Dus heb totaal geen spijt ervan. Heb er 500 voor betaald Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus heb totaal geen spijt ervan. Heb er 500 voor betaald

Sabine_Duco schreef:De Jog RR ziet er mooi uit, maar hij is wel duur.![]()
Ik ben 1.75 meter.
De Kymco Agility ziet er ook wel goed uit, is dat merk van goede kwaliteit?
Ik had het er gisteren over met mijn vriend wat voor helm ik moest nemen. Hij zegt dat ik het beste een integraalhelm kan nemen omdat je kaak anders niet beschermd is en je dan vrij weinig hebt aan je helm als je een keer goed op je kaak/kin valt. Iemand enig idee waar ik een beetje een mooie integraalhelm kan vinden?
Sommige scooters van Peugeot vind ik ook wel leuk, maar ik had van iemand gehoord dat Peugeot niet zo'n goed merk is van scooters?
30 euro per maand voor een allrisk verzekering vind ik nog wel te doen. Je kunt denk ik wel beter allrisk verzekeren dan WA toch?
Amaryllis, die van jou vind ik wel leuk en dan die prijs incl. windscherm en slot, heb je goed geregeld haha! Ik zal eens ff zoeken naar die scooter.
Ik heb echt geen idee wat goede merken zijn en wat niet. Even op een rijtje:
- Piaggio Zip (nadeel dat hij snel gesloten wordt)
- Kymco Agility / VP50
- Peugeot
- Sym Orbit II
Maar de scooters die boven de 1800 euro kosten vallen eigenlijk wel af denk ik haha.
Sabine_Duco schreef:De Jog RR ziet er mooi uit, maar hij is wel duur.![]()
Ik ben 1.75 meter.
Ik had het er gisteren over met mijn vriend wat voor helm ik moest nemen. Hij zegt dat ik het beste een integraalhelm kan nemen omdat je kaak anders niet beschermd is en je dan vrij weinig hebt aan je helm als je een keer goed op je kaak/kin valt. Iemand enig idee waar ik een beetje een mooie integraalhelm kan vinden?
.
), heb een scooterhoes voor 50 euro.
gebruik 'm ook echt heel erg veel. Qua onderhoud weinig aan gedaan, en dingen die duur gedaan moesten worden waren m'n eigen schuld. (doorrijden terwijl er geen koelvloeistof meer in zat, duur geintje maar ook niet slim van mij natuurlijk, had niet gehoeven..) Verzekerd bij Unive, geloof dat ik nog geen 6 euro per maand betaal.. Spritz schreef:Ik heb ook een Yamaha Jog RR, heb hem nu 4 jaar denk ik? En ja sorry Nicole, ik heb toch echt 32.000 kilometer op de tellergebruik 'm ook echt heel erg veel. Qua onderhoud weinig aan gedaan, en dingen die duur gedaan moesten worden waren m'n eigen schuld. (doorrijden terwijl er geen koelvloeistof meer in zat, duur geintje maar ook niet slim van mij natuurlijk, had niet gehoeven..) Verzekerd bij Unive, geloof dat ik nog geen 6 euro per maand betaal..
Nicole schreef:Jog R of als je met helm wilt Jog RR
[ Afbeelding ]
Ik weet niet of je groot bent?
Het zijn echt top scootersIk heb de mijne nu bijna 5-6 jaar en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, het zijn zulke top scooters en super sterk!
Hier rijd hele dorp erop.. Ik ga er mee naar mijn werk, paarden, vrienden, rij flinke afstanden en hij loopt niet meer standaard 25 (65km) door gewoon een andere pijp eronder
*ik heb die spiegels er niet op*
) Heeft me ook nog nooit in de steek gelaten. Ding rijdt nog eens 1 op 40 ook dus voor €8,- kan ik 220 kilometer rijden. Douce schreef:Nicole schreef:Jog R of als je met helm wilt Jog RR
[ Afbeelding ]
Ik weet niet of je groot bent?
Het zijn echt top scootersIk heb de mijne nu bijna 5-6 jaar en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, het zijn zulke top scooters en super sterk!
Hier rijd hele dorp erop.. Ik ga er mee naar mijn werk, paarden, vrienden, rij flinke afstanden en hij loopt niet meer standaard 25 (65km) door gewoon een andere pijp eronder
*ik heb die spiegels er niet op*
Mijn Jog R (gewoon met helm, de R of RR heeft te maken met lucht of watergekoeld, niets met snelheid) Heeft me ook nog nooit in de steek gelaten. Ding rijdt nog eens 1 op 40 ook dus voor €8,- kan ik 220 kilometer rijden.
Verzekering eerst €15,- per maand, nu met schadevrije jaren €10,-
Onderhoud was 150 euro in 3 jaar, prima te overzien.. Wil je een nieuwe of tweedehands scooter?
vandaar dat ik daar van uit ging.. Je kan wel een helm loze RR hebben maar dan moet je het blok van de RR onder de R doen zodat je een R frame hebt en weet ik me hoe dit allemaal uitgelegd is

Sabine_Duco schreef:Ik wil graag een scooter. Ik wil ermee naar stal gaan, naar mijn werk en naar vrienden. Als het goed is haal ik binnenkort mijn autorijbewijs dus dan mag ik ook scooter rijden.![]()
Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij de aanschaf van de scooter. Op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen?
Ik zat zelf te kijken naar een Piaggio Zip 4-takt. Deze kost €1500, ik weet niet of ik dan nog allerlei kosten moet betalen voor kenteken en overschrijven op mijn naam enzo. Misschien komt het dan wel op €1750. Dan heb ik natuurlijk een helm en een slot nodig. Een helm kost €120, een slot €50 denk ik, dus dan zit ik al bijna op €2000. Of reken ik nu te veel?
Benzine is in principe niet zo duur, een vriendin van mij heeft een Zip en die betaalt €8 per tank en daar doet ze ongeveer 100-120 km mee.
Maar hoeveel moet ik rekenen voor de verzekering per maand? En ben ik nog iets vergeten?
bello2005 schreef:Sabine_Duco schreef:Ik wil graag een scooter. Ik wil ermee naar stal gaan, naar mijn werk en naar vrienden. Als het goed is haal ik binnenkort mijn autorijbewijs dus dan mag ik ook scooter rijden.![]()
Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij de aanschaf van de scooter. Op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen?
Ik zat zelf te kijken naar een Piaggio Zip 4-takt. Deze kost €1500, ik weet niet of ik dan nog allerlei kosten moet betalen voor kenteken en overschrijven op mijn naam enzo. Misschien komt het dan wel op €1750. Dan heb ik natuurlijk een helm en een slot nodig. Een helm kost €120, een slot €50 denk ik, dus dan zit ik al bijna op €2000. Of reken ik nu te veel?
Benzine is in principe niet zo duur, een vriendin van mij heeft een Zip en die betaalt €8 per tank en daar doet ze ongeveer 100-120 km mee.
Maar hoeveel moet ik rekenen voor de verzekering per maand? En ben ik nog iets vergeten?
Benzine is veel duurder![]()
waarom ga je niet voor een auto ?? die kosten hetzelfde qua aanschaf.