Scooter kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oenka

Re: Scooter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:39

Ik heb een grande retro, ik weet dat ze afgzeken worden, maar ik heb nu anderhalfjaar later nog steeds plezier ervan met 8000 km op de teller. Ik heb hem ook voor weinig geld. Goede deal gemaakt. Mijn vriend is erg handig en onderhoud het ding zelf. Hij rijd nog steeds goed ;) Dus heb totaal geen spijt ervan. Heb er 500 voor betaald

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:16

De Jog RR ziet er mooi uit, maar hij is wel duur. :(
Ik ben 1.75 meter.

De Kymco Agility ziet er ook wel goed uit, is dat merk van goede kwaliteit?

Ik had het er gisteren over met mijn vriend wat voor helm ik moest nemen. Hij zegt dat ik het beste een integraalhelm kan nemen omdat je kaak anders niet beschermd is en je dan vrij weinig hebt aan je helm als je een keer goed op je kaak/kin valt. Iemand enig idee waar ik een beetje een mooie integraalhelm kan vinden? :P

Sommige scooters van Peugeot vind ik ook wel leuk, maar ik had van iemand gehoord dat Peugeot niet zo'n goed merk is van scooters?

30 euro per maand voor een allrisk verzekering vind ik nog wel te doen. Je kunt denk ik wel beter allrisk verzekeren dan WA toch?

Amaryllis, die van jou vind ik wel leuk en dan die prijs incl. windscherm en slot, heb je goed geregeld haha! Ik zal eens ff zoeken naar die scooter.

Ik heb echt geen idee wat goede merken zijn en wat niet. Even op een rijtje:
- Piaggio Zip (nadeel dat hij snel gesloten wordt)
- Kymco Agility / VP50
- Peugeot
- Sym Orbit II

Maar de scooters die boven de 1800 euro kosten vallen eigenlijk wel af denk ik haha.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:28

Sabine_Duco schreef:
Ik ben 1.75 meter.

De Kymco Agility ziet er ook wel goed uit, is dat merk van goede kwaliteit?

Ik had het er gisteren over met mijn vriend wat voor helm ik moest nemen. Hij zegt dat ik het beste een integraalhelm kan nemen omdat je kaak anders niet beschermd is en je dan vrij weinig hebt aan je helm als je een keer goed op je kaak/kin valt. Iemand enig idee waar ik een beetje een mooie integraalhelm kan vinden? :P

Sommige scooters van Peugeot vind ik ook wel leuk, maar ik had van iemand gehoord dat Peugeot niet zo'n goed merk is van scooters?

30 euro per maand voor een allrisk verzekering vind ik nog wel te doen. Je kunt denk ik wel beter allrisk verzekeren dan WA toch?

Amaryllis, die van jou vind ik wel leuk en dan die prijs incl. windscherm en slot, heb je goed geregeld haha! Ik zal eens ff zoeken naar die scooter.

Ik heb echt geen idee wat goede merken zijn en wat niet. Even op een rijtje:
- Piaggio Zip (nadeel dat hij snel gesloten wordt)
- Kymco Agility / VP50
- Peugeot
- Sym Orbit II

Maar de scooters die boven de 1800 euro kosten vallen eigenlijk wel af denk ik haha.

http://link.marktplaats.nl/676730577
http://link.marktplaats.nl/681398002
http://link.marktplaats.nl/676262620

Of zelfs nog goedkoper met wat meer kilometers
http://link.marktplaats.nl/577971477

Deze scooters zijn oersterk vooral als je ze 2de hands origineel koopt, zonder dat er een kronkel pijp onder zit.
Ik zou zeggen je moet even proberen wat het fijnste rijd :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:33

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:34

Okee! Bedankt voor de linkjes :)

Is het trouwens mogelijk om bij een scooterdealer verschillende scooters te proberen? Of kan dat niet.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:35

Doubtless, die vind ik wel mooi! Qua prijs is hij dan ongeveer gelijk aan de zip. Maar als je dan minder kans hebt op diefstal is het wel de moeite waard om er over na te denken.

