Help mij aan de smartphone!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:56

michelle___ schreef:
demo_love schreef:
Als ik dat zo hoor, dan zou ik niet voor een al te 'hippe' mobiel gaan.
Misschien een wat ouder model zoals Samsung S3?

In mijn geval was een abbo toch goedkoper dan prepaid, ivm met het internet gebruik, maar dat verschilt per provider.

Neem dan eens T-mobile prepaid.
Ik heb een losse iPhone 4s gekocht, voor toen (vorig jaar) €500,- in de winkel.
Ik heb een standaard T-mobile simkaart, en heb elke maand een internet, bel en sms bundel. Kost me totaal €20,- per maand.
En elke maand houd ik nog over, wat dus eigenlijk verloren gaat. :)

Ik heb 3000mb, 500 belminuten en 500sms. Maar ik bel en sms nooit. Ik Facetime wel heel vaak, en dat kost vaak zo'n 50mb per gesprek.
Ik zit ook continu op Facebook en whatsapp, ook speel ik andere spelletjes die via 3g gaan. :)

Erg goed voor me portemonnee, met een abbo was ik vaak altijd meer dan €100 per maand kwijt omdat ik er zoveel overheen zat!

Maar het leuke van prepaid is toch juist dat niks verloren gaat omdat je pas nieuw koopt als het op is?
En die 500 belminuten etc hoef ik niet, ik bel echt 1 min per maand ofzo :+ En smsjes ook misschien 10 ofzo. Ik leef nu via facebookchat haha.
Laatst bijgewerkt door Marit op 24-07-13 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:56

Marit schreef:
Ik dacht altijd dat iPhones het makkelijkst van alles waren :+ Tot nu toe bevalt het Apple systeem me nog goed, maar misschien verander ik inderdaad wel van gedachte als ik eenmaal Samsung heb.

Maar die €6.50, zit die er al bij in ofzo? En welke telefoonkosten heb je nog meer buiten bellen en smsen dan? :+
Edit; Aha. ik dacht al :+

Muisbal schreef:
Je kan ook een tweedehands telefoon kopen (bijvoorbeeld een iphone 4 / 4s als je die graag wil) en dan een sim only abonnement nemen. Voor €10 euro per maand(via Simpel.nl) heb je 50 sms 50 min en 200 mb internet (dat is meer dan genoeg voor alleen whatsappgebruik en eventueel wat internetten ernaast).
Voor zo'n 250 euro heb je een iphone 4 tweedehands. :)

Daar dacht ik dus net aan maar dan zit je met dubbele kosten.. Eerst de aanschaf en dan nog een abbo. dan is het denk ik voordeliger om een telefoon bij een abbo te nemen..

Je zit niet met dubbele kosten want als je een abonnement met telefoon neemt betaal je dik voor het toestel. Alleen zijn de kosten dan maandelijks. Voor een iphone 4 met abonnement zit je al gauw aan 30 euro per maand.

Marit

Re: Help mij aan de smartphone!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 17:58

Dat is ook weer waar. Maar met samsung toestellen is het al gauw goedkoper.. Maar als ik een iPhone zou willen is het misschien toch voordeliger om sim-only te nemen dan inderdaad.. Maar ik vind het toch eng om een tweedehands iphone te kopen, die krengen zijn zo snel stuk..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:58

michelle___

Marit schreef:
michelle___ schreef:

Neem dan eens T-mobile prepaid.
Ik heb een losse iPhone 4s gekocht, voor toen (vorig jaar) €500,- in de winkel.
Ik heb een standaard T-mobile simkaart, en heb elke maand een internet, bel en sms bundel. Kost me totaal €20,- per maand.
En elke maand houd ik nog over, wat dus eigenlijk verloren gaat. :)

Ik heb 3000mb, 500 belminuten en 500sms. Maar ik bel en sms nooit. Ik Facetime wel heel vaak, en dat kost vaak zo'n 50mb per gesprek.
Ik zit ook continu op Facebook en whatsapp, ook speel ik andere spelletjes die via 3g gaan. :)

Erg goed voor me portemonnee, met een abbo was ik vaak altijd meer dan €100 per maand kwijt omdat ik er zoveel overheen zat!

Maar het leuke van prepaid is toch juist dat niks verloren gaat omdat je pas nieuw koopt als het op is?
En die 500 belminuten etc hoef ik niet, ik bel echt 1 min per maand ofzo :+ En smsjes ook misschien 10 ofzo. Ik leef nu via facebookchat haha.

