Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:12

Jeetje, wat is dit snel gegaan!

Lamp in het vorige topic vind ik echt niet leuk, sorry. De buuf van mn ouders heeft 'm en heb haar nooit willen/durven vragen waar ze die vandaan heeft, tot ik er zelf tegenaan liep toen ik die kast haalde.
Maarrrr... Zij heeft 'm laag boven haar vierkante eettafel hangen. De k dat-ie in een hoge hal wel veel meer tot z'n recht komt!

Ik ben zowiezo echt wel een zeikerd qua lampen. Alles wat bij de standaard winkels te krijgen is heb ik ongeveer wel weer een ding op aan te merken waardoor ik 'm toch niet wil. Heeeeel vervelend voor mijn porto, omdat ik elke keer bij speciaalzaken uitkom of via internet (en dan alsnog tegenvallers heb omdat het net niet zo is als op het plaatje weet je wel) maar Ook erg vervelend voor mezelf en voor degene die met me mee is. Is gewoon frustrerend! Je gaat met een doel op pad om dan vervolgens sjaggo thuis te komen met lege handen.. -O-

Mootje, leuk huis in Schiedam! Al zou ik echt nooit meer in een stad willen wonen. Er dichtbij wel, maar erin toch niet..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 05:59

en ook ik meld me weer eventjes!
We gaan zometeen met bus en aanhanger naar de Praxis, binnendeuren, tegels, douchewand, douchemeubel, voordeur, ondervloer, vloer en plinten halen...pffff, dat wordt sjouwen. Gelukkig mochten we de bus van de aannemer mee, scheelt weer huren :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 06:14

Jeetje , alweer een nieuw topic :D

De plinten zitten ondertussen weer aan de muur , eindelijk .
Met dank aan broertje .
Vanavond gaat een bekende nog met de laatste stopcontacten en hoop ik de lamp
boven de eettafel aan de gang .S,morgens om 06.00 uur is het namelijk al best wel donker .

Gaaf huis in jou link Mootje <3

Qua lampen , heb ik een veel te dure smaak :o .

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:48

Ik heb ook een te dure smaak.. Heb gister bij de ikea wel lampen voor de keuken en eettafel gekocht.. Dan hangt er tenminste,iets

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:05

Oh ja...over lampen. Pfff....wij moeten nog voor in de slaapkamer iets verzinnen. Het plafond is nu ruim vier meter hoog omdat we de nok zichtbaar hebben gemaakt. Daar mag dus wel iets hangen van " formaat" , maar ik heb geen zin om 500 eur. uit te geven. Iemand ideeen? Mag strak zijn....maar ik ben gek op organische vormen. Geen kroonluchters met pendeltjes e.d., daar houd ik niet zo van

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:19

Pff jullie gaan altijd zo hard dat ik het niet altijd bij kan benen. Gebruik stiekem het topic voor de leuke ideeen en het meelezen ;)
Maar probeer ook te reageren op de ideeen maar dat lukt me niet altijd sorry!

Google is ook een goede inspiratie; zo ben ik op die kalender gekomen. Ik zocht muurstickers ;)
Wil nog iets leuks boven de bank in de kamer van me dochter, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt

Ik denk aan iets met een tak schilderen en daaraan leuke blaadjes met behang of zo en dan vogelhuisje er aan.. maar weet het nog niet.. dus als iemand leuke ideeen heeft ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:25

Dems, Gaaf dat jullie de nok hebben opengemaakt :j
Marley gaat vandaag nog een keer naar de Action om te kijken voor die wereldbol voor mij O:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:25

Je hebt van die "behangbomen" in heel veel soorten
Afbeelding
maar die zijn niet goedkoop.
Maar een beetje handigheid, creativiteit en restjes behang kan je dat zelf ook natuurlijk ;)

In de speelkamer van mijn zoon heb ik zelf een boom geschilderd (he ships heb even geen foto voorhanden). Beetje als de sprookjesboom met een vriendelijk gezicht en een heleboel mooi uitlopende takken waaraan we knijpers hebben geplakt om alle tekening in de boom te kunnen hangen :)
edit: toch gevonden :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 08-08-12 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:27

Wat een ontzettend leuk idee, MM :j Ik ben benieuwd naar een foto!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:15

