Idioot dure telefoon abbonementen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:17

Ik heb toegang tot de personeelsabbo's van Vodafone. Nog tot 2 april 2013 kan je daarbij de huidige Bel+SMS+Web abbo's afsluiten. Sim-only zijn hier te vinden: https://directsales.vodafone.nl/friends ... rform/3434

Je hebt hier wel een actiecode voor nodig die je als grootzakelijke klant van Vodafone (of als personeelslid) kan aanvragen.

Mijn huidige abbo is bijvoorbeeld 10GB+onbeperkt SMS+500 min bellen+onbeperkt bellen naar Vodafone klanten voor 24,30 per maand, maar als jij zo weinig belt ben je voor 16,20 per maand klaar met 125 min en 4GB internet en die loopt dus door na je abbo. Het kopen van een los toestel is dan goedkoper dan die IDIOTE abbo's die Vodafone nu aanbiedt :)

skyline

Re: Idioot dure telefoon abbonementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 22:24

Ik denk dat ik inderdaad maar voor een sim only ga , dan ben ik al goedkoper uit dan dat ik nu een abbo neem met telefoon

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:40

skyline schreef:
WilmaW schreef:
abonnement niet verlengen maar gewoon door laten lopen ( ik meen dat je dan op de zelfde prijs blijft ), en dan een sim only toestel kopen.

ooh ik wist niet dat dit kon , dan zou dat nog wel een goede optie zijn als ik niks beters vind :)

dit kan idd gewoon, mijn vriend heeft al jaren hetzelfde abbonement, die laat het gewoon doorlopen en koopt indien nodig zelf ene telefoon los bij :j
zijn abbo word al minstens 5 jaar niet meer aangeboden denk ik ?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:46

Ik zit bij hollandsnieuwe, erg tevreden :j
Vind het vooral zo lekker dat je er niet over heen kunt bellen, dus geen onverwachte rekeningen.

Het enige is als je een gloednieuwe luxe telefoon wilt, dan moet je bijna wel. Want om nou een losse telefoon te kopen voor 600 euro, dat zou ik persoonlijk ook niet doen. Maar meer dan 20 euro per maand wil ik ook niet kwijt zijn, dus stel ik me tevreden met een verouderde telefoon (iphone 3gs).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:25

Sonja_vR schreef:
WilmaW schreef:
abonnement niet verlengen maar gewoon door laten lopen ( ik meen dat je dan op de zelfde prijs blijft ), en dan een sim only toestel kopen.

dit kan idd gewoon, mijn vriend heeft al jaren hetzelfde abbonement, die laat het gewoon doorlopen en koopt indien nodig zelf ene telefoon los bij :j

zijn abbo word al minstens 5 jaar niet meer aangeboden denk ik ?

Als je dit overweegt, moet je wel even checken of je geen aanbieding hebt die loopt voor de oorspronkelijk duur van je abonnement. Soms heb je bijvoorbeeld een aanbieding dat je een tweejarig abonnement hebt en in plaats van 30 euro maandelijks 20 euro betaalt voor die twee jaar. Als je dat abonnement stilzwijgend verlengd, ga je dus weer 30 euro betalen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:34

Lianne86 schreef:
Waarom niet? Eerst moet je bij een abo vooraf een bedrag betalen voor een bepaalde telefoon... En nu betaal je die achteraf of je levert hem in...

Als ik kijk, ik ben goedkoper uit dan met mijn oude abo en heb een leuk toestel (ok, ik heb niet het nieuwste/duurste toestel, maar dat is voor mij ook niet belangrijk..)

Niet helemaal waar. Want bij toestellease betaal je ook een xbedrag per maand voor je toestel ;) (zomaar 20 per maand bovenop je abbo (ala 20/25 euro per maand voor een beetje standaard bundel (niet eens veel). Aan het eind heb je je telefoon dan bijna afbetaald en moet je nog een x bedrag betalen, wil je hem houden. Daarbij is toestellease ook niet alles als je telefoon kapot gaat/gejat wordt etc.

Nee dat toestellease vind ik maar bedriegelijk. Voor datzelfde geld heb je gewoon een abbo + telefoon (en die mag je dan houden :) )

eestheer schreef:
Bij hi heb je tegenwoordig abonnementen waarbij je je telefoon least. Normaal als je een telefoon bij de abbo neemt betaal je maandelijks een beetje je telefoon af, daarom zijn de maandelijkse kosten hoog.
Doordat je je telefoon least, heb je die "afbetaalkosten" niet waardoor je een lager abonnement hebt maar toch een leuke "nieuwe telefoon". Ik weet niet precies hoe het zit, maar dat zou je dan even op de site kunnen bekijken.

Dan betaal je maandelijks gewoon een x bedrag voor dat toestel. Voor dat bedrag kan je net zo goed een telefoon + abbo nemen ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:36

Ik heb sim only van hi.
500 bel minuten + 500 Mb en betaal €7,50 :D
Ik ben er helemaal happy mee! Overigens het 2de jaar ga ik wel €22,50 betalen, maar dat vind ik ook nog te overzien.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:37

Al bij tele 2 gekeken?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:40

Ik zit bij simpel is wel sim only en je zal een los toestel moeten kopen naar in vergelijking is het op ten duur veel goedkoper :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:48

Ik betaal bij Hi €21,39 per maand voor 120 minuten/sms'jes, met gratis sms-verdubbelaar 240 sms'jes dus (bellen doe ik toch nooit) en 1000 MB internet. Het eerste jaar betaalde ik maar €13,50.
Ja, ik heb mijn telefoon zelf moeten kopen en ja, dat was even een flink bedrag, maar als je een telefoon bij je abonnement wilt betaal je die over 2 jaar looptijd gezien wel 2 tot 4 keer!
Dat toestellease moet ik al helemaal niet, wil je een beetje fatsoenlijke telefoon dan betaal je alsnog een godsvermogen en kun je het kreng aan het eind van het abonnement nog inleveren ook. Dag hoor, dag. Ben toch zeker niet gek. 8)7