Belminuten blijven wel staan, sms ook. Maar de internet mb's niet. :)

zap

Uhm Michelle, dat is dan toch gewoon sim only? Dat is wat anders dan prepaid...

Marit. Whatsapp zit niet op een telefoon. Whatsapp is een app die je moet downloaden. En dat kan als je telefoon dat ondersteund (android, windows phone, ios etc). En voor whatsapp heb je internet nodig. Dus je moet in ieder geval kunnen internetten en bellen dan.

Welk besturingssysteem fijn is, is echt persoonlijk. Wat de één verschrikkelijk vindt, vindt de ander weer heerlijk werken.

En let maar eens op hoe weinig je straks gaat smsen als je kan whatsappen :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:59

Ik vind de samsung galaxy ace erg fijn, niet al te groot, goeie camera en niet zo duur.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:00

zap schreef:

Marit. Whatsapp zit niet op een telefoon. Whatsapp is een app die je moet downloaden. En dat kan als je telefoon dat ondersteund (android, windows phone, ios etc). En voor whatsapp heb je internet nodig. Dus je moet in ieder geval kunnen internetten en bellen dan.

Welk besturingssysteem fijn is, is echt persoonlijk. Wat de één verschrikkelijk vindt, vindt de ander weer heerlijk werken.

Nee, ik heb geen sim only.
Ik heb gewoon prepaid. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:00

zap schreef:

Ik sms nu al nooit omdat ik alles via fb chat doe :')
Maar oké, dat bedoelde ik haha. Ik wist tot gisteren ook niet dat er telefoons zijn die whatsapp niet ondersteunen. En bellen moet altijd kunnen natuurlijk ivm noodgevallen, maar verder bel ik zo goed als nooit.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:00

Marit schreef:
Ja, want hoe zit dat met internetgebruik? Want er is op de plekken waar ik internet nodig heb bijna overal wifi, maar voor whatsapp heb je natuurlijk weer latijd internet nodig.. Als je buitenshuis internet alleen maar gebruikt voor whatsapp, hoeveel MB zou je dan nodig hebben per maand? Niet veel toch? :')

Ik gebruik overal waar mogelijk is wifi en anders mijn data. Ik w'app redelijk veel op mijn data en check vaak mijn facebook. Hier ben ik zo'n 100MB per maand aan kwijt.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:01

michelle___ schreef:
zap schreef:

Nee, ik heb geen sim only.
Ik heb gewoon prepaid. :)

Bij het prepaid wat ik ken vervalt er niks, maar gebruik je het gewoon tot het op is. Of is dat alweer ouderwets? :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:01

Marit schreef:
Dat is ook weer waar. Maar met samsung toestellen is het al gauw goedkoper.. Maar als ik een iPhone zou willen is het misschien toch voordeliger om sim-only te nemen dan inderdaad.. Maar ik vind het toch eng om een tweedehands iphone te kopen, die krengen zijn zo snel stuk..

Je moet het gewoon even uitrekeningen. Prijs abbo x aantal maanden (vaak 2 jaar) versus los toestel + sim only x aantal maanden. Soms scheelt het niks, soms is abbo goedkoper en soms is sim only goedkoper.

Oh en let ook op de kleine lettertjes. Soms heb je het eerste jaar bijvoorbeeld 50 procent korting, maar betaal het tweede jaar gewoon de volle mep ;)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:02

Als je duidelijk al zo goed gewend bent aan de iPod touch, doe je zelf dan een plezier en neem een iPhone, Android is dan echt niet gebruiksvriendelijk of intuitief.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:03

Marit schreef:
Bij het prepaid wat ik ken vervalt er niks, maar gebruik je het gewoon tot het op is. Of is dat alweer ouderwets? :')

Nee ik sms elke maand voor een bundel bijvoorbeeld: Internet maand
Dan heb ik 3000mb voor de hele maand. :)

http://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels
Hier wat meer erover. :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:03

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:04

Ik heb een iPhone 4 die is een stuk goedkoper dan de 5.
Ik vind hem heel fijn en duidelijk.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:05

Tweedehands iphone kan prima zijn, vind het zelf een ideale telefoon. Vriend en ik hebben allebei de iphone 4, die van hem is tweedehands en doet het prima, nergens problemen mee. Gewoon goed kijken, langs gaan om de telefoon te zien & te testen en wat ikzelf ook belangrijk vind, hoe is de persoon van wie je 'm koopt.

Daarna gewoon een sim only nemen met een kleine internet bundel!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:07

Prrrr schreef:
Margreet schreef:
Als je duidelijk al zo goed gewend bent aan de iPod touch, doe je zelf dan een plezier en neem een iPhone, Android is dan echt niet gebruiksvriendelijk of intuitief.

