Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:51

Batlow schreef:
Wow nicole... Ik ben helaas gewoon een normale leerling, gelukkig niet langzaam :')

Ik had zelf expres gedaan met flink druk erachter.. Heb je een stok achter de deur werkt bij mij altijd wel..
Ik moest mijn theorie halen anders kon ik geen tussen tijdse halen en tussen tijdse moest ik halen (nouja hoeft niet maar wel zo fijn) anders kon ik geen examen doen :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:52

Beiden in 1 keer. Ik vind examens ook nooit wat en word al zenuwachtig als ik er aan denk ik heb voor mijn examen nog een klein uurtje les gehad. Dat was dan niet echt les maar ik kon alvast even rijden en kreeg nog wat kleine tips voor het examen. Ik vond het zelf wel fijn en dat zou ook mijn tip aan jou zijn.

En blijf herinneren: als je maar goed kijkt. Een bijzondere verrichting zoals fileparkeren mag best fout gaan. Als je maar goed blijft kijken, ook als je weer weg wil rijden. Dat is mij toen op het hart gedrukt.
Zo moest ik de snelweg op maar de oprit was eentje verder dan ik dacht. Dus bij het linksaf slaan kwam ik op de verkeerde rijbaan. Goed gekeken en van rijbaan gewisseld en volgende oprit gepakt. Was geen probleem.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:52

Ja qua theorie, ik oefen dus via internet en kijk dan na welke vragen ik fout heb. Maar dan staat er niet bij waarom dat antwoord fout is en hoe het wel moet... Ik heb wel geleerd bijvoorbeeld dat een bandenprofiel 1,6 mm moet zijn en een personen auto niet hoger dan 3 meter en dingen niet meer mogen uitsteken dan 20 cm B-)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:53

Theorie examen 2 keer en mijn praktijk gelukkig in 1 keer :)

Winged

Theorie heb ik in 1 keer gehaald met 1 foutje. Maar dat je de theorie kent houdt helaas niet in dat je ook kan autorijden blijkbaar (of tegen zenuwen kan ;) ) ...Ik heb 3x over mijn examen gedaan. 3de keer met vlag en wimpel geslaagd volgens de instructeur. Die begreep niet waarom ik zo vaak heb moeten afrijden :+

IndyPascalle

Mijn theorie in 1 keer gehaald, B rijbewijs in 2 keer en E rijbewijs in 1 keer.

Als je een fout maakt ben je echt niet in 1 keer gezakt. Ze kijken inderdaad hoe je het oplost. Maar ze kijken ook wel een beetje hoe je overkomt. Als je overmoedig over komt, dan heb je de schijn al tegen (manlief heeft er 4 keer over gedaan, omdat ie nogal overmoedig overkomt).

Als voorbeeld. Met mijn E-rijbewijs was het kruispunt niet vrij toen ik overstak... Er werd een kapotte auto naar de overkant geduwd en het was niet zeker of ik de overkant zou halen voordat de rest groen kreeg (achter geredeneert). De examinator had me daar makkelijk voor kunnen laten zakken en toch was ik geslaagd.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:54

Batlow schreef:
Ja qua theorie, ik oefen dus via internet en kijk dan na welke vragen ik fout heb. Maar dan staat er niet bij waarom dat antwoord fout is en hoe het wel moet... Ik heb wel geleerd bijvoorbeeld dat een bandenprofiel 1,6 mm moet zijn en een personen auto niet hoger dan 3 meter en dingen niet meer mogen uitsteken dan 20 cm B-)

ach dat ben ik al allemaal vergeten _O- van profiel weet ik nog wel omdat ik daar ooit 1 fout op had met theorie lessen sinds dien nooit meer vergeten..
Ik had al die examens fout en dacht echt poedersuiker dit gaat me niet lukken, maar toch geslaagd :D

Kentaro

Theorie in 1x, praktijk 2e keer.

Het is absoluut niet zo dat je geen foutjes mag maken, als je het maar correct oplost! (uiteraard geen auto te water e.d. :+ )
Als er een dingetje niet goed gaat, moet je echt proberen om niet in paniek te raken!! Anders gaat op zeker de rest ook stukken minder goed! Los het zo goed mogelijk op en concentreer weer op het volgende!
Een half uurtje les van te voren kan ook heel prettig zijn.
Succes alvast!

xMathilde

Theorie en praktijk in 1 x gehaald. Veel oefenen en regelmatig lessen, gewoon goed na blijven denken en goed kijken, niet te veel stressen dat is nergens voor nodig :) Hoewel dat natuurlijk makkelijker gezegd is dan gedaan.

En inderdaad je fouten goed oplossen. Zo ben ik zelf in mijn praktijk examen een keer stil gevallen en op de rem gaan staan terwijl ik voorrang had. Maar ik heb het goed opgelost en ben rustig gebleven, goed gekeken en dat maakt veel goed. Probeer ook te kijken met heel je hoofd en niet alleen je ogen, dit kan je examinator nl niet goed zien.
Laatst bijgewerkt door xMathilde op 17-07-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:55

Nicole schreef:
Batlow schreef:
Wow nicole... Ik ben helaas gewoon een normale leerling, gelukkig niet langzaam :')

Ik had zelf expres gedaan met flink druk erachter.. Heb je een stok achter de deur werkt bij mij altijd wel..
Ik moest mijn theorie halen anders kon ik geen tussen tijdse halen en tussen tijdse moest ik halen (nouja hoeft niet maar wel zo fijn) anders kon ik geen examen doen :P

Wat is tussentijdse precies? Vaak zie ik dat in pakketten zitten.