Jemig dems, als je voor zoveel gaat, mogen ze het wel gratis thuis komen bezorgen.... :P
(kleine tip, houdt met het tegelen van tegels van een bouwmarkt een niet te kleine voeg aan. Vaak zijn niet alle tegels helemaal hetzelfde van maat en dan kun je nog een beetje spelen)

Mootje, vind die wereldbol ook super leuk! Toen ik hem bij Marley op de foto zag, had ik nooit gedacht dat die bij de action vandaan kwam :P

Die bomen vind ik een super leuk idee!!
(heel misschien nog een idee om uit iets van een dunne plaat een boom te zagen, gaatjes in de takken en daar aan een touwtje/lintje o.i.d. een knijper en die dan aan de muur bevestigen?!)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:16

Jeeeej. Bestelling van Dalani is verzonden *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:21

Hehe, Manzano! Cadeau voor je ouders toch?
MM, Zag dat je de foto stiekem had bijgeplaatst :P Echt ontzettend leuk!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:22

Ja klopt. En we gaan er zondag heen, dus ik begon al zenuwen te krijgen :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:23

Dat valt nog mee qua tijd! Hoop dat ze het wat vinden!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:23

Wat leuk die bomen!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:24

:=
Zit op Dalani te kijken... Niet altijd loont het om bij hen te kopen. Dat edelman Asia bestaat uit dingen die vorig jaar al bij de Trendhopper in de aanbieding waren en nu bij de intratuin in de aanbieding zijn :')
http://www.dalani.nl/home.php?cat=1232

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:29

Levertijd is bijna 4 weken, dus precies wat ze zeggen. Pakket is nog in Duitsland.

Klopt Mootje. Ik google regelmatig producten en vaak is hun prijs weinig interessant.
Gebruik de site meer voor inspiratie. Zie regelmatig merken die ik nog niet kende enzo.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:32

Afbeelding

wij hebben lampen gekocht bij de hornbach!(zie foto) vies ongelovelijk duur(A) maar oo zooooo mooi(A) en slijmen bij manlief hielp aardig!!(A)... en zondag bij de orchideenhoeve natuurlijk 2 orchideen gekregen(A)..
iemand nog tips om ze zo lang mogelijk mooi te houden?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:33

Dacht dat je het korter terug had besteld :P
Had het laatst ook een paar keer bij groupon gezien, dat artikelen elders zelfde prijs/goedkoper waren.

Wat mooi die orchidee!! Absoluut geen tips voor je, ben er weg van, maar kan ze nooit lang goed houden :o

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:34

dems75 schreef:
Oh ja...over lampen. Pfff....wij moeten nog voor in de slaapkamer iets verzinnen. Het plafond is nu ruim vier meter hoog omdat we de nok zichtbaar hebben gemaakt. Daar mag dus wel iets hangen van " formaat" , maar ik heb geen zin om 500 eur. uit te geven. Iemand ideeen? Mag strak zijn....maar ik ben gek op organische vormen. Geen kroonluchters met pendeltjes e.d., daar houd ik niet zo van

bij de karwei hadden ze zn hele mooie grote ronde hanglamp, echt wel groot hoor, vond hem te groot in ons huis... zwarte of witte kap erop

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:35

Bij mij staan ze maanden zonder er iets aan te doen. Af en toe wat water.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:36

Afbeelding
dit is de andere(A) ik vind ze prachtig

ooh manzano, dus verder geen kunstmest enz???

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:36

Ja klopt :j Vorige week hadden ze franse lavendelproducten met bodybutter, handcrème, natuurzeep enzo... Prijs in de webshop van dat merk valt echt mee (en is niet zo duur als Dalani zegt), dus heb de webshop van dat merk zelf opgeslagen :)

Die Orchidee is gaaf :j Ik wil ook nog een keer naar de orchideeëntuin, maar dan in combi met iets anders, anders is het wel erg ver rijden!
Niet in de volle zon, niet verdraaien (anders draait hij zichzelf de nek om), 1x per week even een half uurtje onderdompelen en dan gaat hij makkelijk een paar maanden mee! Als hij uitgebloeid is, moet je hem minder water geven en geduld hebben. Mij lukt het niet om ze opnieuw te laten bloeien, maar een vriendin van mij wel :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:37

Ik moet eigenlijk nog orchideën in de kleur oudroze. Valt niet mee die te vinden zeg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:38

Nee dat doe ik nooit. Geloof dat vriendlief er ooit (gewone) pokon bij heeft gegooid.