Waspoeder vs Wasmiddel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wasmiddel Of Poeder??

Wasmiddel!
47 (53%)
Poeder!
34 (38%)
50/50
5 (5%)
Iets anders
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 88

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:18

Ik gebruik vloeibaar wasmiddel van ah huismerk. Daarnaast gebruik ik wasverzachter. Doe alles via de lade. Mijn beddengoed was ik op kookwas, handdoeken op 60 en de rest op 30. Een keer in de zoveel tijd draai ik een lege was op 90 en doe ik in de bakjes wat silversoda (aanbevolen door de verkoopster). Wasmachine ruikt nog steeds fris en nergens last van aanslag of last van een vies rubber.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:18

Google even op wasmachine luis.
Dat krijg je van te koud wassen en met vloeibare wasmiddel ;)

Poeder is beter voor de machine. Je kunt het prima afwisselen.

1x per maand de machine op 95 graden laten draaien zonder was erin. Dat is goed voor de machine!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:21

ik ben helaas allergisch voor heel veel soorten... zo als ariel en omo enz. heb dus eigelijk altijd vloeibaar van robijn of neutral. (geen idee of die laatste ook poeder heeft?) overweeg wel om aan de poeder te gaan (makkelijker en in verhouding goedkoper) maar zijn er meer die allergisch zijn? en wat gebruiken jullie?

malih

Re: Waspoeder vs Wasmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:47

Neutral heeft idd was poeder. Sterker nog ik wist niet dat ze vloeibaar hadden

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:49

Poeder van Neutral ligt ook vaak bij de Action!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:54

HindaFree schreef:
ik ben helaas allergisch voor heel veel soorten... zo als ariel en omo enz. heb dus eigelijk altijd vloeibaar van robijn of neutral. (geen idee of die laatste ook poeder heeft?) overweeg wel om aan de poeder te gaan (makkelijker en in verhouding goedkoper) maar zijn er meer die allergisch zijn? en wat gebruiken jullie?

Neutral heeft ook poeder, ik meen bij de jumbo te verkrijgen.

ik gebruik ook poeder en was bijna alles op fijn textiel na op 60 graden of hoger.
in het verleden heb ik wel vloeibaar gebruikt gewoon via zo'n bol in de machine en had toen regelmatig last van vetluis, tegenwoordig niet meer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:53

verootjoo schreef:
vuurneon schreef:
Nooit vloeibaar wasmiddel in het laatje doen voor de poeder, dat is echt funest voor je machine := altijd in het bolletje of los op de was mikken.

Waarom niet? Dat doe ik altijd, en die wasmachine gaat echt al superlang mee :=

doe jij het gewooop de was in de trommel?

Omdat je aanslag kan krijgen in de buizen en vetluis daardoor (en als je dan de buizen etc schoon moet maken daardoor ga je zowat over je nek van de geur :') ). Door simpelweg het vloeibare spul in de trommel te doen ipv in het laatje, kun je dat al veel leed (en onnodige vieze was, want vetluis geeft vlekken) voorkomen.

En sowieso af en toe met een bakje soda of vaatwastablet de machine laten draaien op 90 graden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:26

Vuurneon, hoe doe je dat met soda? Jij zegt bakje, maar dan dus gewoon in het doseerlaatje van de wasmachine?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:37

vuurneon schreef:
verootjoo schreef:
Waarom niet? Dat doe ik altijd, en die wasmachine gaat echt al superlang mee :=

doe jij het gewooop de was in de trommel?

Omdat je aanslag kan krijgen in de buizen en vetluis daardoor (en als je dan de buizen etc schoon moet maken daardoor ga je zowat over je nek van de geur :') ). Door simpelweg het vloeibare spul in de trommel te doen ipv in het laatje, kun je dat al veel leed (en onnodige vieze was, want vetluis geeft vlekken) voorkomen.

En sowieso af en toe met een bakje soda of vaatwastablet de machine laten draaien op 90 graden.

ah ok. Daar heb ik geen last van want ik was elke week een kookwas, om de twee maanden met dr beckmann wasmachine reiniger en doe bij elke was calgonpoeder :) Blijft de machine prima schoon!

