De maat is nu echt vol!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:01

Het klinkt raar, maar mijn kippen vallen die rotbeesten aan en echt GOED!
Eksters schrikken niet snel van kippen, ze komen 'vriendelijk' naderbij de eksters en als die eksters het niet in de mot hebben: TSJAKKA ~~}>

Verder: netten spannen over je geliefde plantjes, doen wij hier ook :(:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:02

Die optie in de link met die fake uil en cdplaatjes lijkt me wel wat, alleen vraag ik mij of dat niet ook de kleine vogeltjes wegschrikt?

En netje over je aardbeien zou ik sowieso doen, denk niet dat de ekster de enige kandidaten zullen zijn voor zulke lekkernijen :j .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 12:05

jiehaaa schreef:
Fijn dat je ze heel houdt! +:)+

Maar ze gaan wel verhuizen...

Hoe weet ik nog niet. I declare war on the eksters }>

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 12:06

Kwanyin schreef:
Die optie in de link met die fake uil en cdplaatjes lijkt me wel wat, alleen vraag ik mij of dat niet ook de kleine vogeltjes wegschrikt?

Ja daar ben ik ook bang voor.

melody7

Re: De maat is nu echt vol!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:09

Ik weet niet of het bij Eksters ook zo werkt maar hier in de straat hebben ze kraaien weggejaagd door heel hard met pannendeksels te gaan slaan, 's ochtends als ze nog slapen... ze zijn nooit meer teruggekomen :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:11

melody7 schreef:
Ik weet niet of het bij Eksters ook zo werkt maar hier in de straat hebben ze kraaien weggejaagd door heel hard met pannendeksels te gaan slaan, 's ochtends als ze nog slapen... ze zijn nooit meer teruggekomen :D

Wel de buren ingelicht vooraf? Die zullen anders wel een hartverzakking hebben gehad! :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:12

jiehaaa schreef:
melody7 schreef:

Wel de buren ingelicht vooraf? Die zullen anders wel een hartverzakking hebben gehad! :')

Geen idee, het was van verderop in de straat dus ik heb het in ieder geval niet gehoord :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 12:13

Ik ben dan bang dat mijn buren bij mij hetzelfde gaan doen om mij weg te jagen.

We gaan de CD's proberen....

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:14

Ik hoop dat het werkt

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:17

Als ze bij het kattenvoer komen zou ik daar ook wat aan veranderen. Eten dat makkelijk beschikbaar is maakt het wel erg aantrekkelijk voor beesten om te blijven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 12:20

Dat klopt hoor. We hadden de katten vorige week buiten gevoerd omdat ze zacht voer hadden wat zo stinkt. Toen zagen we die eksters dat kunstje uithalen.
Het staat weer netjes binnen.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:20

NatasjavE schreef:
kiwi1990 schreef:
Dan heb je weer duiven :+ :))

En exotische papegaaien...herrie joh.

Leuk juist. Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam en 22 jaar geleden vlogen die ook al rond. Ach ja, ze slapen als het donker wordt.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:56

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:03

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:06

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:25

Citaat:
Hahahaha sorry hoor moest even heel hard lachen om je post. TS vroeg om een oplossing. Dit is er een van. Ze vroeg niet om perse een diervriendelijke oplossing. Daar is ze zelf baas in. Gaf alleen een ervaring verder. Verder als dieren mij storen hebben ze toch echt een probleem. Niet dat ik gelijk alles vermoord. Maar hoe doe je dat dan met bijv een mug in je slaapkamer? Bij ons zijn er ook wel eens duiven geschoten omdat er denk wel 100 minimaal in de schuur zaten en alles onderscheten. De buren hebben lekker gegeten. En muizen en ratten? Die ga je toch echt niet allemaal met een vangkooitje vangen en weer ergens anders vrij laten? Of wel soms?
Drie hoog in Amsterdam zal je er niet zoveel last van hebben, dus heb je natuurlijk makkelijk praten, maar op het land blijft het echt niet bij 1 of 2 diertjes die overlast bezorgen.

