgesloten :+ dus moeders doet nu alles regelen.
Alleen internet/bellen en evt verzekeringen dus nog.

Hoe zit dat als iemand anders (een ouder) op huurcontract staat en er staat in "... Huurt voor zoon/dochter" kan ik daarmee naar de gemeente?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 06:37

Als de gemeente vraagt om het contract, moet jouw naam erop staan. Of je het contract nodig hebt met inschrijven, staat op de site van de gemeente waar je gaat wonen.

Niet alleen voor het inschrijven maar ook voor jouzelf lijkt het mij niet onverstandig dat jouw naam op het contract staat :j

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:06

Mootje; waarom? Ik wil niet aan een (jaar)contract vast zitten wat ik feitelijk niet kan betalen (student). Vandaar ;). Zal op gemeentesite nog eens gaan zoeken tot dusver kon ik niks vinden. En zal straks makelaar even vragen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:11

Waarom, als jij geen contract hebt, heb je ook 0,0 rechten...
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar wat als de verhuurder ineens bedenkt dat een andere huurder meer betaalt en jouw spullen ineens op straat staan?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:24

Uiteindelijk zitten jouw ouders er nu toch ook aan vast? Je kan ook de huur van hun rekening laten afschrijven, maar zelf nog steeds de officiele huurder zijn. Anders kan het én voor de gemeente én voor je stufi misschien een probleem zijn (als jij je ouders weer iets betaald ben je feitelijk onderhuurder van je ouders, en dat mag meen ik niet altijd.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:21

Ik zal zo wel horen hoe het moet ;)

Ik heb zo m'n redenen voor deze keuze(s) ;).

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:01

Vergeet niet dat je ook de kabel apart moet betalen naast je tv/internet. Dit gaat vaak (niet altijd) via een ander bedrijf. Hier heb ik een contract bij Cogas puur voor de bekabeling en de rest bij Ziggo (voor tv en internet).

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:58

Da's alleen bij Cogas zo. Bij Ziggo/UPC betaal je normaal alleen voor je TV/internet. Dit is bij Cogas wel het geval omdat Cogas zelf geen TV signaal levert maar dit weer afneemt van Ziggo :)

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:23

Wat je nodig hebt:
Gas/water/licht. Tip: ga goed shoppen! Wij hebben nu ook het eerste half jaar gratis stroom
Tv+Internet: Let ook daar op aanbiedingen.
Verzekeringen: AVP en inboedel. Zijn lage kosten en als je ze nodig hebt, dan ben je er erg blij mee.
AVP is wanneer jij iemand of iets schade toebrengt en dat kan hoog oplopen wanneer er bijv. letselschade optreedt (stel iemand kan door jou toedoen nooit meer werken..). Bij je inboedel is je gehele inboedel voor de nieuwwaarde verzekerd. Als je huis ooit uitbrandt oid...
In principe loopt zo'n polis 1 jaar en dan is hij maandelijks opzegbaar. (Ik las ergens 1 januari, maar dat geldt alleen voor je zorgverzekering en niet voor schadeverzekeringen)
Denk ook aan iets al een reisverzekering. Heel stom, maar ik zie regelmatig dat een kortlopende reisverzekering gewoon duurder is dan een doorlopende reisverzekering. Dat is nl 10% van de totaalsom van de reis en je doorlopende komt rond de 80 euro per jaar. (Met annuleringsverzekering wordt het ietsje duurder)
Tip is trouwens om ook eens kritisch naar je zorgverzekering te kijken straks in december. Dat kan namelijk ook makkelijk een aantal tientjes schelen per maand!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:05

enigste wat ik niet wist toen ik op mezelf ging is dat je bij
water/stroom vastrecht betaald.. dus sowiso al 65 euro zonder wat te verbruiken.

hafamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:49

k zou ook even denken aan een inboedel + aansprakelijkheids en rechtsbijstandverzekering..