Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak was jij af (met de hand)?

Zodra ik iets gebruik, was ik het erna direct af!
31 (4%)
Ik was af na elke maaltijd (3 keer per dag)
86 (12%)
Ik werk een keer per dag alles weg
307 (42%)
Ik was om de paar dagen af
138 (19%)
Ik was af als mijn aanrecht vol staat en mijn kast leeg is
112 (15%)
Mijn afwas is ondertussen weggelopen naar een huis waar het niet schimmelt
14 (1%)
Afwas? O, datgene wat mijn schoonmaakster wegwerkt?!
26 (3%)

Totaal aantal stemmen: 714

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:25

Geryon schreef:
Zijn er dan mensen die het niet meteen afwassen?!?! :wow:

Aan de poll te zien de meeste mensen :=

Ik kan zelf net als Karuna niet echt een antwoord geven. Ik kan maniakaal elke theelepel afwassen, maar ik kan de afwas soms ook 2 dagen laten staan omdat ik mezelf er echt niet toe kan zetten.
En afgaande op de verhalen van mijn hulp en verschillende mensen die ik ken die poetsen, zijn er ook een heeeeeleboel mensen die het laten staan voor hun schoonmaakster :+

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:25

Ik heb regelmatig wat weg moeten gooien omdat ik de afwas niet deed en het niet meer schoon kreeg _O- . Nu ik samenwoon gelukkig een vaatwasser :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:26

Ik heb een vaatwasser, maar was tussendoor ook regelmatig wat af.
Er staat iig nooit vieze zooi op mijn aanrecht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:28

Urielle dat hebben we hier dus ook, of alles gaat meteen schoon. Of het staat er rustig twee dagen in de week in de wasbak. Ondanks de afwasmachine waar niet alles inkan.

Maar bewust laten staan voor een schoonmaakster? Tsja wij hebben lang thuiszorg gehad maar om daar nu bewust niet voor af te wassen is ook zo wat. Ze deden het met liefde ook als er maar een beetje stond maar nee dat is voor mijn gevoel not done.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:28

inmiddels een vaatwasser maar toen ik hiervoor in mn eentje woonde en geen vaatwasser had liet ik het altijd zo lang mogelijk staan :P
reden om af te wassen:
- bezoek dat langs komt
- geen schone vaat meer om te gebruiken
- een zeer zeldzame opruim/schoonmaak bui.
'gelukkig' kreeg ik gemiddeld wel minimaal 1x in de week bezoek (en had ik niet veel pannen) dus meestal viel het nog wel mee (ik was ook vaak bij vrienden ed met eten). maar soms liep het wel een beetje de spuigaten uit :P

ik haat gewoon afwassen haha.
(verder was het wel altijd redelijk schoon hoor, maar die afwas.. zucht)
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 25-04-13 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Re: Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:29

Afwassen niet erg, maar afdrogen blee. Dat gaat hier op een afdruiprek en mag uit zichzelf drogen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:29

Geryon schreef:

:wave: hierzo! :=

Ik ben student en eet 6 vd 7 dagen niet thuis, maar vaak bij m'n ouders of vrienden. Dus de afwas bestaat bijna alleen uit ontbijtbordje (als ik al hier ontbijt) en hele boel glazen en thee bekers.

Als ik iets gebruikt heb, zet ik het met laag water in de gootsteen. En dan eens in de paar dagen, als ik m'n huisje schoon maak, dan was het alles echt af en ruim het op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:31

karuna schreef:
Maar bewust laten staan voor een schoonmaakster? Tsja wij hebben lang thuiszorg gehad maar om daar nu bewust niet voor af te wassen is ook zo wat. Ze deden het met liefde ook als er maar een beetje stond maar nee dat is voor mijn gevoel not done.

Ik was het ook altijd eerst af voor mijn hulp komt, omdat ik het asociaal vond als ze kwam en er stond nog afwas, maar dat was een soort 'breek me de bek niet open' blijkbaar :D :D :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:34

Ik woon te klein voor een vaatwasser. Echt geen plaats voor. Ik woon alleen en was 2 a 3x per week af.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:04

Ik kletter echt bijna alles in de vaatwasser. Pannen doe ik vaak wel meteen na het eten, maar vaak werk ik 's avonds dus dan de volgende dag. En dat ene kristallen wijnglas dat alleen mijn man soms gebruikt... Dat doe ik niet, dat vind ik eng. Mag-ie zelf doen, wat meestal betekent dat het wel een paar dagen staat :=

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:08

Als ik iets HAAT is het afwassen.. dus ik wacht altijd tot mijn vriend het doet.. Tsja, en als die ook geen zin heeft... :')

We spoelen wel altijd alles af na het eten, dus schimmel zal er niet zo snel ontstaan :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:10

Afwas? Datgene wat mijn schoonmaakster wegwerkt? :o

Of nu, een schoonmaakster heb ik dan niet, maar mijn vader doet standaard de afwas. Ik kook; iets wat trouwens van de laatste weken is, daarvoor kookte ik niet.. Maar nu wel, en in ruil daarvoor doet paps de afwas :) Ik vind de afwas zo verschrikkelijk. Ik doe het alleen als hij na het eten snel weg moet zijn en pas om half 11 eens thuis is. Dan vind ik het ook zo banketstaaf om het te laten staan.. Maar dan gaan we de handschoenen aan! Vind het zo vies. Blergh..

