Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rinske schreef:Dak vernieuwen zal niet gaan binnen je budget vrees ik, want dat zijn asbest platen.
Beter kun je dan van binnenuit isoleren.
Als je er echt vaak in wil zitten dan moet je niet met waxinelichtjes willen gaan verwarmen, dat gaat echt niet hoor. Een oliekacheltje of electrisch kacheltje zal dan beter gaan.

(Daarom mijd ik bij m'n ouders het tuinhuisje ook als de pest..) Tries_en_Faf schreef:En hoe ver zijn jullie inmiddels?
) Mri schreef:persoonlijk zou ik, net als AngeliqueB, de vloer proberen te isoleren. al is het maar een klein laagje dat het niet gigantisch kan optrekken. Matrassen moet je nooit direct op de grond leggen. Pallets zijn dan beter.
Maar, op bv marktplaats kan je ook vaak goedkoop een oud bedframe met bodem vinden.
Dan zit je net iets hoger en je matras kan ook beter luchten.
), magneetstrips tegen elkaar en klaar. Maak je eigenlijk zelf een versie van dubbel glas en hoeft niet duur te zijn. Op de markt ofzo wat goedkope lapjes stof om gordijntjes te maken en dan fleurt het ook al op.
. En als plafond over de isolatie een soort dunne houten plaat, die je direct kan verven? Want gyproc wordt te zwaar denk ik).
Annick75 schreef:Om de ramen te isoleren, kun je bij de bouwmarkt plexiglas platen halen. Even de maat van de ramen opnemen, dan weet je hoeveel je nodig hebt. Rol zelfklevende magneetstrips erbij en je kunt voorzetramen op je kozijnen maken. Plexiplaten op maat snijden, de ene kant van de magneetstrip op de randen van de plaat en de ander helft op het kozijn (na het schilderen uiteraard), magneetstrips tegen elkaar en klaar. Maak je eigenlijk zelf een versie van dubbel glas en hoeft niet duur te zijn. Op de markt ofzo wat goedkope lapjes stof om gordijntjes te maken en dan fleurt het ook al op.

).
)