Een krot omtoveren in een gezellige meisjesplaats? TIPS!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_vdv

Re: Een krot omtoveren in een gezellige meisjesplaats? TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:09

Ik wil dit volgen!
Heel gaaf maar het word een flinke klus!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:10

Dak vernieuwen zal niet gaan binnen je budget vrees ik, want dat zijn asbest platen.
Beter kun je dan van binnenuit isoleren.

Als je er echt vaak in wil zitten dan moet je niet met waxinelichtjes willen gaan verwarmen, dat gaat echt niet hoor. Een oliekacheltje of electrisch kacheltje zal dan beter gaan.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 22:14

Rinske schreef:
Dak vernieuwen zal niet gaan binnen je budget vrees ik, want dat zijn asbest platen.
Beter kun je dan van binnenuit isoleren.

Als je er echt vaak in wil zitten dan moet je niet met waxinelichtjes willen gaan verwarmen, dat gaat echt niet hoor. Een oliekacheltje of electrisch kacheltje zal dan beter gaan.

Oke bedankt!
We hebben al een paar elektrische kacheltjes gezien voor 15€ dus dat is het geld niet.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:46

Superleuk idee zeg! Ik ga dit volgen en misschien kan je er een radiotje inzetten voor wat muziek ? Koelkastje met wat drinken en een kastje met wat snacks ? :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:54

hout langs deur zou je kunnen vervangen of door glas maar ook makkelijk door die doorzichte platen weet even niet hoe deze heten. helemaal niet duur en weet niet of je zelf handig bent met wat kleine latjes of mischien vriend of je vader.
en de deur 2de hands op marktplaats even kijken, verfkleur erover en klaar.

de asbest platen kun je inleveren bij de gemeentewerf tenminste hier mits je ze inpakt met plastic of iets dergelijks.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:53

ah das een leuk project! Zal wel veel werk worden maar ach, heb je iets om handen en een super leuk plekje om te zitten :)

Ga het ook volgen :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:41

Isoleren met piepschuim-platen, daarvoor kun je dan een wand plaatsen, gipsplaat of OSB platen. Plafond idem. Vloer zou ik ook isoleren, trekt zo koud op! Meubels en dergelijke, dat hoeft nog niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:43

Wat een leuk project :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:37

Heel leuk project; succes ermee! Ik zou alleen een probleem hebben met het leegruimen en schoonmaken, lijken veel spinnen te zitten := (Daarom mijd ik bij m'n ouders het tuinhuisje ook als de pest..)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:43

En hoe ver zijn jullie inmiddels?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:46

persoonlijk zou ik, net als AngeliqueB, de vloer proberen te isoleren. al is het maar een klein laagje dat het niet gigantisch kan optrekken. Matrassen moet je nooit direct op de grond leggen. Pallets zijn dan beter.
Maar, op bv marktplaats kan je ook vaak goedkoop een oud bedframe met bodem vinden.
Dan zit je net iets hoger en je matras kan ook beter luchten.
Van een 1 persoons bed kan je goed een bank/hang plek maken, plus dat het handig is als je er wil slapen!
Een tweede matras zou je dan bv als rugleuning kunnen gebruiken

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:47

Wat leuk! Kan 1 van jullie geen timmerman aan de haak slaan? ;)

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 18:38

Tries_en_Faf schreef:
En hoe ver zijn jullie inmiddels?

We zijn bezig met het kot leeg te halen, dit duurt wel lang, omdat we een deel moeten zagen om als brandhout te gebruiken en al het ijzer verzamelen om te in te leveren (hier krijgen we dan nog een klein beetje geld voor terug).
Dit weekend hebben we geen tijd om verder te doen.
Maar maandag gaan we naar het containerpark, echt kuisen en nog een beetje rommel eruit halen (er is al heel veel weg!!)
Dinsdag gaan we dan naar de winkel voor isolatiemateriaal (ik ga dit weekend naar mijn vader die hier ook veel over weet) te kopen.
We willen zo veel mogelijk deze vakantie gedaan krijgen!
Ik houd julie zeker op de hoogte (ook met foto's ;) )

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 18:40

Mri schreef:
persoonlijk zou ik, net als AngeliqueB, de vloer proberen te isoleren. al is het maar een klein laagje dat het niet gigantisch kan optrekken. Matrassen moet je nooit direct op de grond leggen. Pallets zijn dan beter.
Maar, op bv marktplaats kan je ook vaak goedkoop een oud bedframe met bodem vinden.
Dan zit je net iets hoger en je matras kan ook beter luchten.