Mijn vader doet het trouwens haast na elke maaltijd. Ook als het alleen van mij is :')

Toen ik op mezelf woonde was het een probleem. Studentje.. Geen geld voor een vaatwasser.. Maar ik had de perfecte oplossing! Ik liet het gewoon een hele week staan (schimmel zat er soms op, niet normaal!) en op zaterdag kwam een vriendin logeren en gingen we altijd dik uit. De volgende dag was zij altijd wakker om een uur of 10, terwijl ik lag te snurken tot een uurtje of 2.. Als ik dan in de middag wakker werd, was de afwas ineens helemaal verdwenen.. En dan was dat arme kind wel zo'n 3 uur bezig geweest :(:) ... Maar ze kon het dan niet laten staan.. Goed misbruik van gemaakt :P Gelukkig wist ze ook wel dat ik die misbruik maakte en ze vond het niet erg haha..

Maar nee, afwas doe ik niet, alleen als het echt niet anders kan. Hoewel... Toen ik geen glazen meer had midden in de halve week, en mijn vriendin zaterdag pas zou komen, heb ik een stapel plastic bekers gekocht, in plaats van de afwas te doen :o Zo erg is het gesteld.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 25-04-13 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:11

Ik was na het warme eten alle pannen meteen af en ruim de bijkeuken op (daar kook ik).
Alle borden etc gaan wel gemakkelijk in de vaatwasser, alleen de pannen (en alles wat ik bij het koken gebruik) worden hier dus met de hand afgewassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:12

Bizzybijtje schreef:
Geryon schreef:

Studenten.

niet alleen studenten _O-

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:13

Afwasmiddel is op, en vergeet al heel de week om nieuwe te kopen.
Mogen jullie raden hoe mijn aanrecht eruit ziet. :+
Gelukkig woon ik alleen, dus niet zo gek veel afwas.
En nee, ik ben ook geen student. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:15

wij hebben wel een vaatwasser, maar sommige dingen mogen niet in de vaatwasser (mooi servies, wijnglazen, dure messen, houten planken etc) dat moet met de hand, en dat werken we een keer per dag af... ga echt niet elke ochtend na het ontbijt afwassen hoor := blijft lekker staan voor na het avond eten!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:18

Toen onze vaatwasser kapot was waste ik Smorgens af, na het koffie drinken, na het middageten, weer na de koffie smiddgas en na het avondeten... De kopjes en glazen die we savonds gebruikten kon ik nog net tot de volgende ochtend laten staan :o Ik werd nog net niet gek van mezelf :')

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:22

Dat van mij was ik eens in de week af, of als ik iets nodig heb, neem me iedere week weer voor om toch iedere dag te gaan afwassen maar helaas :o . En ja ik ben een student :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:22

Bizzybijtje schreef:
Geryon schreef:

Studenten.

Nou ja! :\ ^)
Hier wordt juist alles meteen afgewassen omdat het anders een paasei wordt (studentenhuis met 8 personen, 4 mannen, 4 vrouwen). Iedereen heeft er een hekel aan om iets af te moeten wassen voordat je het kan gebruiken dus over het algemeen wordt er netjes meteen afgewassen.
Af en toe staan er wat glazen op kamers maar die komen eens in de zoveel tijd wel terug.

Nee, juist omdat we met veel mensen wonen en iedereen wel redelijk normaal wil kunnen leven is er behoorlijke sociale controle ;)
En nee, wij zijn verder echt niet zo heel netjes...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:23

Ik was een keer in de 2 of 3 dagen af. Soms duurt het wat langer, als m'n maatje hier is wat korter want die kan er niet tegen het te laten staan. Ik gebruik m'n glazen rustig 2 of 3 dagen, m'n borden 2x, m'n pannen meerdere keren. Boeiend, ik gebruik het zelf, k ga niet dood aan mij :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:25

MariekeS_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Studenten.

Nou ja! :\ ^)
Hier wordt juist alles meteen afgewassen omdat het anders een paasei wordt (studentenhuis met 8 personen, 4 mannen, 4 vrouwen). Iedereen heeft er een hekel aan om iets af te moeten wassen voordat je het kan gebruiken dus over het algemeen wordt er netjes meteen afgewassen.
Af en toe staan er wat glazen op kamers maar die komen eens in de zoveel tijd wel terug.

Nee, juist omdat we met veel mensen wonen en iedereen wel redelijk normaal wil kunnen leven is er behoorlijke sociale controle ;)
En nee, wij zijn verder echt niet zo heel netjes...

Even voor de duidelijkheid; hier een student :')
Bij ons bleef het nog wel eens liggen O:)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:29

Hahaha :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:55

Ik werk 4 avonden per week, op die dagen kook ik niet en doe ik meestal de afwas niet (wel even om spoelen), op de dagen dat ik kook doe ik wel altijd de afwas, ik heb een pest hekel aan de afwas, maar vind een vol aanrecht nog erger :Y)

Ik heb wel de slechte gewoonte om niet af te drogen, even heet water over de schone afwas en de volgende dag is het van zelf droog :o

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:01

ik was nooit iets af daar heb ik een vaatwasser voor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:05

Een keer per dag na het avondeten. En dan laat ik het drogen in het rek en ruim het voordat ik naar bed ga op.