Wat hebben de bokkers van nu voor de ramen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat hebben de bokkers van nu voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:23

Ik ben gezegend met drie dakramen en drie smalle vensterbanken, waarvan twee in de woonkamer en één in de slaapkamer.
In de woonkamer dient één vensterbank als verlengstuk van het aanrecht. Daar vind je een messenblok, keukenrol, handcrème, theepot en met een beetje zeldzaam geluk een levende kruidenplant. Daarnaast ziet mijn vriend het als een verlengstuk van het rommellaatje en zie ik er ineens drie sleutels, een zonnebril en een portemonnee liggen >;)
De andere vensterbank heb ik iets decoratiever gehouden met een originele Ikea knubbig lamp (de welbekende bolletjes verkrijgbaar in allerlei kleuren) en daarnaast een smal houten dienblaadje met drie vaasjes en twee kaarsen. Meer kan er niet bij :')

In de slaapkamer staat nog zo'n leuke Ikea lamp, een paar boeken die ik qua kleur niet kon indelen in de boekenkast, twee zwarte windlichten (ik hou niet van zwart, daarom zijn ze verstopt achter de slaapkamergordijnen) en een mandje met mijn handcrèmes en medicijnen.

De dakramen hebben uiteraard geen vensterbanken maar voor de ramen hangen op dit moment mijn sportkleren en BH's te drogen. Maar da's uit decoratief oogpunt geen aanrader.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 18:58

Nou voor de voorbijgangers!...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:53

[HTT] help, ik heb "home" gekregen! Zie hier voor tips :+

Maar even serieus, wij hebben aan de voorkant alleen de keukenramen en daar staat dus helemaal niks voor. En al zouden we dat doen dan zou je het van buiten helaas niet kunnen zien door de horren die in de ramen zitten..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:58

Zo'n cliche houten 'Welcome' woord die je nu overal ziet, 2 vazen met neprozen en 2 fotolijstjes.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:00

Een orchidee en een plantenspuit :+ Voor mijn slaapkamer, slaap op de 2e verdieping dus niemand kan naar binnen kijken dus maakt niet uit wat er staat :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:38

Een schudbol met glittertjes en vuurtorentje erin :+ twee schelpen en een paar stenen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:40

Momenteel een lange bak basilicum, mijn vriendje is zijn groene vingers aan het ontwikkelen(arme plantjes :+ )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:40

Levende bloemen iig niet, want die overleven het daar niet :+
In de woonkamer (5m vensterbank): 2 windlichten van gaas met grote nepbloemen zonder steel eraan, een lange vaas met magnolia's erin en lichtjes (nogsteeds van kerst :o) en een keramieken vaas met witte gladiolen.
Slaapkamer 1: 4 hoge smalle vierkanten vaasjes gevuld met elk 2 orchideeentakken en grof deco-zand.
Slaapkamer 2: 3 bloempotjes met ikea-neppers erin.
Keuken: verse basilicum, verse munt, een verzilverd peper & zoutstel en twee vierkante accubakken met deco-glas.
In de rest van het huis wel echte planten en bloemen trouwens :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:19

xJurdyWonanx schreef:
[HTT] help, ik heb "home" gekregen! Zie hier voor tips :+

Maar even serieus, wij hebben aan de voorkant alleen de keukenramen en daar staat dus helemaal niks voor. En al zouden we dat doen dan zou je het van buiten helaas niet kunnen zien door de horren die in de ramen zitten..

Ik moest ook gelijk aan dit topic denken :')
Ik heb er nu roze pluisbloemen in beige potjes met witte tekst staan, voor zo lang ze het houden. Ben eigenlijk ook op zoek naar iets 'blijvends'. Moet ook wel een beetje kat-proof zijn :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:23

2 dozen.

