Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jokari schreef:Wahaha ik steek gewoon mijn arm in het water, grabbel wat planten vast en sleur die eruit..
julius_juut schreef:jokari schreef:Wahaha ik steek gewoon mijn arm in het water, grabbel wat planten vast en sleur die eruit..
Brrr.... wij hadden vorig jaar ontzettend veel van die reusachtige libelle larven in de vijver, no way dat er ook maar een vingertopje van mij in die vijver komt! Ving ze er zo veel mogelijk uit maar zelfs door het netje heen raak ik die beesten niet aan.
Had een aantal tegelijk gevangen en even in een bak water gedaan zodat ik niet voor elk beestje apart naar de sloot hoefde te lopen en toen ook gezien hoe ze jagen (de grootste doodde een iets kleinere) ugh! Ik ben niet gauw bang van dieren maar deze zijn echt nachtmerrie waardig...
Davinia_ schreef:Neonlight, ik vind op je bak dat bakje waar water uit komt, bovenin, echt super leuk!Waar heb je die vandaan?
Solleke_Noah schreef:Bedenk dat er veel libellen beschermde diersoorten zijn! Maar wel goed dat je ze opnieuw uitzet
8nnemiek schreef:Blijheid schreef:Ik weet helemaal niks van vijvers, maar dat visje in de titel![]()
Geen idee hoe groot een steur precies wordt, maar ik heb er wel eens een gezien van tegen de meter aan schat ik. Geen diamantsteur, daar zal ook nog wel verschil in zitten. Hij is wel heel erg tam. Erg leuk!
_Charlotte schreef:M'n ouders hebben een grote natuurlijke vijver in de tuin. We hebben er wel een pomp in zitten, verder doen we er weinig aan. Tegen de reigers hebben we nu allemaal dunne draadjes over de tuin gespannen, hierdoor kunnen ze minder goed aanvliegen. Daarnaast nog een paar glinsterende kralen kettingen om ze weg te jagen. En het lijkt wel effect te hebben want we missen geen grote vissen
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 2551_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6610_n.jpg
Neonlight schreef:Davinia_ schreef:Neonlight, ik vind op je bak dat bakje waar water uit komt, bovenin, echt super leuk!Waar heb je die vandaan?
Dat is een schaal voor op tafel te zetten, waar je eventueel ook waterplantjes in kan doen. Geloof dat ie niet eens duur was, iets van 7 euro of zo.We hebben er zelf een gat in gemaakt en een aansluiting op gemaakt voor de slang-pomp. Die aansluitingen/koppelingen waren een paar keer zo duur als de bak zelf.
![]()
Tuitje hebben we er ook zelf aangemaakt, stukje uit een goedkope tinnen dienblad.