Ik heb nu een simpel pakket van 945 euro met 24 lessen en het examen. Verder dan eigen verklaring 25 euries en theorie 42 euro. Als ik nog veel lessen nodig heb kan ik er 10 voor 365 nemen en anders per les 37,50... tussentijdse toets kost los 175. Heeft dat veel zin? Er is ook een stedenrit en progressieve snelwegtraining van 200 min. Lijkt me ook interessant en leuk om te doen, maar dan vraag ik mezelf af, is het nodig??

Winged

Re: Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:56

Met een TTT kun je vrijstelling krijgen voor bijzondere verrichtingen. Maar die vrijstelling geldt alleen voor de eerste keer afrijden. Haal je het de eerste keer dus niet dan moet je ook je verrichtingen weer doen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:57

Theorie in 1x en praktijk in 4x.. Oeps :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:57

Het zou allemaal veel makkelijker zijn als je gewoon met je instructreur een route krijgt en dan in de auto alles filmt en de examinator daarna het gewoon bekijkt... Scheelt heel wat zenuwen!!!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:58

Alles in 1 keer, toen ik 18 was :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:58

De vraag hoeveel lessen je hebt gehad is eigenlijk ook wel interessant... Ik geloof dat het gemiddeld rond de 30 zit?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:59

theorie in 1x
praktijk in 3x..

In dat opzicht ben ik meer een theorie mens.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:00

Batlow schreef:
Het zou allemaal veel makkelijker zijn als je gewoon met je instructreur een route krijgt en dan in de auto alles filmt en de examinator daarna het gewoon bekijkt... Scheelt heel wat zenuwen!!!

Ja, maar dan zie je niet hoe jij in de auto zit. Hoe jij je handen hebt, benen, hoe goed jij kijkt (21, 22, 23) etc etc etc.

daantjuhhh

Theorie in 1 x, praktijk 2x.
Ben met 19 lessen van 45 minuten geslaagd.
Dus eigenlijk met minder dan 15 lessen van een uur.

Scheelt dat ik al heel veel geoefend had met papa op landweggetjes.
Elke keer opschakelen en terug schakelen.
En ik mocht mij zelf altijd naar huis rijden van een vriendin met haar auto en zij ernaast.
Dus ik kon al schakelen en optrekken enz.
Overigens raad ik het niemand aan.
Ik was toen jong en onbezonnen, maar als ik iemand had aangereden en die persoon zou ernstig letsel krijgen dan had ik mijn hele leven mogen werken voor die persoon.

annepaardoes

Zowel de theorie als de praktijk in 1 keer gehaald. Theorie had ik slechts 1 fout gemaakt.

Ik heb uiteindelijk 52 lessen gehad. In de laatste week voor mijn examen nog extra lessen genomen om gewoon zelfverzekerd het examen in te gaan.
Ik had voornamelijk 2 lessen achter elkaar. Dit vond ik persoonlijk erg prettig. Met 1 les had ik altijd het gewoon dat ik er net lekker in kwam en dat de les alweer voorbij was.

Stedenrit en progressieve snelwegtraining heb ik nog nooit van gehoord. Bij mij werd met elke les gewoon snelweg (vanaf het moment dat je voor het eerst de snelweg op was geweest) en binnenstad mee gepakt.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:01

Ik heb ook alles in een keer gehaald, heb wel iets meer lessen gehad, rond de 40-45. Mijn ervaring is dat als je goed oefent voor de theorie, het zeker bij de eerste keer te halen is en als je goede instructie krijgt en je wacht met opgaan tot je er echt llaar voor bent, het helemaal goed komt! En vooral rustig blijven tijdens je examen, al maak je een fout, gewoon herstellen en niet in paniek raken :-)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:02

Aantal lessen.. hmm denk 50 à 60 van 1,5 uur :+ Het kijken was een groot probleem bij mij, 2 keer om die reden gezakt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:02

Theorie in 1x, Praktijk voor mijn B in 1x na 11 lessen van 2 uur, Praktijk voor mijn BE in 1x na 4 lessen van 2 uur :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:03

Ja alleen ik zit rond breda, dus dan gaan we naar rotterdam en daar in de binnenstad rijden omdat het daar allemaal veel drukker is en de wegen heel anders... Qua snelweg weg is het overal eraf en erop rijden, elk tankstation etc... legde ze me uit. Ik heb ook 2 lessen achter elkaar, samen 100 min. 50 min vind ik zelf ook te weinig zit je er idd net lekker in moet je stoppen en je op die manier meer

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:03

Ik heb mijn theorie en praktijk in 1x gehaald. Voor de theorie was ik erg zenuwachtig, maar had gelukkig maar 2 fouten. Praktijkexamen was ik niet zo heel nerveus voor, ik had een hele aardige examinator en had gewoon netjes gereden.
Ik heb trouwens 32 lessen gehad :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:04

daantjuhhh schreef:
Theorie in 1 x, praktijk 2x.
Ben met 19 lessen van 45 minuten geslaagd.
Dus eigenlijk met minder dan 15 lessen van een uur.

Scheelt dat ik al heel veel geoefend had met papa op landweggetjes.
Elke keer opschakelen en terug schakelen.
En ik mocht mij zelf altijd naar huis rijden van een vriendin met haar auto en zij ernaast.
Dus ik kon al schakelen en optrekken enz.
Overigens raad ik het niemand aan.
Ik was toen jong en onbezonnen, maar als ik iemand had aangereden en die persoon zou ernstig letsel krijgen dan had ik mijn hele leven mogen werken voor die persoon.

Schakelen is het probleem niet, eerste les moest ik dat al zelf doen en dat ging goed, alleen nu nog afleren er naar te kijken. Dus naar de weg kijken en dan schakelen :+ Het kijken is idd bij mij nog erin printen en de koppeling goed vasthouden..