1 voor elke poes! Ze zitten graag voor het raam en ze zitten graag in dozen, dus ze zitten iedere dag uren in die dozen voor het raam. Iedereen in de buurt - vooral de kinderen- vinden het superleuk om te zien.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:37

Hier blijft 1 vensterbank ook speciaal leeg voor de kat. Vind het ook altijd zo leuk om te zien als ik thuis kom, kat voor het raam :)

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:21

@ stybba kan je geen bloembakken doen?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:38

Bij ons staat er lego op van de kinderen die dat dan niet opgeruimd hebben, als de katten het er niet vanaf mikken, of een of andere kat die dus vond dat hij daar beter kon staan dan de lego..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:40

Wij hebben niet veel vensterbanken, 2 stuks in een vierkant raam, ze zijn erg diep, in de één een mooie vaas met een lamp en in de andere staat een hobbelpaard.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:58

hengel25 schreef:

Buiten bedoel je, of binnnen? Er staan nu binnen al plantjes in potjes, maar het nadeel vind ik dat ze erg lang in de volle zon staan en daar niet alles even goed tegen kan. Ik zou liever iets leuks hebben wat geen water nodig heeft :P

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:15

In de woonkamer hebben wij twee goed brede vensterbanken. De 1 is gevuld met twee antraciete licht glanzende ronde bloempotten met in elke vaas 4 takken echte orchideeën. Daarnaast een kattenmandje :P daarnaast een enorme lantaarn.

De kleinere vensterbank wordt gevuld door eenzelfde kattenmandje en dezelfde kleur druppelvormige bloempotten met vetplantjes, wederom 2.

In de slaapkamer staan er onmens grote neporchideeen :) plus kaarsjes :)

Boven hangen antraciete gordijnen. Beneden hangt witte vitrage en hele donkerbruine gordijnen
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 30-07-13 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:16

fotolijstje vol foto's van mn vriend en ik, een plastic plant, levende gaan dood _O- deo, 2 badeendjes, en mn parfum :j

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 15:54

Stybba schreef:
hengel25 schreef:

Buiten bedoel je, of binnnen? Er staan nu binnen al plantjes in potjes, maar het nadeel vind ik dat ze erg lang in de volle zon staan en daar niet alles even goed tegen kan. Ik zou liever iets leuks hebben wat geen water nodig heeft :P

binnen op de vensterbank.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:18

Niks... kan ook niet, mijn ramen lopen tot aan de grond :') zijn van die gigantische ramen !

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:58

hangplanten...heb op rommelmarkten naar leuke hangpotten gezocht en daar planten in gekocht.
verder 2 anthuriums, een schemerlamp, 2 vetplantjes en een grote glazen pot met zand en kaars.
oh ja, tussen de planten hangen ook nog hangers....1 glazen libelle, een hart, en een soort ketting met vlinders en kralen.......

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:30

Vier hangplanten met in het midden een deco hartje.
Op de vensterbank staan 3 mandjes voor de poezen.
In de keuken staat alleen kattenvoer op de vensterbank.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:41

Junia schreef:
2 dozen.

1 voor elke poes! Ze zitten graag voor het raam en ze zitten graag in dozen, dus ze zitten iedere dag uren in die dozen voor het raam. Iedereen in de buurt - vooral de kinderen- vinden het superleuk om te zien.

_/-\o_

Ik heb voor de glazen balkondeur (frans balkon) een grote krabpaal staan. Daar kunnen de katjes naar buiten kijken en als de balkondeur open staat is dat natuurlijk helemaal leuk.
En verder in de ene vensterbank wat plantjes en een decoratieve papegaai en in de andere vensterbank wat blikken met prulletjes, een door mijzelf op achtjarige leeftijd gepottebakt dingetje waar precies een waxinelichtje in kan en een kaartklemmetje met een kaart. En meestal ook wel een kat.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:46

2 witte en 1 roze glazen vaasje met 2 roze en 1 witte Nepbloem er in. Roze bloem in wit vaasje en andersom.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:48

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:53

Twee lege bloempotten momenteel :') De honden dachten dat de (nep)bloemen daar in zaten om op te liggen...

Mijn vriend heeft heel gezellig niks :D Zelfs geen gordijnen of lamellen.