Maar in de trommel is net zo makkelijk, gooi je die vloeibare zooi dan gewoon zo over de was? Of doe je het in zo'n bolletje?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:02

Vloeibaar van Neutral, in een bolletje, in de trommel. Ook altijd een klein beetje Neutral wasverzachter. Jammer dat het niet lekker ruikt, maar hier reageerd mijn huid tenminste niet op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:12

XxLMMxX schreef:
Is het geen optie om je eigen wasmiddel mee te nemen?

Heb ik maar het is een vet grote trommel die niet half vol mag

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:39

imd schreef:
Vuurneon, hoe doe je dat met soda? Jij zegt bakje, maar dan dus gewoon in het doseerlaatje van de wasmachine?

Nou, ik ben lui en mik er een vaatwastablet in haha. Maar je kan wat los in het bakje doen en wat in de trommel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:41

verootjoo schreef:
ah ok. Daar heb ik geen last van want ik was elke week een kookwas, om de twee maanden met dr beckmann wasmachine reiniger en doe bij elke was calgonpoeder :) Blijft de machine prima schoon!

Maar in de trommel is net zo makkelijk, gooi je die vloeibare zooi dan gewoon zo over de was? Of doe je het in zo'n bolletje?

Ah kijk, dat helpt goed inderdaad :j
Als ik het bolletje niet kan vinden gaat er gewoon zo een scheut over de was heen. Maar doe het liever met bolletje ivm dosering, niet zozeer vanwege het bolletje an sich.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-07-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:41

vuurneon schreef:
imd schreef:

Nou, ik ben lui en mik er een vaatwastablet in haha. Maar je kan wat los in het bakje doen en wat in de trommel.

Haha jammer, ik ben ook lui maar heb geen vaatwasser en dus geen tabletten. Dubbel genaaid :')

Zodra m'n wasmachine weer gemaakt is ( := ) zal ik dat eens gauw doen, kan 'ie wel gebruiken volgensmij :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:49

Vaatwastablet?? Die ken ik niet, werkt dat goed??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:50

imd schreef:
vuurneon"
[quote="imd schreef:

Haha jammer, ik ben ook lui maar heb geen vaatwasser en dus geen tabletten. Dubbel genaaid :')

Zodra m'n wasmachine weer gemaakt is ( := ) zal ik dat eens gauw doen, kan 'ie wel gebruiken volgensmij :(:)[/quote]
Haha dan gebruik je de wasmachine als vaatwasser 8-)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:03

Haha ik weet niet of m'n servies dat overleeft := Anders had ik het zo gedaan, grootste poedersuiker in huis, dat afwassen! Ga nog liever grondig de WC boenen ofzo :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:10

Ik gebruik wat schoonmoeder gekocht heeft, en dat is bijna altijd vloeibaar wasmiddel. Ze mikt het altijd in het laatje, maar als er zo'n bol bij zit zal ik het zelf vanaf nu braafjes in de trommel zelf doen.
Ik was alles op 30, behalve de afwas-handdoeken en de vaatdoeken, die gaan in de kookwas. En o ja, de witte onderhemdjes van mijn vriend (zeg maar t-shirts) doe ik ook in de kookwas, omdat ze toch wit zijn en een keer kookwas goed voor de machine is :+

Fijne shirtjes die echt niet vies zijn, maar wel een keer gewassen worden omdat ik ze een paar keer eventjes aan had (en ze rimpelig zijn ofzo), die spoel ik op zo'n kort programma op 30 graden.
En ik kieper wel altijd een flinke lading wasverzachter er bij <3

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:28

Dimple schreef:
Vaatwastablet?? Die ken ik niet, werkt dat goed??

:j op advies van de wasmachine onderhoudsman. Reinigt de boel goed. Niet tegelijkertijd de was mee draaien natuurlijk :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:39

Niet? :')

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:09

Wij hebben hier poeder ik geloof elke keer weer een ander merk, vaak halen we zo'n grote doos bij de makro :P

Waar is dat derde bakje nu eigenlijk voor? Je hebt een la voor het poeder, een la voor de wasverzachter en die andere...?

Doen jullie het trouwens ook in de droger?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:10

Voor het voorwasmiddel ;)

Links moet voorwasmiddel in, midden hoofdwasmiddel, rechts wasverzachter.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:21

verootjoo schreef:
Voor het voorwasmiddel ;)

Links moet voorwasmiddel in, midden hoofdwasmiddel, rechts wasverzachter.

Is dat bij elke wasmachine hetzelfde?
Dan heb ik het altijd fout gedaan :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:24

Volgens mij wel :P waar gooi jij het in dan?