Toen ik een Iphone wou gaan kopen werd me nog sterk in de winkel afgeraden om dat te doen zonder onbeperkt internet. De mevrouw van tmobile had zelf een Iphone als werktelefoon, die gebruikte ze niet en lag (zonder programma's te draaien) gewoon de hele dag op haar bureau, maar die verbruikte ook best wat MB. Alhoewel het bij jou wel echt absurd veel is.
Tivara
Geplaatst: 09-07-13 12:08
Ik heb dit met mijn 4S gehad, sinds ik mijn e-mail niet meer automatisch laat ophalen, maar alleen als ik mijn mailbox open is het over.
Hier ook een iPhone 5 vanaf 1 juli tot nu 13 MB verbruikt. Ik heb push mail erop, facebook meldingen, internet er veel op en whatsapp ook aardig wat weg en zit ook op Skype ermee. Bij alles staat automatische meldingen aan zodat ik kan zien als er wat gebeurd. Ik kan niet zeggen dat ik het een extreem hoog verbruik vind voor wat ik doe. Als ik binnen ben is het wifi (dit verbruik is dus niet meegerekend) en buiten en op stal enz enz is het 3G. Ik gebruik hem ook nog eens als navigatie. Dan gaat alleen mijn batterij erg hard ivm de GPS die dan aanstaat. Super tevreden of mn iPhone.
Badeendje
Geplaatst: 09-07-13 12:24
Met mijn 4S heb ik er helemaal geen last van eigenlijk. Ik heb een 200mb internet abbo per maand en daar ga ik niet overheen. Snapchat verbruikt toch best veel MB's als je telefoon 'zware' foto's stuurt lijkt me?
Mijn vriend heeft dit ook heel erg met zijn Iphone 4s. Hij heeft alles uit gezet en gereset en red het niet met 1000 mb, ik ( samsung galaxy s plus ) heb alles aan staan en red het met 350 mb per maand. Vind het wel raar, maar helaas hebben wij de oplossing nog niet gevonden..
Amira_
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-13 12:32
Ik gebruik nu geen snapchat meer in ieder geval. Heb hem net gereset en nu heeft ie in een half uur 120 mb verbruikt.. Het enige wat ik er weer op gezet heb is whatsapp en mb meter. Ik word er echt helemaal gek van, met mn vorige mobiel haalde ik deze mb's amper in een maand..
Wat vreemd.. Heb er zelf geen last van maar vind het wel interessant om te volgen. Heb namelijk een iPhone 4 en heb van april tot juli elke maand maar 200mb gehad buitenom mn wifi. Nu wel een abbo met meer dan 3GB maar ben nog nooit over mn limiet heen gegaan.
Dit is trouwens wel allemaal op mn wifi maar evengoed, dat hoort niet zo hard te gaan volgens mij Mijn moeder heeft er ook last van gehad, die had in 2 dagen 250 mb opgemaakt terwijl ze heel weinig met dr telefoon deed. Nu doet ie wel weer gewoon normaal, hoop maar dat mijne morgen ook opeens weer normaal doet
KimAlFoto
Geplaatst: 09-07-13 12:45
Ik heb hier ook last van met mijn iPhone 5. Erg vervelend! Ik blijf even meelezen of jullie nog handige tips hebben!
Als het goed is ga ik vanmiddag naar de KPN winkel, hoop echt dat het aan mn toestel ligt en niet aan wat ik doe, want dat is gewoon bijna onmogelijk ..
Sinds ik hem heb (februari) 4,5 GB ontvangen en 447 MB verstuurd (bedoel je dat? )
Ik doe bijna alles mobiel, van youtubefilmpjes tot aan hotspot delen met mijn broertje (zonder wifi ) Maar ik heb dan ook 4 GB internet per maand
Mloes
Geplaatst: 09-07-13 13:05
Ik heb hetzelfde gehad met mijn smartphone. Je hebt waarschijnlijk hotmail- of facebooksynchronisatie op pushen staan. Moet je even veranderen in handmatig (of eens per uur ofzo). Bij mij was dat de reden. Knettergek werd ik ervan, 50mb in een half uurtje verbruiken
Ik ben met mijn iPhone nog nooit over de limieten heen gegaan, en ik sluit apps niet af oid, en heb maar 1GB limiet per maand..
Als je aangeeft alleen Bokt te gebruiken op Chrome, welke versie van Bokt gebruik je dan? Als je via www gaat heb je namelijk gewoon een hoop data in MB vorm..
Szan
Geplaatst: 10-07-13 11:05
miesie schreef:
Maar wat zegt die mb meter dan? Welke app verbruikt het meest?
De KPN MB meter geeft alleen het algehele verbruik aan, niet per app afzonderlijk.
Ik had ook nog een andere app en daar stond dat media download het meest gebruikt, maar ik heb geen media download erop staan ofzo of wat houdt dat media download in?
Anoniem
Geplaatst: 10-07-13 12:15
Media Download, kan vanalles zijn: foto's ontvangen, versturen, updates voor je telefoon, foto's in een website, websites
Ababe
Geplaatst: 10-07-13 15:57
Ik meld me hier ook even. Gisteren een berichtje gehad dat ik al meer dan 100 euro over mijn data heen zit. Ik heb nog NOOOOOOIT over mijn data heen gezeten, laat staan HONDERD euro! Ik heb een Iphone 5 en hiervoor een Iphone 4 gehad en heb met beide telefoons (tot gisteren dus) nog nooit over mijn data heen gezeten. Heb een abonnement bij Vodafone en ben meteen uit gaan zoeken hoe dit kan en heb natuurlijk meteen 3G uit gezet.
De kosten komen puur van mijn data gebruik want in mijn gewone bundel zit ik nog niet eens op de helft. Het meest opvallende is nog dat ik nog 22 dagen moet met mijn dat bundel. Alles is dus in 8 dagen gebeurd. (En ik moet nog 22 dagen zonder internet, op wifi na).
DUS heb ik gisteren Vodafone gebeld, ze kunnen niks voor me betekenen, ze kunnen me hooguit vertellen dat er 7 juli een gigantische piek was maar niet wat dan precies (althans dat kunnen ze wel maar willen/mogen ze niet zeggen). Vandaag naar Phonehouse geweest en weer naar Vodafone, beide wijzen ze naar elkaar en kunnen niks voor me doen.
Nu zit ik dus met met handen in mijn haar, ik ga uiteraard geen 117 euro extra betalen voor iets wat IK niet verbruikt heb, of het nou aan mijn telefoon, apps of provider ligt maakt mij niet uit. Ik was het iniedergeval niet, willen ze geld dan moeten ze maar bewijzen dat ik het wel was. Maar wat nu te doen........ Geeeeen idee....
Nou ik weet t nou écht niet meer. In anderhalf uur is er 353 mb doorheen gegaan en de KPN kan me verder ook niet helpen pff en hier moet ik nog 2 jaar mee doen ...