Batterij van Samsung zo snel leeg!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:29

bromfiets schreef:
Mensen zijn tegenwoordig al helemaal blij als hun batterij een dag meegaat, is er dan niet ergens iets misgegaan? :')

En mensen die zeggen dat je dan maar een nieuwe batterij moet kopen, kost zo'n telefoon niet genoeg om gewoon goed te zijn? En wat voor garantie is er dat de nieuwe batterij wel langer meegaat?

Daar verbaas ik mij ook wel over. Die telefoons zijn knap duur en ze zijn toch juist bedoelt om te kunnen internetten, apps te downloaden, foto's te kunnen uploaden e.d.? Ik vind het eigenlijk te gek dat mijn telefoon nog niet eens 18 uur mee gaat als ik gewoon wifi aan heb staan en er verder niks mee doe. Stomme ding is er voor bedoelt hoor. :')

Mijn telefoon is een heel nieuw model S II en dit speelt al vanaf dag 1. Kan me bijna niet voorstellen dat ik nu al een nieuwe accu nodig zou hebben.

Cchanny

Re: Batterij van Samsung zo snel leeg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:35

Buiten die accu om.
Velen zijn ook blij als hun telefoon langer dan 2 jaar mee gaat..
Mijn vader heeft zijn nokia nu al bijna 10 jaar! En ding doet het nog steeds perfect, kan bijna 2 weken met 1 accu doen.

De mijne krijgt al kuren na een jaar.. :=
Mijn vorige telefoon heeft ook 6 jaar geleefd.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:37

Mijn vorige deed het ook ruim 6 jaar. Wilde ook eigenlijk helemaal niet aan de smartphone maar mijn oudje overleefde een duik in de wc helaas niet :=

Maar wat ik zo lees heb ik ook geluk dat ik gekozen heb voor een S3, ook qua opslagruimte en kuren die ze daarmee vertonen.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:39

heb hetzelfde probleem met mijn galaxy s2, gaat super snel leeg... zelfs als ik er helemaal niks mee doe.
Heb hem nu ruim een jaar.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:49

Het blijkt dat die van de HTC en LG qua batterij nog wel redelijk mee gaan

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:54

Het ligt er ook aan hoe je met je batterij omgaat, ik wil niet zeggen dat het niet slecht is als die batterij zo snel leeg is, maar veel mensen laden hun telefoon al op terwijl hij nog voor een kwart vol is, dan gaat je batterij er ook aan.
Wel verrassend dat zoveel mensen problemen hebben met de batterij van de S2, want ik zei in mijn vorige post dat ik anderhalve dag met mijn batterij doe, maar ik doe er nu alweer 2 dagen mee en hij zit nog voor een kwart vol en dat terwijl ik er toch de hele dag mee bezig ben geweest..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:00

Mijn nieuwe HTC (One SV) houdt het aanzienlijk langer vol dan m'n oude HTC (Desire Z) en dat kwam niet omdat de batterij van m'n vorige "oud" was, die is vanaf het begin al niet superlang meegegaan.
Die van m'n SV houdt het wel langer dan een dag vol. Maar ik gebruik 'm dan ook ontzettend veel.

Zoals vandaag; heenweg naar school (6:30) Facebook, Whatsapp, Nu.nl, NS Reisplanner app, internet om m'n rooster te checken. Op school af en toe whatsapp. Terug uit school (11:05) gezeik met de trein, dus vééél gebruikt. Was om 14:00 thuis en daarna heb ik 'm ook nog intensief gebruikt en de batterij staat nu op 50%. 3G en WiFi zet ik eigenlijk nooit uit.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:04

Ik had een htc desire s & nu een htc one x en bijde batterijen gaan een hele dag mee met zeer intensief verbruik en niet eens vaak apps uitzetten en mijn internet staat altijd aan . Rond een uurtje of 7/8 begint ie pas echt te piepen dat ie echt honger heeft omdat ie dan op rood staat :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:07

ik heb het met mijn samsung ook.Ik heb een j700(geloof ik),die is nu al een aantal jaren oud,maar had al vrij snel na aankoop t zelfde euvel.nieuwe accu gekocht maar ook met deze t zelfde gedonder.na 2 jaar een andere telefoon gekocht,maar nu heb ik de samsung helaas weer even in gebruik moeten nemen.ben blij dat ik binnekort een andere telefoon kan gaan kiezen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:09

