autogarage, wat zijn mijn rechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:52

je kan het ook omdraaien.
Hoe zeker waren ze dat de sensor die vervangen stuk was?
Niet het spelletje van we denken dat het dit is dus laten we het maar eens proberen op kosten van de klant.
En bij niet oplossen laten we het volgende maar eens gaan gokken/proberen

Een sensor kan je nameten.

daarnaast is het ook wel erg toevallig dat er nu 3 tegelijk kapot gaan.

Persoonlijk zou ik toch eens een andere bedrijf bezoeken. Dit klinkt een beetje als we hebben een domme klant die we vanalles in rekening gaan brengen.
Vraag ook eens naar de oude onderdelen.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 26-08-12 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Re: autogarage, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:54

De sensoren zijn nagemeten, zij weten dus zeker dat ze stuk zijn. Maar ik kan niet weten of zij me voorliegen of me expres op kosten jagen. En ik kan al helemaal niet zien of er een nieuwe sensor in zit!

PascalB

Re: autogarage, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:57

zoek eens een forum op van jouw model auto, die zal er vast wel zijn.
vaak heb je er ook genoeg mensen tussen zitten die ook ervaring hebben met de auto en de nukken en kuren :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:58

Ik kom wel meer problemen tegen met het dak van deze auto. Cabriodakken zijn heel gevoelig.
Maar niet 3 sensoren binnen 1 maand stuk.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:04

secricible schreef:
Ik kom wel meer problemen tegen met het dak van deze auto. Cabriodakken zijn heel gevoelig.
Maar niet 3 sensoren binnen 1 maand stuk.

het zou wel erg toevallig zijn.
Laat de auto maar eens bij een andere garage nakijken , zij kunnen ook denk ik wel zien dat 1 of meerdere sensoren al vervangen zijn.
Een schroef , moer of stekker beschadigd toch wel als je iets moet vervangen , ook een nieuwe sensor zou er schoon / redelijk schoon uit moeten zien.

als ze bovag lid zijn kan je altijd nog een klacht indienen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 22:11

En heel oud topic, maar omdat bokt vaak boven komt drijven bij de zoekfuncties wil ik wel graag aanvullen.

Ik ben na de laatste reparatie niet meer terug geweest. De eerste keer omdat alles samenviel met mijn bruiloft en daarna het goede weer toch over was. Toen ik het jaar erop terug ging waren er ineens 2 kapot en toen heb ik het gewoon laten zitten met de gedachte dan maar geen cabrio en heb doorgereden met die 2 kapotte sensoren.

Dit jaar toch weer kriebels, maar toen bleek mijn garage niet meer te bestaan. Wel van dezelfde peugeotgarages een andere in den haag, waar ik hem vanochtend heen heb gebracht en heb aangegeven de twee sensoren dan maar te vervangen.
Toen ik hem vanavond ging ophalen kreeg ik een aangename verassing met de rekening. 2 sensoren kosten 500e en ik hoefde maar 100e te betalen.
Wat blijkt? Die twee sensoren waren niet stuk. Mijn gedachte is al die tijd juist geweest. Ik ben gewoon opgelicht.

Wat mij steeds opviel was dat ik het euvel kon oplossen door een paar keer mijn kofferbak te openen en het achterzeil opnieuw in te leggen en daarna kofferbak weer dicht. Ik dacht dat het inleggen van het zeiltje het was, maar nu blijkt: mijn auto kon niet meer registreren of mijn kofferbak dicht was. Het enige wat ze nu hebben gedaan is de slotvanger van de achterklep opnieuw afstellen en alles werkt weer als een zonnetje.

Ik heb de overkoepelende maatschappij dus vandaag meteen een mail gestuurd dat ik echt heel boos ben en me opgelicht voel voor 500e. Ik besef me dat ze waarschijnlijk weinig meer kunnen doen aangezien de garage opgedoekt is, maar het is behoorlijk slechte reclame voor hen en ik ben echt pisheet eerlijk gezegd...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:57

Wat erg. Maar je hebt gedaan wat binnen jou mogelijkheden lag. Tegen bedrog kan je vaak niet opboksen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 11:45

ondertussen een week later (vorige keren had ik dan alweer een aantal keer stil gestaan met een open dak dat niet meer dicht ging) werkt alles nog steeds perfect. Ik raak er meer en meer van overtuigd dat dit inderdaad het probleem is geweest.

Van het hoofdkantoor heb ik een mailtje dat ze het doorsturen naar de juiste afdeling en dat ze het erg vervelend vinden.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor reactie ik daar op ga krijgen. Ondertussen heb ik wel van mensen vernomen dat deze vestigingen allemaal onder 1 dak vallen (en dus geen franchise ofzo, waarbij iedereen afzonderlijk van elkaar werkt), dus in zoverre vind ik dan dat het hoofdkantoor ook zijn verantwoordelijkheid mag nemen in deze.
Overigens ben ik door de andere vestiging van deze organisatie heel netjes geholpen, dus ik ben ook verder niet negatief over de garageketen, maar als ze zichzelf hier makkelijk vanaf maken overweeg ik een volgende keer niet meer terug te gaan...