Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en zal het in juli verhogen naar 157 euro per maand.
Yv_ schreef:Vind de voorschotten van eneco zowiezo echt belachelijk hoog. In mijn oude appartement van +- 80 m2 was ik echt alleen 3 uurtjes in de avond thuis, dan stond de verwarming op 21 (enkelglas), voor de rest van de dag stond-ie op 14 graden. Vaatwasser had ik niet, waste ook bijna nooit af, want was er nooit. Was gooide ik bij mijn ouders af, want daar zat ik meer (werk bij mn vader, bleef na het werken vaak eten en nog even gezellig drankje doen + tv kijken). Voorschot stond op 155 euro (!!) voor 1 persoon en heb na precies een jaar daar gewoond te hebben welgeteld 70 euro teruggehad... Geloof nog steeds niet dat dat klopt.. Maargoed.
Yv_ schreef:Vind de voorschotten van eneco zowiezo echt belachelijk hoog. In mijn oude appartement van +- 80 m2 was ik echt alleen 3 uurtjes in de avond thuis, dan stond de verwarming op 21 (enkelglas), voor de rest van de dag stond-ie op 14 graden. Vaatwasser had ik niet, waste ook bijna nooit af, want was er nooit. Was gooide ik bij mijn ouders af, want daar zat ik meer (werk bij mn vader, bleef na het werken vaak eten en nog even gezellig drankje doen + tv kijken). Voorschot stond op 155 euro (!!) voor 1 persoon en heb na precies een jaar daar gewoond te hebben welgeteld 70 euro teruggehad... Geloof nog steeds niet dat dat klopt.. Maargoed.
In de huidige woning (75 m2, dubbelglas, geen vaatwasser), 2 koel/vrieskombi's (1 amerikaanse, 1 hoge enkele) staat het voorschot bij nuon voor 2 personen op 135 euro. Vind het nogal een verschilletje..Spaarlampen zijn op zich wel een goed idee, maar ik heb overal kroonluchters of spotjes en daarin vind ik het echt lelijk.
ja heb ik ook al eens over nagedacht.
. Na 7 maanden heb ik het met veel moeite terug kunnen laten zetten naar 130 euro. Maar toch.. 7x155 + 5x130 euro is echt veeeeeels te veel voor 1 persoon die er nooit is (en het lijkt me stug dat de katten uit zichzelf de verwarming omhoog gooiden
) en dan toch maar zo weinig terug krijgen. Nee, eneco krijgt mij nooit meer als klant. Heb na die afrekening wel 10x gebeld maar ze bleven volhouden dat het klopte. Sja, ach.. Was het geld toch al kwijt en was helemaal klaar met dat huis dus heb het er maar bij gelaten.
Wij zijn met z'n.. nou ja, zeg anderhalf
in een appartement van 1960, wel oke qua isolatie. Begon met 122 p/m, was in de winter dat ik er in kwam en ze wisten niet wat de gasprijzen gingen doen. Kreeg 700 euro terug en betaal nou nog geen 50 p/m en dan krijg ik nog terug!
Mootje schreef:Tita en desa, jullie zijn ideale klanten.... Kunnen ze rente trekken van jullie geld![]()
.
Klopt helemaal. Maar net zoals Tita al scheef, als ik 30 euro per maand minder ga betalen gaat dat toch weer uit aan boodschappen of een keertje tanken.
Nou dacht het niet, dus ik een telefoontje gewaagd dat ik het wel erg hoog vond..."maar mevrouw, dit bedrag is wel erg laag vandaar dat we het hebben bijgesteld" dus ik, "lijkt me niet echt nodig aangezien ik maar 9 euro hoef bij te betalen". Uiteindelijk is het bijgesteld naar 37 euro.
Mijn huisje heeft een D label, niet zo heel gunstig en toch vind ik het meevallen. Beneden heb ik b.v dubbelglas, en daar heb ik de verwarming ook aan.
SaskiaB schreef:Wow 29€ is niet veel!
Wat voor een folie bedoel je?
Ik woon in een nieuwbouw appartement, overal dubbel glas en de zon verwarmt de boel hier behoorlijk! Dus ik ga geen extra maatregelen nemen, ben wel erg benieuwd naar m'n werkelijke verbruik.
Edit: ik heb alleen maar vloerverwarming als hoofdverwarming, zou dat ongunstig zijn?
manzano schreef:Juist niet dressuurgek.
Daarbij moet je ketel bij radiatoren het water opwarmen tot zo'n 80 graden en bij vloerverwarming zo'n 40 graden.
Vloerverwarming is door het stabiele karakter over het algemeen gunstiger.
manzano schreef:Ja dat is in het begin even zo. Daarna houdt de vloer de verwarming juist vast en straalt hij extra mee.