Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
... Maar toen ik voor het eerst in een benzine auto reed had ik echt 0,0 controle over de auto wat opzich niet echt heel fijn is voor je medeweggebruikers
kwestie van wennen. Lieke schreef:Wat herkenbaar...
Eén keer het stoplicht opnieuw op rood laten gaan is niks joh, mij gebeurde het 3x. Iedereen toeteren en inhalen, schaamde dood, na de derde keer ben ik woest uitgestapt en is mijn vriend gaan rijden.
Ik ben rondjes om het blok gaan rijden, daardoor lukt het uiteindelijk wel.
Met slippende banden weg blij het stoplicht ken ik ook welkwestie van wennen.
.F_Orumster schreef:Sachet schreef:Ik ben ook een diesel schakel gewend en dit is gewoon benzine.
Een dieselbis gewoon minder gevoelig. Die gaat al rollen als je de koppeling laat opkomen... een.benzine slaat zonder gas geven af als je maar aan het verlichten van je linkervoet denkt
F_Orumster schreef:Een dieselbis gewoon minder gevoelig. Die gaat al rollen als je de koppeling laat opkomen... een.benzine slaat zonder gas geven af als je maar aan het verlichten van je linkervoet denkt
Undefined schreef:Ik kan dat ook in een benzineauto hoor! Achteruit gewoon op de koppeling, en het is al een vrij oud ding. Eerst dacht ik ook dat het niet kon maar dat duurt even.
troi schreef:Is juist perfect om om te leren gaan met dit ding! De eerste keer slaat hij natuurlijk af, omdat jij nerveus bent, de tweede keer bijna, omdat je stiekem al wat handiger wordt, en de derde keer gaat het goed! Vervolgens kom je thuis met een big smile en heb je het ding getemd! Wat wil je nog meer!
.
Allerbelangrijkste is dat zodra de auto licht gaat rijden je niet in 1x de koppeling op laat komen maar je even daarmee een seconde moet wachten. Toerenteller tot de 2 maximaal laten komen zorgt er ook voor dat het niet gaat stinken
Choiix schreef:Even 1 ding, elke benzineauto kan wegrijden op alleen de koppeling. Als je denkt van niet moet je wat meer oefenenAllerbelangrijkste is dat zodra de auto licht gaat rijden je niet in 1x de koppeling op laat komen maar je even daarmee een seconde moet wachten. Toerenteller tot de 2 maximaal laten komen zorgt er ook voor dat het niet gaat stinken
Lijkt me ook niet de discussie hier of het wel of niet kan. Mear schreef:Misschien moet de TS gewoon eerst even zorgen dat ze normaal weg kan rijden in plaats van alleen op de koppelingLijkt me ook niet de discussie hier of het wel of niet kan.
Sanne9489 schreef:Waarom kan die discussie niet? Als TS leert dat je rustig met alleen de koppeling kan wegrijden scheelt dat afslaan, frustratie en de koppeling. Want als dat ding begint te stinken omdat je de koppeling niet op laat komen kan je die binnenkort laten verangen, ook een beetje zonde lijkt me![]()
TS hoe is het uiteindelijk gegaan?