AnniekSolana schreef:
Het ligt er ook aan hoe je met je batterij omgaat, ik wil niet zeggen dat het niet slecht is als die batterij zo snel leeg is, maar veel mensen laden hun telefoon al op terwijl hij nog voor een kwart vol is, dan gaat je batterij er ook aan.
Wel verrassend dat zoveel mensen problemen hebben met de batterij van de S2, want ik zei in mijn vorige post dat ik anderhalve dag met mijn batterij doe, maar ik doe er nu alweer 2 dagen mee en hij zit nog voor een kwart vol en dat terwijl ik er toch de hele dag mee bezig ben geweest..

De mijne gaat pas aan de lader als ie echt helemaal uit gaat. Omdat ik ook weet dat het slecht is voor de batterijen. Hoewel er tegenwoordig beweerd word dat het geen kwaad meer kan :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:10

Warbling schreef:
Mijn nieuwe HTC (One SV) houdt het aanzienlijk langer vol dan m'n oude HTC (Desire Z) en dat kwam niet omdat de batterij van m'n vorige "oud" was, die is vanaf het begin al niet superlang meegegaan.
Die van m'n SV houdt het wel langer dan een dag vol. Maar ik gebruik 'm dan ook ontzettend veel.

Zoals vandaag; heenweg naar school (6:30) Facebook, Whatsapp, Nu.nl, NS Reisplanner app, internet om m'n rooster te checken. Op school af en toe whatsapp. Terug uit school (11:05) gezeik met de trein, dus vééél gebruikt. Was om 14:00 thuis en daarna heb ik 'm ook nog intensief gebruikt en de batterij staat nu op 50%. 3G en WiFi zet ik eigenlijk nooit uit.

Ik neig er steeds meer naar om straks een HTC te nemen :) Helemaal nu ik dit zo hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:12

AnniekSolana schreef:

Ik weet dat het slecht is, maar helaas zit er niet veel anders op. Als ik naar bed ga zit er meestal nog 20-30% in na een rustig dagje. Als ik hem dan niet aan sluit is hij bij het opstaan echt leeg en aangezien ik dan geen tijd heb om hem uren aan de lader te hebben en toch graag met een volle batterij mee neem moet hij dus wel s'avonds met een nog niet helemaal lege batterij aan de lader.

De meeste dagen ben ik zoveel weg dat ik geen tijd/mogelijkheid heb om de telefoon overdag aan de lader te leggen. Wachten tot hij echt leeg is, is voor mij 9 v/d 10 keer geen optie.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:12

Heb een Samsung Gio, doe er gemiddeld 3dagen mee, soms tot 5. 5dagen is dan zonder op internet te gaan en niet veel bellen, wel smsen.
Altijd goed opletten dat wanneer je je mobiel koopt, je hem helemaal laat opladen en er niets mee doet.
Maar sommige batterijen zijn gewoon slecht.
Sowieso steken ze er nu een maximum van 3jaar. Jammer genoeg.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:13

Ik heb een nokia lumia 800, nu een dik half jaar ofzo.
Met een voledig opgeladen accu kan ik zo ongeveer 2 dagen doen, alleen sms-en heel snel het weer bekijken op internet. voor de rest doe ik er vrij weinig mee.
Zet ik mijn 3G aan en ga ik lekker Whatsappen en spelletjes doen dan is die binnen 8 uur leeg.
Dat noemen ze dan leuke telefoons.... -O-

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:21

Je zou toch echt wel 2 dagen minstens met een volle batterij moeten kunnen..
En de smartphones van nu gaan niet eens langer mee dan 2 jaar..
Eigenlijk ook niet best!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:23

Oh jawel hoor. Mijn HTC Desire Z heeft nu een fijn leven bij m'n schoonvader :) Is niks mis mee na 2 jaar zeer intensief gebruik. En ik ben er ook niet heel zuinig mee ofzo, heb 'm een paar keer goed laten stuiteren :=
Die kan nog wel een paar jaar mee, hij gebruikt 'm toch niet zo intensief.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:25