Da's ook waar... http://www.gsmtopdeal.nl/product/apple-iphone-4-black

Hier moet je minimaal voor 300 belminuten betalen terwijl ik er nog geen 10 gebruik en dat vind ik echt zonde.. €26,- kom je dan op uit per maand voor 2 jaar en dat vind ik toch wel erg veel voor wat ik ermee doe :+ Wat niet veel meer is dan whatsappen en af en toe fb checken of een smsje sturen. Want voor de rest heb ik mijn iPod touch gewoon nog..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:08

Marit schreef:
Prrrr schreef:
Margreet schreef:

Da's ook waar... http://www.gsmtopdeal.nl/product/apple-iphone-4-black

Hier moet je dus weer minimaal voor 300 belminuten betalen terwijl ik er nog geen 10 gebruik en dat vind ik echt zonde..

Eens. Maar dan moet je de prijs van het toestel en de prijs van een sim-only naast elkaar leggen en kijken op welke manier je goedkoper uit bent. Hollands Nieuwe doet dat geloof ik netjes.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:10

Ik heb mijn telefoon via gsmtopdeals :j Bevalt me super. Betaal nu na verhoging 25 euro per maand voor 310 belminuten, 100 smsjes en onbeperkt internet. Die smsjes vond ik handig omdat ik nog vrienden had zonder wa. Ik moest 48 euro bijbetalen voor mijn iphone 3gs (1,5 jaar geleden alweer). Als mijn abo klaar is doe ik het weer op deze manier. Zo betaal je een stuk minder en heb je toch een fijne telefoon.

Ik heb ook voor simonly gekeken toen. Maar dan was ik net zo duur uit znder telefoon. Want ik wil wel rond de 300 belminuten (bel veel voor mijn werk) en veel internetmb's. Ik moest sowieso een nieuwe telefoon want ik had een oude nokia die op was.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:11

€25,- voor wat je allemaal krijgt is echt niet veel inderdaad! En ik heb nog veel minder nodig.. Ik ga eens kijken!

Waar bokt toch al niet goed voor is :D

Edit; Wauw, met een Samsung Galaxy Young/Fame (wat is het verschil? :+ ) kom ik uit op amper €14,- pm! Dat is te overzien :D Is dat aardige telefoon?
Laatst bijgewerkt door Marit op 24-07-13 18:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:12

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:16

Ik ben zelf ook heel tevreden over mijn Sony Xperia T, hele fijne telefoon! Er zijn ook goedkopere modellen, zo heeft een vriend van mij de Xperia Sola en die vond ik ook heel fijn (en hij is er tevreden over!).
Met HTC heb ik veel problemen gehad en Samsung ben ik ook niet heel gek op. iPhone is op zich wel fijn, maar heb toch liever android.

FriesWytske

Re: Help mij aan de smartphone!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:22

Ik heb een samsung. En heb een abbonement bij Simyo. Ben voor 11 euro per maand klaar. Hiervoor heb ik 200 belminuten en 200 mb. Ook kun je hier een telefoon uitzoeken sinds kort. Gewoon jouw budget aangeven. En de website selecteerd een aantal telefoons voor je.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:23

Heb even uitgerekend voor die Sony Galaxy young; Sim only of abbo scheelt na 2 jaar precies €40,- (sim-only nét iets duurder). Voordeel abbo is dat je het bedrag geleidelijk uitgeeft. Voordeel van sim-only is dat als ik na een jaar toch de smaak te pakken heb of meer wil dat ik kan stoppen wanneer ik wil.
Moeilijk moeilijk :+

FriesWytske schreef:
Ik heb een samsung. En heb een abbonement bij Simyo. Ben voor 11 euro per maand klaar. Hiervoor heb ik 200 belminuten en 200 mb. Ook kun je hier een telefoon uitzoeken sinds kort. Gewoon jouw budget aangeven. En de website selecteerd een aantal telefoons voor je.

Ga ik even naar kijken, bedankt!
Edit; Dit is wel heel erg handig zeg. Ik kan inderdaad voor €10.- pm klaar zijn! Dat had ik niet gedacht.. En je kan elke maand naar boven of naar beneden aanpassen zie ik. Hele goede tip! En mocht ik echt voor die Galaxy Young gaan, die kost €100,- en dat is ook nog heel erg te overzien. Ik krijg hoop *\o/*
Laatst bijgewerkt door Marit op 24-07-13 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt