Overburen veranderen hun tuin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:36

sans6 schreef:
het spijt mij heel erg hoor, maar als ik besluit in MIJN tuin MIJN haag weg te halen en er een schutting/schuur neer te zetten van MIJN geld.... dan ga ik niet ook nog de plantjes betalen die ervoor zorgen dat mijn overburen een leuker uitzicht hebben :n

Wat een leuke buurvrouw ben ik dan :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:36

Ik zou het ongelovelijk vinden als hier een klacht op wordt ingediend. Ziet erg keurig uit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:37

Is het al "bewezen" dan dat hier een vergunning voor aangevraagd had moeten worden, en dat dat NIET is gebeurd?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:38

GamblersCup schreef:
Is het al "bewezen" dan dat hier een vergunning voor aangevraagd had moeten worden, en dat dat NIET is gebeurd?

Zoals je kan lezen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:39

Maar als die planten voor die schutting mooi doorgroeien, heb jij nergens last van...die mensen hebben geen idee waar jij tegen aankijkt.....ga gewoon vriendelijk vragen of ze struiken willen zetten die mooi doorgroeien, zodat jij weer een mooi uitzicht hebt.....soms mag je van de gemeente groen zetten als je het maar zelf onderhoudt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:40

o ik ben ook een leuke buurvrouw hoor :j En ik zet ook niks zonder vergunning neer.

Maar als ik dit nu mooier zou vinden... en ik heb er hard voor gewerkt om dit neer te kunnen zetten...

Dan ga ik toch niet ook nog de plantjes betalen die de overbuurvrouw graag ziet?

liesjecryos

sans6 schreef:
het spijt mij heel erg hoor, maar als ik besluit in MIJN tuin MIJN haag weg te halen en er een schutting/schuur neer te zetten van MIJN geld.... dan ga ik niet ook nog de plantjes betalen die ervoor zorgen dat mijn overburen een leuker uitzicht hebben :n

Nou precies,andesr moet Ts zelf betalen voor de klimplantjes.
Ik vindt het werkelijk belachelijk om je hier een topic over te openen,want het is hun geld en hun tuin.

Anoniem

Ik krijg altijd weer kriebels van al die mensen die achter de rug om dingen ondernemen waardoor die ander dan weer een probleem krijgen.....stap er op af!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:41

Tja denk dat je er weinig aan kan doen. En dat jou uitzicht nu niet meer is wat het was, is waarschijndelijk toch jou probleem. Al snap ik heel goed, dat je liever die groene haag had, dan deze aparte kleur groene schuur/schutting.
Maar sta jij de hele dag dan voor je raam?
Denk overings dat het ook wel een kwestie is van wennen. Over een paar weekjes zie je het niet meer joh.

Lees ergens klimplanten er tegen laten groeien
Als ik flink geld heb uitgegeven aan een schuur/schutting, dan komen daar echt geen klimplantjes tegen hoor, die vernielen echt al jou houtwerk, vreet overal aan, op en in.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 20-04-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:41

manzano, over je sarcastische toontje: kon zijn dat ik wat gemist had. Maar dat vermoeden had ik dus al. Maar wel drukte schoppen. Ik zou dat eerst maar eens nagaan. Als die mensen netjes een vergunning hebben aangevraagd (als het nodig is bij zo'n bouwwerk) valt er weinig te doen of je druk over te maken.

Dan zou ik zelf gewoon wat snelgroeiend groen naast het bouwwerk planten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:42

Ik snap de strekking van het topic ook niet helemaal..
Ja je hebt een minder mooi uitzicht, so what? Er zijn ergere dingen in het leven.
Je kunt nu eenmaal niet met iedereen rekening houden, en naar mijn idee hoeft dat ook helemaal niet.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:43

Gewoon pech ja, als jij alles wil bepalen wat er rondom je woning/uitzicht gebeurd zal je alle grond rondom moeten aankopen, dan kan je zelf bepalen wat er mee gebeurd. Dat is natuurlijk geen doen, maar wel de realiteit...smaken verschillen nu eenmaal. Als iets vergunningsplichting is kan je nog bezwaar indienen, maar mocht dat niet zo zijn dan heb je gewoon pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:44

Ts, wees maar blij dat het lot van de vrouw niet alleen maar verbannen is tot de keuken, dat wij hollands welvaren daar te ge-evrouwcipeert voor zijn

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:46

Even afgezien van of het wel of niet mag, heb ik echt zoiets van: waar bemoei jij je mee? Waarom zouden je buren er rekening mee moeten houden of anderen het mooi vinden of niet? Het is de tuin van je buren, niet van jou dus jij hebt er niks over te zeggen lijkt me.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:49

antje_vip schreef:
Even afgezien van of het wel of niet mag, heb ik echt zoiets van: waar bemoei jij je mee? Waarom zouden je buren er rekening mee moeten houden of anderen het mooi vinden of niet? Het is de tuin van je buren, niet van jou dus jij hebt er niks over te zeggen lijkt me.

Tja zo werkt dat nou eenmaal met die dingen. Schuttingen ed hebben nou eenmaal 2 kanten waar iemand anders ook tegenaan "moet" kijken.
Maar goed, daarom zijn er ook die regels van de gemeente.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 14:50

Denk niet dat ze blij zullen zijn als ik er bv klimop tegen aan plant. Want binnen een jaar ziet je hout werk er niet uit.

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen is er geen vergunning aangevraagt hiervoor. Andere buren zijn er mee beizg met de gemeente en hebben een verzoek tot handhaving ingediend.
Mijn vraag was alleen maar, mag dit zomaar?
En nee ik ben er niet blij mee is dat zo raar?

Yucca

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:51

Of het mag moet je dus nakijken in het bestemmingsplan....bij de gemeente.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:51

Nee nou dan is de vraag dus nog of er een vergunning nodig was...... zo ja dan is het vrij simpel en zo nee dan is het jammer. Kan je hooguit bij de gemeente vragen of je beplanting neer mag zetten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 14:52

antje_vip schreef:

Nou mischien omdat het voor veel mensen uit de straat het complete beeld verpest......

En waar ik me mee bemoei? Ik kijk er tegen aan....

Misschien even toelichten.
Hier zie je nergens geen schuttingen en alleen maar natuurlijke afscheidingen. Vrij veel groen in de hele wijk. Is een wijk met wat duurdere woningen zowel 2 onder 1 kap als vrijstaande woningen.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 20-04-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:52

kiki1976 schreef:

Nee, ik begrijp je volkomen..
Maar om daar nou een topic voor te gaan openen.. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 14:54

Captain schreef:
kiki1976 schreef:

Nee, ik begrijp je volkomen..
Maar om daar nou een topic voor te gaan openen.. :=

Ging dus meer om de vraag of het dus zomaar mag :=

Keet

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:56

Als ze geen vergunning hebben en ze die wel hadden moeten hebben is het simpel: nee het mag niet.
Is er geen vergunning voor nodig is het ook simpel: ja het mag wel.
Hebben ze wel een vergunning, dan zijn jullie te laat geweest met bezwaar aantekenen en dan mag het ook.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:00

Ik vind dat je maar ballen moet hebben en recht op je overbuur af gaan en zeggen wat je stoort.
Ik begrijp dat hele achter de rug gedoe niet zo.
En ik begrijp ook niet dat jij hier zo'n heisa van maakt eerlijk gezegd. Zelfs al is het niet legaal, dan zou ik me nog niet bemoeien met mijn buren. Hoe moeilijk is het nu om even in het voordeel van een ander te denken?
Als het je zo stoort kan je ook altijd in het bos een hutje bouwen, in hout natuurlijk want anders stoort het je uitzicht, ben je gelijk van alle buren af.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:04

kiki1976 schreef:
antje_vip schreef:

Nou mischien omdat het voor veel mensen uit de straat het complete beeld verpest......

En waar ik me mee bemoei? Ik kijk er tegen aan....

Mijn naaste buren en overburen hebben een complete grindbak in hun voortuin, vind ik ook niet mooi...

Wij kunnen je hier niet vertellen of het mag of niet, dan moet je bij de gemeente zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:04

ik kijk hier wekelijks de regiokrant na om te zien of er aanvragen gedaan worden in onze omgeving, zodat ik inderdaad eventueel tijdig bezwaar aan kan tekenen.
Als wij zelf iets bouwen (zoals vorig zomer een tuinhuis, dit jaar een hekwerk langs de voortuin ivm de honden en daarna een kattenren in de achtertuin) dan zorgen we ervoor dat het er picobello uitziet en vragen we aan de evt. buren die er tegenaan kijken of ze het oke vinden wat we hebben bedacht.
Het is een beetje geven en nemen natuurlijk, dan heb je een tevreden buur(t).