Is het zo'n gedoe dan als je all risk verzekerd bent en je scooter wordt gestolen? Want in principe is dat dan toch geen ramp?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:37

In principe niet nee. Maar bij mij waren bijvoorbeeld de sleutels ook gejat, wat aangifte doen al een stuk lastiger maakt. Verder moet je na je aangifte 30 dagen wachten tot de verzekering het in behandeling neemt (in de hoop dat de politie 'm binnen 30 dagen terug vindt). Ik heb mijn scooter dagelijks nodig, dus minimaal 30 dagen zonder is voor mij erg lastig.

Een nieuwe scooter uitproberen gaat niet, een tweedehands vaak wel.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:51

Hmm okee, ik denk dat ik de komende weken een keer naar een dealer ga om in het echt even te kunnen kijken en wat vragen te kunnen stellen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:57

Sabine_Duco schreef:
Ik ben 1.75 meter.

.

Verschilt. Gewoon er van uit gaat dat je niet valt. Ik heb een Jethelm puur omdat er geen goede pasvorm is voor mij van integraal.
Maar een helm is een helm, als hij onveilig was hadden ze hem niet op de markt gebracht toch?

Ik haal mijn helm bij Motozoom.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:59

Bij een motorkleding zaak zou je kunnen gaan kijken, maar heeft vaak alleen de duurdere merken. Maar dat is niet altijd zo!!! Een helm moet voornamelijk lekker zitten.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:30

Ik heb twee weken geleden een Zip gekocht. Ik was volgens mij iets van 1850 kwijt. Incl, hoog windscherm, kenteken, verwijderingsbijdrage, rijklaar maken etc.

Daarnaast een slot voor rond de 50 euro (Art 4. ;)), heb een scooterhoes voor 50 euro.
Heb hem verzekerd voor WA en Diefstal en als die binnen 3 jaar wordt gejat krijg ik het hele aankoopbedrag terug. Ik rij er tot nu toe op een tank toch wel rond de 180 km mee, maar dan rijd hij nog wel standaard. :+

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 20:38

Wow, dat klinkt echt ideaal haha. Waar heb je hem gekocht?
En hoeveel ben je kwijt voor je verzekering?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:07

Ik heb ook een Yamaha Jog RR, heb hem nu 4 jaar denk ik? En ja sorry Nicole, ik heb toch echt 32.000 kilometer op de teller _O- gebruik 'm ook echt heel erg veel. Qua onderhoud weinig aan gedaan, en dingen die duur gedaan moesten worden waren m'n eigen schuld. (doorrijden terwijl er geen koelvloeistof meer in zat, duur geintje maar ook niet slim van mij natuurlijk, had niet gehoeven..) Verzekerd bij Unive, geloof dat ik nog geen 6 euro per maand betaal..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:10

Spritz schreef:
Ik heb ook een Yamaha Jog RR, heb hem nu 4 jaar denk ik? En ja sorry Nicole, ik heb toch echt 32.000 kilometer op de teller _O- gebruik 'm ook echt heel erg veel. Qua onderhoud weinig aan gedaan, en dingen die duur gedaan moesten worden waren m'n eigen schuld. (doorrijden terwijl er geen koelvloeistof meer in zat, duur geintje maar ook niet slim van mij natuurlijk, had niet gehoeven..) Verzekerd bij Unive, geloof dat ik nog geen 6 euro per maand betaal..

Ja maar dat is 4 jaar :P
Hun kochten er 1 met in 1 jaar(!!!) 20.000 km op de teller hahah :')

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:11

Oh dat had ik niet gelezen, das eh veel indd! :oo
Kijken mensen mij al gek aan als ze de kilometers zien..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:45

Nicole schreef:
Jog R of als je met helm wilt Jog RR

[ Afbeelding ]

Ik weet niet of je groot bent?
Het zijn echt top scooters _/-\o_ Ik heb de mijne nu bijna 5-6 jaar en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, het zijn zulke top scooters en super sterk!
Hier rijd hele dorp erop.. Ik ga er mee naar mijn werk, paarden, vrienden, rij flinke afstanden en hij loopt niet meer standaard 25 (65km) door gewoon een andere pijp eronder :)
*ik heb die spiegels er niet op :P *

Mijn Jog R (gewoon met helm, de R of RR heeft te maken met lucht of watergekoeld, niets met snelheid :+ ) Heeft me ook nog nooit in de steek gelaten. Ding rijdt nog eens 1 op 40 ook dus voor €8,- kan ik 220 kilometer rijden.