Mijn Samsung batterij doet het echt top! Als ik echt veel internet enzo op een dag is hij wel binnen de dag leeg, maar ik laad hem elke nacht op, dus kan ik er weer een volle dag tegenaan. :)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:26

Ik heb ook de galaxy ace. Verschrikkelijk. De batterij hield het op een gegeven moment maar een paar uur vol. Ik heb toen voor €12 een nieuwe gekocht. Dit scheelde iets. Maar nu ik 2 jaar een abonnement heb (sim-only) kies ik toch maar voor een nieuwe telefoon, want ben hem nu echt zat.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:01

Nijnteee schreef:
Je zou toch echt wel 2 dagen minstens met een volle batterij moeten kunnen..
En de smartphones van nu gaan niet eens langer mee dan 2 jaar..
Eigenlijk ook niet best!

Maar laat je hem ook echt helemaal leeglopen? De eerste 10 keer sowieso helemaal leeg laten lopen, ik heb nu de nieuwe sony Experia Z de eerste 3 keer liep hij snel leeg, de 4rde keer al een stuk minder!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:04

Ik heb een ace 2, en eigenlijk nooit problemen...
Heb 'm nu een half jaar ongeveer. Een uurtje of 2 in de oplader en hij kan er weer een dagje tegenaan!

Wel belangrijk is dat je 'm in het begin een paar keer helemaal tot 100% heb opgeladen en hebt laten 'leeglopen' tot 'ie uitviel...
Maar je hebt vast nog wel garantie? :)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:37

heb hier nog een link gevonden met veel klachten....

http://www.androidworld.nl/143896/samsu ... an-update/

zolang ik geen internet gebruik doet mijn telefoon het prima, maar als ik internet gebruik kan mijn telefoon zo in eens uitgaan en krijg ik hem alleen nog aan met de oplader... zo heb je nog een volle batterij en dan in eens is ie leeg... ik ga vandaag of morgen even naar de vodafone winkel, maar denk dat het niets uithaald...

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:11

Mijn mobiel heeft het bij periodes.. Dan kan ie soms maar een half dagje mee en paar dagen later weer 1.5 dag.. Bij mij gaat het batterijniveau sneller omlaag als ik wifi aanheb dan gewoon internet..
Ook sluit ik de applicaties bij taakbeheer die niet automatisch sluiten, scheelt ook weer batterijduur..

Als je mobiel echt batterij-problemen heeft misschien een nieuwe batterij kopen?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:16

Mijn telefoon gaat bij 15% al compleet uit. Omdat de batterij dan te leeg is. :=
Hoort ook niet lijkt mij.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:38

Ik had het probleem ook en heb voor niet al te veel geld (minder dan 20 euro, exacte bedrag weet ik niet meer) een nieuwe originele batterij voor mijn Galaxy SII gekocht. Sinds ik die in gebruik heb, doet hij het weer ruim 1,5 dag, ipv 4-5 uur.
Ik gebruik mijn telefoon heel veel overdag, veel de navigatie app, dus ik vraag ook veel stroom van het apparaat, zeker in vergelijking met een 'ouderwetse' telefoon, die alleen gebruikt wordt als je belt of smst.
Met de oude batterij moest hij in de auto steeds constant aan de oplader, met de nieuwe batterij kan hij weer zonder snoertje :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:36

Heb even met de zoekfunctie gezocht.
Ik heb een samsung galaxy ace, dat is natuurlijk best een oudje qau smartphone maar ik doe er ook geen echte high tech dingen mee.
Ik app en facebook een beetje en verder heb ik wat weer dingen erop staan die ik er ook al eens vanaf gehaald heb in de hoop dat dat zou schelen aan batterijduur.
Ik laad iedere nacht helemaal op, ik bel amper, ik app een beetje en soms wat op fb en toch ben ik blij als die savonds haalt.
Dan is hij altijd aan het piepen dat ie leeg is.

Ik was ook altijd zo iemand die niet aan de smartphone wilde en ben onderhand van plan om er weer vanaf te stappen.
Als je het ding eens echt nodig hebt is de batterij leeg.