Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:12

Ik gebruik bijna altijd Dash, is ook regelmatig in de aanbieding. Dus sla dan meestal in. Probeer dat ook met shampoo, tandenpasta, deo en badschuim te doen. En ook met schoonmaakmiddelen zoals allesreiniger, glassex en wc-eend enz. 1+1 gratis of iets dergelijks.

De site van robs budget menus kijk ik ook vaak. Erg handige site..
Laatst bijgewerkt door La_Rouge op 15-01-13 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:13

Soda + azijn werkt ook prima... en soms heb ik het poederwasmiddel van de AH :). Doet het ook prima.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:23

Ik gebruik die grote flessen vloeibaar van de lidl, vind het altijd lekker ruiken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 07:28

lieke2 schreef:
Inge, bedankt voor het maken van het nieuwe topic *\o/*
Hopelijk gaat het met pimmetje trouwens goed.....

Met Pimmetje gaat het goed , die is druk aan het rond crossen met de rolstoel in het
ziekenhuis := .Sjeest van afspraak , naar afspraak ... :=

Leuk ..weer het volgende topic .... *\o/*

Ik heb gisteren bij Kaufland Persil Gel color vloeibaar in de aanbieding gekocht .
Nu kan ik een hele poos vooruit . :o
2 flessen a 3,65 liter voor 16,99.
Fa deo (0,88 cent),Fa douche gel (0,77), en Lenor wasverzachter 1,2 Liter (1,59)waren
ook in de aanbieding maar die heb ik nog thuis , dus niet genomen .

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:10

Ik heb normaal ook het wasmiddel van de Hema, voldoet goed. Hoewel ik die voor de gekleurde was iets minder vind, het wordt wel goed schoon, maar laat een raar luchtje achter. Heb nu de Persil, was in de aanbieding bij de Kruidvat vorige week. Wasmiddel van de Lidl komt bij de testen goed voor de dag, maar moet daar toevallig in de buurt zijn en aan denken... meestal vergeet ik het dan.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:30

Ik koop meestal ariel als dat in de aanbieding is.
Janna handige site, ik heb me nog niet aangemled aar ga eerst de site wat beter doorlezen
Vorige week wasik voor ca 65 euro klaar en voor mijn doen is dat erg weinig

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:38

Zo, nieuw topic en dan gelijk alweer naar blz 2....gaat snel hier :D

Ik gebruik nog altijd wasmiddel van de aldi.
Bevalt me prima.
Ik kan allergische reacties hebben op wasmiddelen,dus ik kan niet zomaar wat gaan halen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:38

Ik gebruik Dash dat ik in een groot voordeelpak koop bij op=op shop en lenor wasverzachter. Die was een euroknaller bij c100 afgelopen week.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:52

Je kunt natuurlijk sowieso bezuinigen door geen wasverzachter te kopen.. :))
Waarom zou je je kleding in een vettige siliconenlaagje willen steken? Slecht voor je huid en slecht voor je portemonnee en het milieu.
Echt een nutteloze aanschaf!
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 16-01-13 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:54

Mag ik instappen? Heb dit al meeredere keren voorbij zien komen, maar dan was er blz 97 ofzo. Nu maar in nieuw topic. Ik gebruik ook XXL waspoeder van Lidl. bevalt goed en ruikt lekker. De wasverzachter stinkt :r Gebruik al jaren geen wasverzachter meer.
Nu zijn er die notenreclame XXL zakken. Is dat nu echt zoveel goedkoper dan de gewone verpakking? Of willen ze ons hun oude noten laten kopen? :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:01

ik vind het wasmiddel van de lidl ook stinken en ik krijg er uitslag van.
ik haal vaak aanbiedingen bij de action en soms de em-te.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:06

ditano schreef:
lieke2 schreef:
Inge, bedankt voor het maken van het nieuwe topic *\o/*
Hopelijk gaat het met pimmetje trouwens goed.....

Met Pimmetje gaat het goed , die is druk aan het rond crossen met de rolstoel in het
ziekenhuis := .Sjeest van afspraak , naar afspraak ... :=
.

Zeer off topic!
Ja, klopt! Het gaat me goed. ik ben vrijdag geopereerd en kar inderdaad het hele ziekenhuis door. Fysio 2x per dag, ergotherapie, fotos maken ed. Dat is wel lekker zo gaan de dagen snel. Wat leuk is hier, ontbijt en avondbrood wordt niet op de kamer gebracht voor degenen die mobiel zijn. Er is beneden een Speisesaal met een groot buffet dus je haalt waar je trek in hebt. Dat kan een besparing zijn, geen kans dat je op die manier veel weggooit. Kom ik toch weer een beetje on topic. ;)
Manlief heeft maandag boodschappen gedaan voor deze week. Ik zal eens vragen wat hij kwijt was.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 09:08

Ik had ook vaak jeuk als ik kleding aantrok.. Vooral een pyjamabroek ofz..vreselijk!! Zonder wasverzachter heb ik nergens last meer van en.zolang meneer rookt blijft die lekkere lucht toch niet hangen. Totaal off topic maar waarschijnlijk is onze poes van het asiel een kater :') tot we t zeker weten hebben we dr tot shemale gedoopt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:09

Jannepauli schreef:
Je kunt natuurlijk sowieso bezuinigen door geen wasverzachter te kopen.. :))
Waarom zou je je kleding in een vettige siliconenlaagje willen steken? Slecht voor je huid en slecht voor je portemonnee en het milieu.
Echt een nutteloze aanschaf!