Voor de vloer gaan we gewoon een speciaal zeil leggen (dit houdt vocht tegen) de matrassen gaan we wss op 2dehands lattenbodems leggen, dan staan die ook van de grond.
De vloer gaan we bedekken met tapijt of tapijttegels.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:52

Kwantum heeft goedkoop tapijt van 20 euro piet stekende meter (dacht ik) dat is goedkoper dan tapijt tegels althans, toen wij de zolder gingen op knappen was dat zo)

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:56

Wat een leuk project zeg!
ik ga even volgen :)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:19

Om de ramen te isoleren, kun je bij de bouwmarkt plexiglas platen halen. Even de maat van de ramen opnemen, dan weet je hoeveel je nodig hebt. Rol zelfklevende magneetstrips erbij en je kunt voorzetramen op je kozijnen maken. Plexiplaten op maat snijden, de ene kant van de magneetstrip op de randen van de plaat en de ander helft op het kozijn (na het schilderen uiteraard ;) ), magneetstrips tegen elkaar en klaar. Maak je eigenlijk zelf een versie van dubbel glas en hoeft niet duur te zijn. Op de markt ofzo wat goedkope lapjes stof om gordijntjes te maken en dan fleurt het ook al op.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 00:49

Vandaag zijn we naar het containerpark geweest om bijna al de rommel al weg te hebben.
Morgen gaan we naar de winkel om al het materiaal voor het binnen dak te kopen (We gaan soort van raster maken met houten balkjes, hiertussen gaan we dan glaswol of xps platen zetten, daar zijn we nog niet helemaal uit :D . En als plafond over de isolatie een soort dunne houten plaat, die je direct kan verven? Want gyproc wordt te zwaar denk ik).

We hebben ons bedacht en gaan de muren gewoon 'isoleren' met gyproc, want het heeft eigenlijk niet zo veel nut om de helft van het budget te besteden aan isolatie, als je heel het kot verwarmd hebt op 15min met een elektrische verwarming. (Dat is ook weer al plaats, tijd en geldbesparing.)

Ik ga morgen terug foto's maken, dan hebben jullie een duidelijk zicht hoe ver we staan :)

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 00:51

Annick75 schreef:
Om de ramen te isoleren, kun je bij de bouwmarkt plexiglas platen halen. Even de maat van de ramen opnemen, dan weet je hoeveel je nodig hebt. Rol zelfklevende magneetstrips erbij en je kunt voorzetramen op je kozijnen maken. Plexiplaten op maat snijden, de ene kant van de magneetstrip op de randen van de plaat en de ander helft op het kozijn (na het schilderen uiteraard ;) ), magneetstrips tegen elkaar en klaar. Maak je eigenlijk zelf een versie van dubbel glas en hoeft niet duur te zijn. Op de markt ofzo wat goedkope lapjes stof om gordijntjes te maken en dan fleurt het ook al op.

Als we de rest niet echt gaan isoleren dan denk ik niet dat het echt veel nut meer gaat hebben om de ramen wel te isoleren. Dus dit gaan we niet doen.

De gordijntjes is wel een goed idee! Dat was ik al vergeten :o

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:40

Dan zou ik inderdaad even afwachten. Mochten de ramen toch erg veel wind doorlaten, dan is in een later stadium, na wat sparen, het materiaal voor voorzetraampjes zo gekocht natuurlijk. En als je een beetje een zwaardere stof koopt voor de gordijntjes, kunnen die ook al een hoop tegenhouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:50

Als het dak idd asbestplaten zijn, zorg dan wel dat je daar niet in gaat boren of spijkeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:06

een boormachine in de asbest is echt niet direct een probleem hoor..niet te dramatisch ;)
zo lang je platen niet in fijne stripjes gaat staan zagen met een decoupeerzaag of de boel opstookt of de hele dag gaten gaat staan boren is er vrij weinig aan de hand
maar aangezien het dak waterdicht moet blijven vermoed ik dat er niet echt in geboord of gespijkerd gaat worden

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:26

Sonja vR: wat jij zegt over asbest klopt echt niet. 1Vrijkomende vezel kan al problemen veroorzaken. Nu bevatten de platen niet zoveel asbest en is het gebonden, dus de kans dat je een vezel inademd is niet heel groot maar het kan wel.

Ts: wat een leuk project! Ben benieuwd hoe het wordt. Met pallets kun je heel leuke meubels maken voor heel weinig geld. www.pinterest.com/grayceesgrandma/reusing-pallets/

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 20:51

*Nieuwe update*
Er was jammer genoeg geen tijd meer over om aan het dak te beginnen, maar we hebben al wel alles voor het dak en de muren gekocht en eens goed gekuist.
Morgen gaan we dus aan het dak beginnen (wat we hopelijk afkrijgen :) ).
We gaan horizontale balken in de groene balken (tegen de lange muur) vastzetten. Hiertussen gaan we dan glaswol tussen vastnieten (de helft dat we nodig hebben hadden we nog liggen) en als plafond hebben we plafondtegels gekocht (zijn gebroebelde ismotegeltjes), deze gaan we pas zetten als de muren klaar zijn, want ze zijn zeer fragiel.

We gaan dus niet in het asbest boren/spijkeren.

De foto's van het gekuiste kot (Daar hebben we overigens veel werk aan gehad. Ik kan geen 'riool'spinnen meer zien! :D )

Afbeelding

Afbeelding

Het raam is vooral nog vuil en stoffig langs de buitenkant (er kan wss nog wat meer licht binnen, als ze deftig gekuist zijn).
Afbeelding

Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:55

wauw zeg, jullie zijn goed bezig geweest! ziet er echt al heel goed en leuk uit :)