En nee hoor, ik blijf lekker op het land wonen. Heerlijk, voor mij geen 3 hoog amsterdam. En ook hier is respect voor iedere dier, alleen word er wat nuchterder mee omgegaan.
Misschien denk ik daar gewoon te nuchter in. Had iemand dat mij vroeger verteld had ik ook gevraagd of die gek was. Nu ik al wat jaartjes tussen de boeren woon, is dat beeld ook weer wat veranderd denk ik zo ;)

Ik woon ook heel lang op het land hoor en ik woon niet 3 hoog achter. Ik heb ook niet over mijzelf gesproken. Maar ik mag best mijn mening geven, daar is het forum voor. Als ik last van dieren zou hebben zou ik een andere oplossing vinden dan ze te vermoorden. Een diervriendelijke oplossing is er altijd te vinden. En muggen.... nooit last van :-)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:37

Om muggen te weren kan je ook een netje spannen, maar dan om je bed.
Zo zie je maar weer, een net is overal goed voor! :+

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:46

Ik lees even mee, want ik wordt er ook dol van!! Ze slopen de vuilniszakken en weet ik wat nog meer. Vd week had ik de tuindeuren open, wandelt er zo een ekster naar binnen! Wat een brutale beesten zeg! En de katten zijn bang voor ze..........

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:49

Ik heb hier hondsbrutale eksters die buiten de voerbak van de hond plunderen :') en onze katten uitdagen. Een bak hondenbrokken is makkelijk binnen vijf minuten leeg :') . Ongelofelijk...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:02

Je kunt ook een eksterval aanschaffen :) wij hebben er hier een, werkt prima

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:03

Nu nog een "lastige mensenval".......

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:12

Ik zou beginnen met alle aanlokkelijke bronnen weg te halen. dus netje over de aarbeien (had je al gedaan zag ik) en het kattenvoer naar binnen. Als er niks meer te halen is gaan ze vanzelf weg lijkt me

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:15

Kun je als je 3 hoog achter woont in Amsterdam sowieso wel van een tuin spreken? :')
Dan heb je een iniminie balkonnetje of een hangende plantebak :P

Hier heb ik ook een aantal terroristen rondvliegen maar ik kan ook enorm lachen om hun slimheid.
Mijn kat loopt namelijk buiten rond (ik heb geen directe buren dus geen overlast op dat gebied), en jaagt op muizen, ze komt altijd vol trots vertellen dat ze een muis gevangen heeft en loopt al miauwend rond met de muis. Legt deze op een gegeven moment neer en komt dan al mauwend binnen om me te vertellen dat ze dus een muis gevangen heeft.

De eksters hier weten dat zo onderhand, en madame (kat) heeft al een heel aantal keer behoorlijk op haar neus gekeken als ze weer naar buiten ging om de muis op te gaan peuzelen en deze verdwenen was van de plek waar ze hem achtergelaten had.
Onderhand zit er dan een lachende (zo stel ik me dat voor) ekster een paar meter verderop in de boom de muis soldaat te maken.
Ach natuur...

Tips wat betreft je aardbeitjes heb ik helaas niet voor je.
De diervriendelijke tips van de link trek ik mijn wenkbrauwen wat voor omhoog, staan eksters niet juist bekend om hun voorliefde voor glimmende voorwerpen?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:19

Eksters vangen en/of doden is niet toegestaan in Nederland. Je kan wel proberen vlaggetjes (van die plastic klapper dingen voor verjaardagen) op te hangen, CD's werken vaak ook goed, of een touwtje spannen (iets los van de ondergrond) waar ze normaal zitten en landen. Dan lukt dat ze niet meer.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:22

Denk dat de enige humane manier is, om te zorgen dat ze verder niks te eten vinden/er niet bij kunnen?