Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Re: Meer bokkers met lentekriebels en een balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:01

SaskiaB: jaa zit prima hoor, de tafel is 80x80 en de stoelen hebben een ruim zitvlak. Zijn honderden winkels afgeweest, omdat de meeste stoeltjes heel klein waren. Deze gelukkig niet, en dat merk je wel als je erop zit.

Liever had ik wel armleuningen gehad, maar die vond mijn vriend niet zo leuk. Heb het trouwens bij de karwei gekocht en helemaal niet duur

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:08

Ook hier een balkon! Gelukkig wel een redelijk groot balkon van 5 meter lang en 1,5 meter breed. Ik ven van plan om eind april richting de intratuin te gaan voor de nieuwe planten :) heb nu 2 loungestoelen erop staan met 2 tafels waarvan op 1 tafel een vuurkorf staat. Ook heb ik er een mooi buddha schilderij hangen, 2 parasols en 2 hele gave grote witte bloempoten met licht erin die in allemaal kleuren kunnen!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:50

Ik lees mee, wij hebben ook een balkon waar niets opstaat :+.
Ben nog op zoek naar een leuk (niet te duur) zitje, en wil het dan zeker opleuken met plantjes en potjes.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:48

Ik meld me hier ook ben bezig met een app kopen en kan hier dan mooi wat inspiratie opdoen voor m'n balkon.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:08

Ik lees ook mee. Balkon is 3.60 bij 1.30 en volkomen kaal op het moment. Ligt wel lekker op het zuiden, dus veel zon. Toevallig van 't weekend wel even aan het kijken geweest, en komende vrijdag en maandag vrij dus wil dan even wat winkels af. Wil een paar lekkere luie stoelen, klein tafeltje en iets van een barbecue. Heb voor dat laatste al even gekeken voor een Cobb, ziet er erg leuk uit. Moet eigenlijk wel iets zijn wat niet enorm rookt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:26

Eind mei heb ik ook een huisje incl. balkon. Lees hier dus even mee. :)
Sowieso moet hij al katveilig worden gemaakt en mijn konijnen komen er op te staan, gok dat hij ongeveer 1x4m is.

britv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:43

Ik ook een balkon, noem het gerust een balkonnetje! Ik ben jaloers op jullie afmetingen, die van mij is 90cm bij 220 cm. Ik hou ervan om heerlijk buiten te zitten, vooral liggen eigenlijk :o met een goed boek.
Nu was mijn idee om een gedeelte van 90 cm bij 170 cm een soort 'lounge' gedeelte te maken, maar alle losse elementen sets zijn 60 breed en wil graag iets waar ik met vriendlief samen kan relaxen in de namiddag!
Dus idee is nog in volle gang, omdat ik nu zelf crea zal moeten zijn en ik elkaar moet knutselen!
Verder ben ik enorm hema en action fan, nu hebben ze in de hema folder een erg leuk balkon kleed van kunststof staan!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:29

Ik zag in de folder van leen bakker lekkere (goedkope) stoelen staan! Daar ga ik in m'n vakantie eens kijken.

En qua BBQ heb ik zo'n klein emmertje, wel met briketten dus rookt wel wat. Maar ik heb hem alleen nog maar met m'n buurvrouw samen uitgetest. Dus of je er als buren last van hebt weet ik niet.

Action is voor bloempotten ook echt handig, spotgoedkoop!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:46

SaskiaB schreef:
En qua BBQ heb ik zo'n klein emmertje, wel met briketten dus rookt wel wat. Maar ik heb hem alleen nog maar met m'n buurvrouw samen uitgetest. Dus of je er als buren last van hebt weet ik niet.