Verzekering eerst €15,- per maand, nu met schadevrije jaren €10,-

Onderhoud was 150 euro in 3 jaar, prima te overzien.. Wil je een nieuwe of tweedehands scooter?

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:32

Het liefst een nieuwe denk ik, want met tweedehands weet je nooit wat er mee is gebeurd.
Maar ik zit vooral met die verzekering, want betalen jullie dan alleen WA of ook diefstal en casco? Want dan kan ik echt niks vinden voor zo weinig, bij mij berekent hij meteen rond de 50 euro per maand. Doe ik iets fout of komt het doordat ik 18 ben en een beginnende bestuurder, en misschien woon ik ook in de verkeerde regio?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:39

Douce schreef:
Nicole schreef:
Jog R of als je met helm wilt Jog RR

[ Afbeelding ]

Ik weet niet of je groot bent?
Het zijn echt top scooters _/-\o_ Ik heb de mijne nu bijna 5-6 jaar en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, het zijn zulke top scooters en super sterk!
Hier rijd hele dorp erop.. Ik ga er mee naar mijn werk, paarden, vrienden, rij flinke afstanden en hij loopt niet meer standaard 25 (65km) door gewoon een andere pijp eronder :)
*ik heb die spiegels er niet op :P *

Mijn Jog R (gewoon met helm, de R of RR heeft te maken met lucht of watergekoeld, niets met snelheid :+ ) Heeft me ook nog nooit in de steek gelaten. Ding rijdt nog eens 1 op 40 ook dus voor €8,- kan ik 220 kilometer rijden.

Verzekering eerst €15,- per maand, nu met schadevrije jaren €10,-

Onderhoud was 150 euro in 3 jaar, prima te overzien.. Wil je een nieuwe of tweedehands scooter?

Hier bij de scooterdealers is het standaard wil je helm loos rijden dan heb je een R (lucht gekoeld blauwe kenteken) met helm is RR (water gekoeld) die RR loopt ook meer standaard dan de R
Mijne loopt standaard 25 en de RR bij ons in de scooterwinkels al standaard 50 :) vandaar dat ik daar van uit ging.. Je kan wel een helm loze RR hebben maar dan moet je het blok van de RR onder de R doen zodat je een R frame hebt en weet ik me hoe dit allemaal uitgelegd is :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:43

Ik heb nog een erg mooie tweedehandse te koop staan ;)
Daar is werkelijks niks raars mee gebeurt, altijd netjes onderhouden en nooit opgevoerd geweest. Dat durf ik te garanderen!
Dat is ook aan hem te zien trouwens :j

Wij hadden hem ook diefstal verzekerd. Wat dat precies kostte weet ik niet, mijn zusje betaalde het. weet wel dat het in verhouding met mijn auto best duur was...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:43

Sym schijnt niet zo goed te zijn TS.
Ik heb zelf een zip piaggio uit 2005 ofzo, ook 2e hands. Was 600 kwijt, en heb er nog geen cent aan uit gegeven voor reparaties of wat dan ook. (ik heb wel 4 banden naar de kl*te gereden maar dat valt niet onder reparatie kosten aan de scooter maar gewoon door het rijden door spijkers..)

Verder, dat jou verzekering zo duur is komt idd doordat je nog niks hebt opgebouwd. Als je de kans hebt, zet hem dan op de naam van je ouders, en betaal hun 1x pm het bedrag terug van de verzekering. Ben je veel minder aan kwijt namelijk, en dan kom je op die gemiddeld 10,-. Hier ook, mijn scooter op mijn vader's naam, en we betalen 11 per maand.

