Lianne86 schreef:Waarom niet? Eerst moet je bij een abo vooraf een bedrag betalen voor een bepaalde telefoon... En nu betaal je die achteraf of je levert hem in...
Als ik kijk, ik ben goedkoper uit dan met mijn oude abo en heb een leuk toestel (ok, ik heb niet het nieuwste/duurste toestel, maar dat is voor mij ook niet belangrijk..)
Niet helemaal waar. Want bij toestellease betaal je ook een xbedrag per maand voor je toestel
(zomaar 20 per maand bovenop je abbo (ala 20/25 euro per maand voor een beetje standaard bundel (niet eens veel). Aan het eind heb je je telefoon dan bijna afbetaald en moet je nog een x bedrag betalen, wil je hem houden. Daarbij is toestellease ook niet alles als je telefoon kapot gaat/gejat wordt etc.
Nee dat toestellease vind ik maar bedriegelijk. Voor datzelfde geld heb je gewoon een abbo + telefoon (en die mag je dan houden
)
eestheer schreef:Bij hi heb je tegenwoordig abonnementen waarbij je je telefoon least. Normaal als je een telefoon bij de abbo neemt betaal je maandelijks een beetje je telefoon af, daarom zijn de maandelijkse kosten hoog.
Doordat je je telefoon least, heb je die "afbetaalkosten" niet waardoor je een lager abonnement hebt maar toch een leuke "nieuwe telefoon". Ik weet niet precies hoe het zit, maar dat zou je dan even op de site kunnen bekijken.
Dan betaal je maandelijks gewoon een x bedrag voor dat toestel. Voor dat bedrag kan je net zo goed een telefoon + abbo nemen