huurtoeslag kun je ook bij particulier huren krijgen, maar er zitten voorwaarden aan vast (maximaal bedrag aan huur waarbij je in aanmerking komt) kijk even op toeslagen.nl staat alle info op
kopen, huren... het ligt er aan wat je aan hypotheek kunt krijgen tegen welke voorwaarden denk ik als je nu een appartementje of kleine woning zou kunnen kopen (zeg 2 slaapkamers) voor een schappelijke prijs waarbij je ook nog een beetje kunt leven naast je hypotheek dan zeg ik, waarom niet maar dan zou je wel uitzicht moeten hebben op een aantal jaren blijven zitten in dat huis
mocht je kwa vaste laten erg hoog uitkomen ten opzichte van je inkomen , zou ik eerder pogen te huren
ik zou gaan huren, in de economie van nu is alles onzeker.. ik dacht in een goed gezond bedrijf te werken en toch word er een chef ontslagen vanwege de crisis. hij heeft een koopwoning en komt waarschijnlijk in de problemen, je gaat direkt flink terug in loon.
dit gebeurd natuurlijk ook als je een huurwoning hebt, maar daar heb je bij een bepaald inkomen opeens recht op huursubsidie, in een koopwoning heb je zulke regelingen niet, en zie nu je huis maar eens te verkopen!
ik ga volgende maand samenwonen en we krijgen een vrijstaand huis, met grote tuin en groot weiland voor m'n paard, en heb toestemming om er een stal bij te bouwen, en dat allemaal binnen de huursubsidie grens....
oke, ik heb wel een beetje mazzel in dit geval en zulke huizen staan er niet veel...
maar met een beetje geluk en goed zoeken zijn er ook echt wel leuke huurhuizen te vinden!
RoodZonnetje
Geplaatst: 06-06-12 16:09
marizkaa schreef:
oke.. ik wil ook graag huren.. is 750inc voor 3 kamers woonkeuken en woonkamer groot balkon veel?? en krijg je ook huirtoeslag als jeparticulier huurt?!?
Ik zou er voor tekenen! Hangt er wel vanaf waar het is, maar als dit in een (wat) grotere stad zou zijn, zou ik het zo doen voor die prijs! Huurtoeslag moet je even op toeslagen.nl berekenen