Uiteindelijk zou ik, als je de kans hebt lekker een nieuwe scooter kopen, maar nogmaals, met 2e hands is niks mis. Je moet alleen wel goed zoeken, en uitkijken met wat je koopt. Eerst een proefrondje willen rijden (desnoods iemand die er verstand van heeft even laten rijden). Die van mij is al dik 8 jaar oud, en heb hem zelf nu bijna 3 jaar, en hij rijd nog als een tierelier. :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:45

Bij ons in de buurt rijden heel veel sym scooters. wij hebben er nooit problemen mee gehad. Hier in de buurt zaten verschillende dealers die alleen sym scooters verkopen. Het is dat wij in een rijtjeshuis wonen en dus geen plek hebben. anders ging hij echt niet weg. In geen 100 jaar

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:47

Sabine_Duco schreef:
Ik wil graag een scooter. Ik wil ermee naar stal gaan, naar mijn werk en naar vrienden. Als het goed is haal ik binnenkort mijn autorijbewijs dus dan mag ik ook scooter rijden. :)

Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij de aanschaf van de scooter. Op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen?

Ik zat zelf te kijken naar een Piaggio Zip 4-takt. Deze kost €1500, ik weet niet of ik dan nog allerlei kosten moet betalen voor kenteken en overschrijven op mijn naam enzo. Misschien komt het dan wel op €1750. Dan heb ik natuurlijk een helm en een slot nodig. Een helm kost €120, een slot €50 denk ik, dus dan zit ik al bijna op €2000. Of reken ik nu te veel?

Benzine is in principe niet zo duur, een vriendin van mij heeft een Zip en die betaalt €8 per tank en daar doet ze ongeveer 100-120 km mee.

Maar hoeveel moet ik rekenen voor de verzekering per maand? En ben ik nog iets vergeten?

waarom ga je niet voor een auto ?? die kosten hetzelfde qua aanschaf.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:48

bello2005 schreef:
Sabine_Duco schreef:
Ik wil graag een scooter. Ik wil ermee naar stal gaan, naar mijn werk en naar vrienden. Als het goed is haal ik binnenkort mijn autorijbewijs dus dan mag ik ook scooter rijden. :)

Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij de aanschaf van de scooter. Op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen?

Ik zat zelf te kijken naar een Piaggio Zip 4-takt. Deze kost €1500, ik weet niet of ik dan nog allerlei kosten moet betalen voor kenteken en overschrijven op mijn naam enzo. Misschien komt het dan wel op €1750. Dan heb ik natuurlijk een helm en een slot nodig. Een helm kost €120, een slot €50 denk ik, dus dan zit ik al bijna op €2000. Of reken ik nu te veel?

Benzine is in principe niet zo duur, een vriendin van mij heeft een Zip en die betaalt €8 per tank en daar doet ze ongeveer 100-120 km mee.

Maar hoeveel moet ik rekenen voor de verzekering per maand? En ben ik nog iets vergeten?

Benzine is veel duurder :j
waarom ga je niet voor een auto ?? die kosten hetzelfde qua aanschaf.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:51

wij hebben sinds 4 weken een snorscooter gekocht,.. zorg dat je geen chinees merk koopt, veel fietsenmakers weigeren deze te repareren...

wij zelf hebben de kymco like en aantal jaar geleden had ik de kymco dj50. kymco bevalt me erg goed.

rijden met de like 140 km op 8 euro benzine en zijn verzekerd bij unive voor 18 euro ( volgens mij all in)

success met je zoektocht

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 11:52

Een auto kost uiteindelijk veel meer in onderhoud, dus dat kan ik denk ik niet betalen. Dan ben ik zowat al mijn geld dat ik in de maand verdien al kwijt aan verzekering en benzine enzo. :p

Als ik de verzekering op mijn ouders naam zet, is het dan niet zo dat de schade niet gedekt wordt als het door mij wordt gemaakt? Want dat had ik volgens mij ergens gelezen.