Met verzachter ruikt mijn was na het drogen. Fris, zonder nog al eens muf , voor mij dus zeker niet nutteloos.
Liever wasverzachter en frisse was dan nog een keer wassen :-) ruimte kan niet altijd beter geventileerd worden dus dan zijn de opties simpel

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:24

Maar Sonja, als je was na het wassen muf ruikt, dan was je waarschijnlijk gewoon verkeerd. Misschien wat minder wasgoed tegelijk wassen ( machine niet zo vol proppen), wordt het echt schoner van. En een muffe geur maskeren met een chemisch goedje lijkt me niet de oplossing.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:30

ik lees ook weer mee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:40

Als je jeuk krijgt van wasmiddel zou ik sowieso geen wasverzachter gebruiken. Er zijn periodes dat ik alleen Neutral kan verdragen -O- Ik heb nu meestal Arial, en eerder Robijn maar die ging mij tegenstaan qua geur en ik krijg er meer jeuk van.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 09:43

Ik had robijn wasverzachter. Nu al paar maanden alleen wasmiddel van ah en dat gaat prima.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:47

Of dan moet de wasmachine/droger eens gecontroleerd worden en schoongemaakt. Filter, rubbers, bakje voor wasmiddel (en daarachter). Het kan zijn dat er ergens schimmelvorming is. Te veel wasmiddel is trouwens een berucht kweekmiddel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:56

Onze wasmachineman raadde mij eens aan om eens in de zoveel tijd de machine (zonder was erin) met een zak soda in de trommel een programma op 90 graden te laten draaien. Alle vet en vieze troep verdwijnt en je machine wast weer veel beter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:19

Jannepauli schreef:
Maar Sonja, als je was na het wassen muf ruikt, dan was je waarschijnlijk gewoon verkeerd. Misschien wat minder wasgoed tegelijk wassen ( machine niet zo vol proppen), wordt het echt schoner van. En een muffe geur maskeren met een chemisch goedje lijkt me niet de oplossing.

nope, is puur ventilatie van de ruimte waardoor het langzaam droogt. Machine word niet te vol gepropt, word regelmatig gereinigd, afwisselend met soda, of vaatwasblokjes + zelf nog de filters, rubbers en bakjes etc schoonmaken (gebruik alleen het bakje voor de wasverzachter, de rest gaat in de machine ) in droge periodes heb ik er ook geen last van :n
was ruikt na het wassen ook gewoon fris en fruitig, puur als het te lang heeft moeten hangen dan is het muf.
is echt puur de ventilatie van de zolder.
lang leve mechanische ventilatie :roll:

we hebben op de beneden verdieping een te kort aan rooster en geen enkel raam wat open kan, rooster word pas geplaatst als raam stuk is , of de kozijnen vervangen worden (duur nog minimaal 4 jaar)
willen we de boel echt goed ventileren, moeten de voor en achterdeur tegen elkaar open...das handig :n
1ste verdieping kunnen ene paar bovenlichtjes open + roosters
en op zolder kan het miniraampje open, maar daar zit verder ook geen ventilatie aansluiting oid :n en geen roosters
we zijn aan het steggelen met de woningbouw om dit te verbeteren, maar dat schiet tot nog toe niet op

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:26

Vandaag voor 42 euro aan boodschappen gedaan, best netjes.
Scheelt ook wel dat ik nog vlees in de diepvries heb liggen.
Verjaardagsboodschappen doen we vrijdag.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:26

Ik ben toch wel gek op een beetje Lenor bij mijn was. Heb van de week bij de c1000 ingekocht,1euro een fles!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:50

ik ga even een rondje appie doen, niet gepland, maar ga maar alvast het invries spul doen en even kijken wat er voor leuks/bruikbaars in de uitverkoop is. Ze zijn zwaar aan de opruim omdat ze na zaterdag 10 dagen dicht zijn ivm verbouwen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:23

Nog tip voor wasmiddel/wasverzachter....... soms hebben ze in de winkel van die megaflessen (bij de Makro ook). Die lijken soms super voordelig, maar zijn vaak minder geconcentreerd. Heb je dus meer van nodig per was...... dus let daar ff op als je vergelijkt :)