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:57

Als je voor simonly gaat kijk dan even op die link van mij, goedkoper ga je het niet meer vinden (bij VF iig) ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:02

Die link van jou ziet er goed uit choiix! Zelfs ik ga nu twijfelen, maar ik heb het niet zo op Vodafone...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:06

Choiix schreef:
Als je voor simonly gaat kijk dan even op die link van mij, goedkoper ga je het niet meer vinden (bij VF iig) ;)

Scheelt inderdaad een hoop, maar toch kan het een stuk goedkoper :D . Maar als je niet veel belt, is het een goede deal. Zodra je meer gaat bellen, wordt het toch wel wat duurder in combi met andere providers. Maar ook hier geen vodafone meer :n

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:08

Oooooh goed topic dit! Ik ben ook al benaderd, maar vind het ook zo hoog de prijzen!

Ik wil denk ook aan de simonly
Ik zat te denken aan simyo...Maar dan heeft dat mannetje weer een verhaal dat ze bij "goedkopere" aanbieders je sneller over je internet bundel heen laten gaan terwijl je niet zoveel gebruikt.
:o?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:12

Ik ben ook weg bij Vodafone, idd belachelijk dure abonnementen. Zelfde abbo wordt elke keer vele euro's duurder.
Ben nu bij Telfort, voor 15 euro per maand. 300 belminuten, 100 sms en 500 MB. Kan ook nog goedkoper als je minder belt.
Wel zelf voor telefoon zorgen.

TMobile werkt bij ons niet goed (vlakbij Duitse grens). Met Telfort geen problemen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:15

01San schreef:
Oooooh goed topic dit! Ik ben ook al benaderd, maar vind het ook zo hoog de prijzen!

Ik wil denk ook aan de simonly
Ik zat te denken aan simyo...Maar dan heeft dat mannetje weer een verhaal dat ze bij "goedkopere" aanbieders je sneller over je internet bundel heen laten gaan terwijl je niet zoveel gebruikt.
:o?

Ik heb ook simyo. Ik begin in april aan mijn nieuwe abbo en ga meer dan de helft minder betalen :D. Ik ga 15,00 per maand betalen. Zet een datateller op je telefoon en je weet vanzelf wanneer je er overheen gaat. Wat ze bij Vodafone doen (is mij verteld) je snelheid als je op het einde van je abbo zit zo omlaag schroeven zodat je er niet overheen kán. (kan natuurlijk altijd). Maar met een beetje opletten, kom je een heel eind hoor ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:15

Ik zie dat je geen fan bent van T-mobile, mijn abonnement is daar juist goedkoper uitgevallen :=
Mocht je wel via gsmtopdeal.nl gaan bestellen zet achter de link dan nog even /kampioen want elke maand staat er een nieuwe aanbieding van hun in de kampioen ;)
Edit: zie nu dat ze dezelfde aanbieding ook gewoon op de site hebben, vorig jaar was dat niet zo en kreeg ik een paar euro extra korting :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:19

@zapp: ja de prijzen spreken mij erg aan voor bijv 13,50 of 16 euro

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:22

Ik ken het probleem, ik wilde graag een iPhone en weiger 70 euro per maand neer te leggen. Heb mijn Abo verlengd op belsimpel.nl
Hele goeie aanbiedingen daar, paar kennissen hebben er ook besteld. Ging heel snel en goeie service, werd zelfs nog gebeld of alles in orde was na een paar dagen.
Kijk daar eens rond.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:22

Ik ga even kijken

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:25

Al eens bij Telfort gekeken ? Zitten op het netwerk van kpn, ben zelf al jaren tevreden klant met een sim only abonnement .

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:28

Ik heb sinds kort een sim only van Simyo, bevalt mij erg goed. Je zit gewoon op het KPN netwerk, dus bereik is top.
Betaal voor 300 minuten en 500 mb 14 euro per maand

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:29

Kom je goed uit met 500 mb? Gebruik je dan als je thuis bent wifi?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:40

nadita schreef:
Ik ben ook weg bij Vodafone, idd belachelijk dure abonnementen. Zelfde abbo wordt elke keer vele euro's duurder.
Ben nu bij Telfort, voor 15 euro per maand. 300 belminuten, 100 sms en 500 MB. Kan ook nog goedkoper als je minder belt.
Wel zelf voor telefoon zorgen.

TMobile werkt bij ons niet goed (vlakbij Duitse grens). Met Telfort geen problemen.

Het hangt er ook maar net van af wat voor aanbiedingen er op het moment dat je kijkt zijn. Want ik ben dus zojuist overgestapt naar vodafon en krijg daar 275 belminuten, gratis sms en 500 mb voor; 15 euro :D

Ik heb ook hele slechte ervaringen met T-mobile. Sowieso op veel plaatsen slecht bereik voor telefonie, om nog maar niet te spreken van 3g. Dat is echt bar slecht vaak.

Let goed op met Tele2, Simyo, Hollandsche nieuwe en al die anderen, die maken allemaal gebruik van het netwerk van T-mobile, Vodafone of KPN. Dus grote kans dat je dan toch op dat waardeloze netwerk van T-mobile terecht komt. En dan heb je wel een mooi abonnement voor weinig, maar als je dan slecht bereik heb is dat extra zuur want dan kun je nog net niks ;)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:41

Simyo maakt gebruik van kpn