Een Cobb toevallig? Heb ik zelf ook al even naar zitten kijken, weet alleen niet hoeveel minder die rookt dan een normale. Bij het aansteken zal het niet veel schelen denk ik, maar daarna zou het wel wat minder moeten zijn, zeker als je wat vetter vlees hebt. (vet kan niet op de briketten druipen voor zover ik zie)

Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:53

Die ken ik niet!
Ik kan wel aan een collega van mij vragen of deze barbecue minder rookt en een beetje goed is. Ik werk bij een slagersorganisatie en we zitten volop in het barbecue seizoen :D en een aantal collega's van mij zijn zo ongeveer professioneel barbecueër (is dat een woord?).

Ik heb gewoon een simpel tafelmodel, voor een paar euro gekocht bij de drogist :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:58

Ben sowieso wel benieuwd wat ze eventueel aanraden, heb geen zin om de bovenburen uit te roken hier. :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:21

Hier mag het geloof ik officieel niet eens, maar heb nog niemand horen klagen.
Ik heb het mijn bbq collega's gevraagd, dus die zullen vandaag ergens wel mailen of bellen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:45

Kijk, als het over BBQ gaat bellen die mannen wel :+
Een slager van ons is dealer van die cobb barbecues en aanstaande donderdag (Dag van de Slager) gaat hij deze Cobb ook demonsteren/gebruiken. Hij zit in Nieuwegein, dus dan zou je ze 'aan' kunnen zien.

Echt andere rookvrije barbecues wist hij niet direct, dan zou je moeten grillen op een plaat ofzo.

Hier staan trouwens wel leuke inspiratieplaatjes op:
http://www.makeityourself.nl/inspiratie/balkon-inspiratie/

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:37

Eten is ook erg belangrijk. :+ *hobbykok*

Nieuwegein is op zich te doen, ware het niet dat ik donderdag moet werken. :( Had al wel gezien dat er ook zaterdag wat demonstraties zijn, maar die zijn weer te ver uit de richting voor me... (in ieder geval de drie die ik gezien heb)

Elektrische of gasbarbecue zou kunnen, maar dat mist toch net het extra smaakje. Heb ik eventueel wel in overweging. Teppanyaki kan ook inderdaad, maar dat kan binnen ook prima.

Staan wel leuke tips op die site. Kunstgras was ik zelf ook al van plan, vorige bewoner heeft het balkon zilver geschilderd en die daarvoor blijkbaar blauw, dus het ziet er niet uit zo. :x

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:00

Als hobbykok zou je hier lekker op je plek zitten!
Ik ga misschien wel even kijken, maar meer om mijn gezicht te laten zien :Y)
Op zijn website www.postnieuwegein.keurslager.nl staat trouwens ook een filmpje.

En nu ga ik weer snel verder werken, het is veel te druk om over een balkon na te denken :wave:

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:14

Wij bbq'en hel veel op het balkon. Geen bovenburen. We hebben wel een electrische bbq.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:05

Wij gebruiken de kolenBBQ op het balkon, ook op ons oude appartement..

Uiteraard stem ik dit netjes af met de buren, en die vinden het prima! Die vroegen zelfs wanneer ze konden komen eten _O-

Ons huidige huis heeft een balkon van ruim 7 m2, kan een hele loungeset op staan := (2 stoelen, tafel en bank). Niet dat we dat doen, ik heb liever een rustig balkon. Daarbij hebben we ook een tuin.. maar het balkon zit op het zuiden in de zon <3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:45

IK heb gisteren mijn balkon schoongemaakt. Ramen gewassen, die waren vies. :P Vloer geboend, dorre plantjes weggegooid. Nu wachten op mooi weer zodat ik er ook kan zitten in het zonnetje

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:22

SaskiaB schreef:
Hier staan trouwens wel leuke inspiratieplaatjes op:
http://www.makeityourself.nl/inspiratie/balkon-inspiratie/

Dat zijn leuke foto's en ideeen die ertussen staan! :j

Ik vroeg me af of hier nog iemand een goed idee heeft voor een vloer op het balkon?
Het is nu grijs beton en kil.
Ik heb nagedacht over hout (vlonder of planken), omdat ik het erg mooi vind, maar ben ook bang dat het snel verweerd. Daarnaast is het ook niet een heel goedkoop iets bij een groot (of eigenlijk lang) balkon.
Betonverf en terrastegels hebben ook zo zijn nadelen qua uiterlijk en prijs.
We willen een poging wagen onze woning te verkopen, dus het moet ook geen enorme investering zijn.
Iemand nog een briljant idee? :D

Wij hebben vorig jaar een keer zo'n eenmalige BBQ gehaald, dat ding fikte 5 minuten keihard en toen waren de kooltjes opgebrand... Geen succes dus. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:33

Kunstgras? Er is tegenwoordig heel leuk en realistisch kunstgras te krijgen :j

Ons balkon heeft een houten vlonder als vloer, ik zal eens kijken of ik ergens een foto heb.

Enne,
Afbeelding
Dat vindi k geniaal! :D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:21

Die hang bbq is zeker geweldig! Handig als je geen groot balkon hebt.
Mijn schuin onder me wonende benedenburen gaan gewoon bbq-en zonder rekening te houden met de buren. Ze hebben een enorm groot ding en soms doe ik mijn balkondeur dicht vanwege de stank. Ik heb al tegen ze gezegd (lachend) dat ze wel rekening kunnen houden met hoe de wind staat.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:34

Ik ben er ook al klaar voor. Maar ja dat is ook niet zo moeilijk want vorig jaar hebben de balkons een make over gehad. Wel heb ik m'n hangmat buiten gehangen. Aan de zijkant van mijn appartement heb ik een klein balkonnetje waar aan het eind van de dag de zon onder gaat. Daar hang ik dan nog heerlijk even een uurtje. Het is inpandig dus lekker uit de wind en redelijk uit de regen. In de keuken heb ik een ingebouwde grillplaat die als bbq wordt gebruikt. Bij ons is het niet toegestaan om op de balkons te bbq-en. De planten in de bakken komen alweer een beetje bij van de winter. Iets later komen de bloemetjes en kaarsjes ook weer naar buiten. Zal nog eens even kijken of ik vanavond nog een foto kan vinden uit warmere tijden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:43

Wat een leuke plantenbak op de vorige pagina van Liess_! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Ik heb twee landliv plantenstandaards (of hoe je het noemen wilt) met verschillende potten met planten erin, die gaan binnenkort ook weer naar buiten.

Verder is het bij ons nogal kaal, aangezien we hier vorig jaar aan het einde van de zomer zijn komen wonen en toen meer met de binnenboel, dan met het balkon bezig zijn geweest. We hebben wel een vrolijk tuinsetje en een paar nepboompjes, maar daar houd het wel mee op. Dus dit voorjaar moet daar zeker iets aan veranderen!

Ik zou ook graag vlonders willen, ik vind die van ikea mooi, die zijn wat eleganter dan die lompe die ik bij de gamma heb gezien. Maar ik vind het toch snel oplopen met de kosten voor een redelijk groot balkon. Ook een mooie BBQ staat nog in de planning.

Mijn vriend heeft afgelopen weekend al wel het hele balkon van een dikke laag zand en rotzooi ontdaan, dus dat scheelt al een hoop. Om de flat heen is het alleen nog steeds niet klaar, het is nog een grote zandbak met stukken puin en een paar zielige boompjes. Dus elke keer als het waait is ons balkon weer vies.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:58

Komen der ook foto's van de balkons als ze af zijn? :D ik ga volgende week beginnen.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:29

Tegenwoordig bestaan er ook mini fruitboompjes en -struikjes, maximaal 90-150cm hoog :) Bij de action hebben ze speciale balkon potten, ideaal! Wellicht zijn hangpotten met zacht fruit/ hangplanten ook een leuk idee :)

*ik ben nog al van het verbouwen van mijn eigen fruit ;)